Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مسعود ادریسی کرمانشاهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو دیروز (دوشنبه) در ملاقات با «ماچی پرز میسلاولانگ» معاون وزیر خارجه لهستان نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری کنفرانسی با موضوع امنیت و ثبات در خاورمیانه در ماه فوریه در ورشو را ابراز کرد.

وی در این دیدار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران چنین کنفرانسی را بر خلاف امنیت ملی خود دانسته و آن را یک رفتار خصمانه که می‌تواند بر روابط دیرینه دو کشور تاثیر بسیار منفی داشته باشد، می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات از لهستان خواست که مورد سوءاستفاده ایالات متحده قرار نگیرد و نسبت به لغو برگزاری این نشست اقدام کند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه لهستان نیز در این باره با اشاره به دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه لهستان اعلام کرد: در این دیدار که به درخواست طرف لهستانی برگزار شده، طرفین در مورد «نگرانی‌های ایران در ارتباط با کنفرانس "ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه"» که قرار است ماه آینده در شهر ورشو برگزار شود، بحث کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه لهستان آمده است: «دو طرف توافق کردند که به این گفت‌وگو ادامه دهند.»

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه 21 دی ماه اعلام کرد لهستان سیزدهم و چهاردهم ماه آینده میلادی میزبان نشستی علیه ایران خواهد بود. پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با بیان اینکه واشنگتن تلاش می‌کند ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم آورد، گفت که این همایش برای ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران برگزار می‌شود.

در همین زمینه و در اعتراض به کنفرانس مزبور که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو برگزار شود، روز (شنبه) ۲۲ دی ماه «ویچخ اونلت» کاردار لهستان در تهران (در غیاب سفیر این کشور) به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شد.

در این دیدار رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشته و گفت: این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می‌رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز به این تصمیم لهستان واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش نوشت: «جهت یادآوری به میزبان/شرکت‌کنندگان همایش ضدایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضدایرانی آمریکا شرکت کردند یا مرده‌اند یا سیاه‌رو شده‌اند و یا به حاشیه رانده شدند. و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضدایرانی شده است.»

از سوی دیگر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به برنامه دولت لهستان برای میزبانی نشست ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و کشورهایی که قصد شرکت در آن دارند، با انتشار عکسی از قبرستان لهستانی‌ها در تهران در صفحه توئیترش نوشت: «۱۸۹۲ لهستانی از ۱۹۴۲ تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها در قلب تهران آرمیده‌اند.»

وی افزود: «بیش از یکصد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند.قبرستان‌ها در ایران بعداز ۳۰ سال قابل جایگزینی هستند، اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام میهمانان خودرا نگاه داشته‌اند.»

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سفر به کشور ونزوئلا با ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش مؤثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت و گوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است

ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد که ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه اسرائیل تصریح کرد که این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این دیدار به موضوع موفقیت‌های چشم گیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، پرداختند و سعی در اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکتهای دانشگاهی ایرانی را مورد تاکید قرار دادند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام گفت که بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد که جریان مقاومت فراتر از مرزهای ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

وی در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد و بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز تاکید نمود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش پایانی دیدار، حمایت بیشتر از مسلمانان و محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه ونزوئلا، خواستار شد.

در این دیدار همچنین دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 6087641 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران