Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@22:51:22 GMT

پروژه ناتمام مسکن ولایت در شهر بهار پنج ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۵۷۱

پروژه ناتمام مسکن ولایت در شهر بهار پنج ساله شد

پروژه 140 واحدی مسکن ولایت در سال 90 در راستای مسکن مهر کلید اما اکنون 5 سال از موعد مقرر گذشته و هنوز این واحدها تکمیل نشده و باعث ایجاد نارضایتی بین متقاضیان مسکن شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،‌ صبح امروز جلسه متقاضیان مسکن پروژه ولایت شهر بهار با حضور فرماندار، نماینده بانک، نماینده متقاضیان، اعضای شورا و شهردار بهار و پیمانکار در سالن جلسات شهرداری بهار برگزار شد تا موارد رفع موانع تحویل مسکن به متقاضیان بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه 140 واحدی مسکن ولایت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرستان بهار بوده که در میدان آزادگان و جنب فرمانداری شهرستان واقع شده است. این پروژه در سال 90 در راستای مسکن مهر کلید خورد و در ازای واگذاری هزار متر واحد تجاری، زمین و پروانه ساخت از سوی شهرداری به پیمانکار واگذار شد که البته مقرر شده بوده این پروژه طی 24 ماه به متقاضیان تحویل داده شود، اما هم اکنون 5 سال از موعد مقرر گذشته و هنوز این واحدها تکمیل نشده که باعث ایجاد نارضایتی بین متقاضیان مسکن شده است.

در این جلسه محمدجواد محمدی، پیمانکار پروژه با ارائه توضیحاتی در خصوص آغاز به کار پروژه و روند کار اظهار کرد: طی قراردادی که با شهرداری وقت داشتیم برای 15 هزار متر واحد مسکونی، 5 هزار متر پارکینگ و سه هزار متر تجاری که جمعا 23 هزار متر می‌شود جواز ساخت گرفتیم و اضافه ساخت در بنا نداشتیم اما بنا به دلایلی اتمام پروژه بیش از حد متعارف طول کشید.

وی مبلغ قید شده در قرارداد با متقاضیان را قیمت تمام شده به اضافه 20 درصد سود مدیریت ساخت عنوان کرد و افزود: زمان و قیمت قطعی واحدها مشخص شده است.

مهدی رهنما، نماینده متقاضیان مسکن در پروژه ولایت با اشاره به مدت قرارداد گفت: ما باید در سال 92 یا 93 واحدهای خود را تحویل می گرفتیم؛ اما الان 5 سال است که این پروژه به تعویق افتاده و خیلی از متقاضیان متضرر شده‌اند.

وی همچنین با ارائه توضیحاتی در مورد قیمت تمام شده مسکن در سال 93 افزود: در آن زمان به ما گفته شد که این واحدها حدودا متری 600 هزار تومان تمام می‌شود ولی الان گفته‌اند که برای واحدهایی بدون پارکینگ، انباری، انشعابات و حفاظ پله باید مبلغ یک میلیون و 270 هزار تومان پرداخت کنیم.

رهنما ادامه داد: متقاضیان دو خواسته مشخص دارند، اول اینکه زمان قطعی تحویل پروژه بر مبنای پایان کار شهرداری وبا قابلیت سکونت به همراه پارکینگ و انباری مشخص شود و دوم اینکه قیمت تمام شده هر متر واحد بر مبنای نظر اداره ثبت مشخص شود.

علی عطایی یکی از اعضای شورای شهر بهار نیز با اشاره به صحبت‌های پیمانکار مبنی بر اینکه شهرداری در مقطعی باعث توقف کار شده و پروژه را به تعویق انداخته، گفت: پروژه در سال 94 و به دلیل ارائه نشدن نقشه‌های ساختمانی و اضافه بنا متوقف شد و این در صورتی است که طبق قرارداد باید یک سال قبل از آن پروژه با اتمام می‌رسید.

نماینده بانک مسکن نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص تسهیلات ارائه شده به متقاضیان گفت: سعی ما این بوده که بیشترین همکاری را با متقاضیان داشته باشیم به طوریکه متقاضیان به دلیل دیرکرد جریمه نخورند.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: متاسفانه مشکلاتی از قبل در شهرستان بوده که به ما ارث رسیده و این پروژه نیز یکی از آنهاست وهر ماه پروژه جدیدی برای ما رو می شود که مشکلاتی دارد و ما به عنوان شخص حقوقی باید پاسخگوی آن باشیم.

احسان قنبری با بررسی صحبت‌های طرفین با اذعان به اینکه سعی دولت بر این است که این واحدها با کمترین مشکل به مردم تحویل داده شود، گفت: نماینده متقاضیان و پیمانکار باید به طور شفاف و جزء به جزء به بررسی همه قیمت‌ها بپردازند تا مشکل حل شود، شهرداری نیز بیشترین همکاری را با این پروژه داشته باشد تا هر چه زودتر واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

در انتها مقرر شد که متقاضیان و پیمانکار در جلسه‌ای به طور جداگانه به بررسی قیمت تمام شده بپردازند تا هیچ یک از طرفین متضرر نشده و واحدها هر چه سریعتر به متقاضیان تحویل داده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت:  بخش عمده ای از پروژه های مسکن روستایی از طریق خود روستاییان اجرایی می شود بنابراین در روستا ها ما شاهد استفاده عمده از ظرفیت های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح جهش تولید مسکن به متقاضیان واگذار شده است گفت: همین واگذاری اراضی به متقاضیان برای مهاجرت معکوس خود نشان می دهد که شعار استفاده از ظرفیت های مردمی در جهش تولید محقق شده است.

جودی افزود : در حال حاضر روند نوسازی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی  آغاز شده و متقاضیان می توانند با دریافت این تسهیلات خود اقدام به ساخت مسکن کنند.

او گفت: نوسازی واحدهای مسکن روستایی خود از طریق همین مشارکت های مردم روستایی امکان پذیر خواهد شد و شاهد رونق بازار مسکن در روستاها خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود