Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای در روز سه شنبه، برای روزهای پایانی هفته در استان بارش برف، باران شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال مسدود شدن محورهای کوهستانی پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا و بر اساس اخطاریه هواشناسی مازندران، با نفوذ سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات به صورت بارش برف، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش در گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات به مناطق با ارتفاع کمتر به سمت کوهپایه ها و دامنه ها نیز گسترش یپدا می کند.
در این اخطاریه آمده است که طی این مدت دریای خزر هم مواج و توفانی خواهد بود.
هم اکنون چهار هزار و 200صیاد در قالب 54شرکت تعاونی صیادی پره در 338کیلو متر از سواحل مازندرانی خزر مشغول ماهیگیری هستند.
هواشناسی مازندران همچنین ضمن هشدار به اختلال در تردد وسایل نقلیه در سطح استان، از احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و مواصلاتی با استانهای مجاور خبر داد.
بنابراین توصیه شده است که در روزهای یاد شده از تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی حتی الامکان خودداری و در صورت لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.
از حدود 10 هزارو 500کیلومتر راه اصلی و فرعی استان مازندران 350 کیلومتر آن کوهستانی است.
از آنجاییکه همچنان باغداران مشغول چیدن انواع مرکبات در مازندران هستند، توصیه شده است که بخش های مختلف کشاورزی از جمله دامی، زراعی و باغی تمهیدات لازم را در این زمینه به عمل آورند.
مازندران 115هزار هکتار باغ مرکبات دارد.
6990/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي اخطار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضایی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در این شهر گفت: احتمال بروز سیل و آب گرفتگی معابر در رفسنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد افزود: به مردم هشدارمی دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام نمایند.

کد خبر 6087465

دیگر خبرها

  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران
  • پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد