Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در طرح های پالایشی کشور، اظهار کرد: جذب دو میلیارد یورو از چین برای نوسازی پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری های خارجی در دوران پسابرجام به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نوسازی پالایشگاه آبادان در بهمن سال 1395 در پی گشایش های حاصل از اجرای توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با استفاده از فاینانس(منابع مالی) چین آغاز شد که در ماه های آتی، برخی واحدهای آن راه اندازی می شود.

لازم به ذکر است که پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه کشور به شمار می رود که به علت قدیمی بودن برخی فناوری های به کار رفته در آن، جزو پالایشگاه های زیان ده به شمار می رود.

بر اساس برخی گزارش ها، پالایشگاه آبادان با تولید بالای مازوت(نفت کوره) سالیانه 700 میلیون تا 800 میلیون دلار ضرر می کند که با نوسازی، از چرخه زیاندهی خارج می شود.

طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با همکاری شرکت چینی ساینوپک اینترنشنال پترولیوم و شرکت طراحی و ساختمان نفت ایران اجرا می شود.

با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان افزون بر تامین خوراک پتروشیمی بندر امام(ره)، پتروشیمی آبادان، روغن سازی ایرانول و قیر پاسارگاد، محصولاتی شامل بنزین معمولی، بنزین سوپر، نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره مطابق با استاندارد یورو پنج تولید می شود.

طرح تثبیت ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه آبادان شامل واحد تقطیر 210 هزار بشکه ای در روز است که جایگزین واحدهای تقطیر قدیمی شده و ظرفیت پالایش پس از ساخت این واحد به میزان 360 هزار بشکه در روز تثبیت می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند پالایشگاه آبادان فاینانس آبادان و خرمشهر فاز دو پالایشگاه آبادان طرح توسعه پالایشگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر به همراه جمعی از معاونان و مدیران این بانک با حضور در شرکت ملی صنایع مس ایران، با حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی