Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:50:20 GMT

بسته های آموزشی چندرسانه ای زبان اشاره تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۴۹۲

بسته های آموزشی چندرسانه ای زبان اشاره تولید شد

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین و تولید بسته های آموزشی چندرسانه ای و برگزاری کارگاه های آموزش زبان اشاره خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محسن غفوریان اظهار داشت: تدوین و تولید بسته های آموزشی چندرسانه ای و برگزاری کارگاه های متعدد، توسط این سازمان و با هدف ارتباط موثر هر چه بیشتر عدالت آموزشی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: تدوین و تولید بسته آموزشی چند رسانه ای واژگان کتاب فارسی پایه اول ابتدایی با بهره گیری از تصاویر زبان اشاره و آموزش مدرسان کشوری زبان اشاره با همکاری سمن ها در سال 96 برای 13 استان و در سال 97 برای 17 استان از دیگر اقدامات این سازمان برای دانش آموزان ناشنوا است.
وی افزود: در سال 96 ، 817 نفر از معلمان گروه آسیب دیده شنوایی452 هزار و 618 نفر ساعت آموزش استفاده از زبان اشاره را در سطح مقدماتی گذراندند.

* شناسایی سالیانه 60 هزار دانش‌آموز دیرآموز
رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور گفت: سالانه در اجرای طرح سنجش حدود یک ‌میلیون و 400 هزار دانش‌آموز مورد سنجش قرار می گیرند که در اجرای آن 8 تا 9 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه و 60 هزار کودک دیرآموز و اتیستیک شناسایی می‌شوند.
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش، مجید قدمی در مورد اجرای طرح سنجش نوآموزان اظهار داشت: اجرای این طرح در سال 30 تا 40 میلیارد تومان هزینه دارد و به دنبال آن هستیم که برای این سنجش‌ها به سن تولد نزدیک‌تر شویم.
وی ادامه داد: سال گذشته از والدین کودکان پنج سال نیز خواسته شد تا برای سنجش فرزندان خود اقدام کنند اما از آنجا که این طرح اجباری نبود تنها 300 هزار نفر مراجعه کردند در حالی‌ که باید یک‌ میلیون و 300 هزار نفر مراجعه می‌کردند بنابراین پیگیر آن هستیم که این برنامه‌ را توسعه دهیم.
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: والدین پس از تولد فرزند دچار معلولیت دچار وضعیتی می‌شوند که به آن در اصطلاح روانشناسی، دوره ماتم‌زدگی اطلاق می‌شود و پس از دوره افسردگی کودک را پذیرش می‌کنند.
قدمی اضافه کرد: هنگامی‌ که والدین به نقطه پذیرش کودکان معلول برسند، می‌توانیم از همکاری آنان در مدرسه استفاده کرده و با حضور فعال آنان از حقوق اجتماعی کودکان دفاع کنیم.
رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: سال گذشته 200 هزار نفر از والدین کودکان معلول در کلاس‌های آموزش اولیا شرکت کردند و هر چند مردان معمولا در دوره‌های آموزشی شرکت نمی‌کنند اما سال گذشته توانستیم 30 هزار نفر از مردان را نیز در این کلاس‌ها آموزش دهیم.
قدمی گفت: هنگامی‌که فرزند معلول متولد می‌شود، معمولا پدران تلاش می‌کنند صورت‌ مساله را پاک کنند و به‌ طور مثال صبح زود می‌روند و شب دیرهنگام به خانه می‌آیند در حالی‌ که برای رشد معقول فرزند دارای نیاز ویژه، پدر و مادر باید هر دو کمک کنند.
علمی**1883**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش استثنايي بسته هاي آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و ساخت ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته یک مترمربع سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد افزایش داشته است و هم اکنون چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در فرایند ساخت قرار دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طی دو سال گذشته به منظور جلوگیری از خالی بودن کلاس‌های درس تعداد زیادی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را در مدارس به‌کارگیری و حق الزحمه آنها را طبق قانون حق التدریس واریز کردیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بالاترین آمار نیروهای خرید خدمات را در کشور دارد، ادامه داد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش نیروهای خرید خدمات در روال جذب قرار دارند و در برگزاری آزمون‌های استخدامی به همین منظور برای آنان سهمیه های خوبی قائل شده ایم.

شوشتری با اشاره به اینکه سال گذشته پس از مهرماه حدود دو هزار نیروی خرید خدمات به آموزش و پرورش استان اضافه شدند، گفت: خوشبختانه توانستیم حق الزحمه نیروهای خریدخدمات را تا قبل از عید پرداخت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سه سال گذشته یک مترمربع سرانه آموزشی در حاشیه مشهد مقدس افزایش داشته است. هرچند سرانه آموزشی خراسان رضوی نسبت به کشور پایین‌تر است اما با اجرای طرح مولدسازی تلاش داریم تا این رقم را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

وی با اشاره به این که چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در روال ساخت قرار دارد گفت: سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد از 1‌.8 به 2.8 مترمربع افزایش یافته است.

شوشتری با بیان اینکه برای مهر جدید 9 هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد، افزود: هیچ مدرسه کانکسی در استان بالای ده نفر وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به رتبه بندی فرهنگیان، این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در راستان ارتقای شان و منزلت فرهنگیان دانست و گفت: این اقدام علاوه بر اثربخشی بر کیفیت تعلیم و تربیت باعث شده است بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش که در دیگر ادارات فعالیت می‌کنند خواستار بازگشت به مدرسه شوند.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال اجرای 80 درصد سند تحول بنیادین در مدارس نمونه استان به انجام می‌رسد تا بتوانیم شاهد دانش آموزانی توانمند با شایستگی‌های اخلاقی و زیستی و اجتماعی باشیم.

به گزارش تسنیم، آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجرای سند تحول بنیادین جزو پنج رتبه نخست کشور قرار دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است
  • نوسازی و ساخت ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی