Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی پس از دیدار با سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان گفت: لبنان حق دفاع از خود را دارد اما این تنها حق دولت لبنان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، هیل ادعا کرد: قابل قبول نیست که شبه‌نظامیانی خارج از کنترل دولت باشند و پاسخگوی تمام مردم نباشند، تونل‌هایی هجومی را از خط آبی به سمت اسرائیل (اراضی اشغالی) حفر کنند و یا زرادخانه‌ای با بیش از ۱۰۰ هزار موشک برای تهدید ثبات منطقه‌ای ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حزب‌الله لبنان را یک سازمان "تروریستی" خواند و اشاره کرد که نوع دولتی که تشکیل خواهد شد برای همه مهم است.

هیل خاطرنشان کرد، کشورش از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای حفظ امنیت مرزها و امنیت داخلی لبنان حمایت می‌کند و به تلاش‌ها برای تقابل با فعالیت‌های خطرناک در منطقه ادامه می‌دهد از جمله مبارزه با تامین مالی گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله. 

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ضمن اشاره به ادامه ماموریت دفاعی خود در مرزها با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف، اعلام کرد که مرحله شناسایی و کشف تمامی تونل‌هایی که حزب‌الله با هدف نفوذ به این اراضی حفر کرده، به اتمام رسیده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد، یک تونل هجومی دیگر حزب الله که از روستای رامیه آغاز می‌شود، شناسایی شده و طی چند روز آینده تخریب خواهد شد. ورودی این تونل در شهر رامیه لبنان در ۸۰۰ متری اراضی اشغالی است.

ارتش رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات "سپر شمال" با هدف شناسایی و تخریب این تونل‌های حزب الله خبر داد.

از سوی دیگر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در دیداری که در بیروت با هیل داشت، بر لزوم بازگشت روابط لبنان-سوریه به حالت عادی خود در تمامی سطوح تاکید کرد.

در این دیدار که الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت، بری تجاوزات و اقدامات هر روزه اسرائیل در نقض قطعنامه ۱۷۰۱ و تجاوز نیروهای یونیفل و ادامه تعرض‌ها به خط آبی و خاک لبنان را محکوم کرد.

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار به بررسی وضعیت این کشور پرداخته و بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران‌هایی که در کشورهای منطقه وجود دارند، تاکید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا لبنان دولت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حزب الله تجاوز خاک کشورهای منطقه حزب الله لبنان معاون وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو

یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، «آنیل شیلین» ۳۸ ساله، مسوول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه از سمت خود استعفا داد.

روزنامه واشنگتن‌پسن روز چهارشنبه نوشت استعفای شیلین که در زمینه مسائل حقوق بشر در منطقه غرب آسیا فعالیت می‌کند، جدیدترین نمونه از مخالفت کارمندان دولت و افکار عمومی آمریکا با حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.

شیلین که از یک سال پیش مسوولیت روابط خارجی در دفتر دموکراسی و حقوق بشر را برعهده گرفته بود و حدود نیمی از آن با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همراه بود، در مصاحبه‌ای گفت هدفش در این سمت «ارتقای حقوق‌بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا بود»؛ هدفی که با جنگ در غزه و مجموعه‌ای از اقدامات اخلاقی، حقوقی، امنیتی و دیپلماتیک ایالات متحده پیچیده شد.

این کارمند وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت تلاش کرده نگرانی‌های خود را در داخل از طریق مخالفان و نیز در انجمن‌های کارمندان مطرح کند اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که تا زمانی که آمریکا به ارسال بی‌وقفه سلاح به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، بی‌فایده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در صد و هفتاد و سومین روز جنگ، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۲ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی