Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون بر 550 بیمار خارجی امسال در سطح مراکز بهداشتی و درمانی این استان پذیرش و مداوا شدند.

دکتر قاسم میری علی آباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 70 درصد گردشگران سلامت امسال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را اتباع کشور افغانستان تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گردشگر سلامت تعریف خاصی دارد، گفت: گردشگران سلامت افرادی هستند که کشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک و هزینه خدمات را پرداخت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: تعداد زیادی از اتباع خارجی که بیش از یک سال در کشور ما سکونت دارند و یا در جریان قاچاق انسان دچار سانحه شده اند نیز خدمات درمانی را در بیمارستان های تابعه این دانشگاه دریافت کردند که این افراد در تعریف گردشگر سلامت نمی گنجند.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های توسعه گردشگری در منطقه جنوب شرق کشور برخوردار است.
میری علی آباد افزود: برای نهادینه ساختن صنعت گردشگری سلامت برنامه های مدونی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شده که در این راستا مجوز پذیرش بیمار غیر ایرانی در بیمارستان چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان اخذ شده است.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت راهبردهای علمی و مشخصی دارد که باید از مرحله ایده به اجرا برسد بیان کرد: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری های عفونی و گرمسیری از مهمترین محورهای توسعه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به مشکلات اقامتی که بیماران خارجی مراجعه کننده به مرکز چشم پزشکی الزهراء (س) با آن مواجه هستند از حضور بخش خصوصی در راه اندازی هتل و اقامتگاه ویژه بیماران خارجی استقبال می کنیم.
به گزارش ایرنا سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیتها و توانمندی های ارزشمند و بی نظیر سیستان و بلوچستان است که می تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.
استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانهای متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.
7316**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان گردشگري سلامت سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم

همزمان با موافقت وزارت بهداشت با تأسیس دانشکده داروسازی در کردستان، هدف‌گذاری پذیرش دانشجوی داخلی و بین‌المللی در این رشته در استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آموزش بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه اثرگذاری بسیار وسیعی در همه نهادها و بخش‌های پزشکی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه است. دانشگاه‌ها در همه جوامع از یک طرف با تربیت تخصصی افراد، آیندگان جامعه را در همه بخش‌ها آماده می‌سازد و از طرف دیگر با رشد توانایی‌ها، نبوغ و پتانسیل فکری انسان سبب توسعه مرزهای دانش بشری می‌گردد. 

البته در سال‌های اخیر در کشور و به تبع آن در استان کردستان، به دلیل تأکید بیش از حد بر حوزه پژوهش، موضوع آموزش سال به سال کم‌رنگ‌تر شده و انتظار می‌رود که این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آموزش یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است که خبرنگار تسنیم عملکرد این حوزه را مورد بررسی قرار داده است.

محمد باقر خادم عرفان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه آموزش به بیش از 3500 دانشجو در 5 دانشکده در استان خبر داد و اظهار داشت: 230 دانشجوی بین‌الملل نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 8 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی PHD و ریزیدنتی بالینی به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است، افزود: خوشبختانه مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی در کردستان نیز به خوبی پیش رفته و موافقت‌های کلی اخذ شده و امیدواریم بتوانیم در نیم سال آینده پذیرش دانشجوی داخلی و بین‌المللی در این رشته را داشته باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی تایمز نیز جایگاه بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: افزایش تعداد دانشجویان و ارتباطات بین‌المللی جزو برنامه اولویت‌دار این دانشگاه بوده که به جد دنبال می‌شود.

در ادامه این گفت‌وگو را به صورت ویدئویی می‌بینید:

.

انتهای پیام/481

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم