Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان که از سال ۸۴ آغاز شده بود با افتتاح آخرین گلزار در روستای "خلیل کرد" شهرستان بهار به پایان می‌رسد. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه طرح ساماندهی گلزار مطهر شهدا در روستای خلیل کرد شهرستان بهار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زکریا اسدی افزود: شهرستان بهار دارای 51 گلزار شهداست که از این تعداد 4 مورد در شهرها و 47 گلزار هم در روستاها واقع شده است.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان همزمان با سراسر کشور از 12 سال پیش آغاز و تعدادی به پایان رسیده و روستای "خلیل کرد" هم آخرین گلزار بهار است که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شد، اما به دلیل کمبود منابع باقی ماند.

گلزار شهدا با همکاری شهرداری‌ها ساماندهی می‌شود دومین یادواره 600 شهید شهرستان بهار برگزار می‌شود بیست و یکمین یادواره 33 شهید روستای بهادر بیک شهرستان بهار برگزار می‌شود

اسدی مطرح کرد: این روستا دارای 4 شهید است که برای ساماندهی گلزار شهدای آن 20 میلیون تومان در دو مرحله هزینه شده و اگر اعتبار کافی وجود داشت، سال گذشته انجام شده بود.

وی اعلام کرد: بنا بر اعلام مدیرکل بنیاد شهید همدان با افتتاح گلزار شهدای روستای خلیل کرد بهار عملیات ساماندهی گلزارهای شهدا در استان پایان می‌یابد.

نگهداری از گلزارهای شهدا از وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار با بیان اینکه بر اساس قانون پس از ساماندهی، وظیفه حفظ و نگهداری گلزارها بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، گفت: برخی گلزارهای روستایی بهار که چند سال پیش ساماندهی شده‌اند در اثر گذشت زمان و سرمای هوا دچار فرسودگی و ریزش شده و نیاز به مرمت دارند.

اسدی مطرح کرد: مردم شهرستان بهار در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نزدیک به 600 شهید را تقدیم انقلاب کرده که از بین آنها می‌توان به "شهید محمدحسین عاشوری" شهید سال 97 اشاره کرد که 22 بهمن 57 در جریان مبارزات انقلابی به شهادت رسیده است.

وی افزود: 14 امیر، سردار و فرمانده به نام‌های محسن حسنی، فریدون عیوضی، سید مجتبی حسینی، محمدرضا وزیری، امین‌الله باقری، هادی یونسی وقار، رمضان مصباحی، محمد حاجیلویی، محمود چراغی، یونس گنجی، محمد شهبازی، قدرت‌الله دارایی، نبی‌الله احدی و احمد خلیلی هم از شهرستان بهار در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

اسدی اعلام کرد: مردم متدین دیار آیت‌الله بهاری در راه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) هم دو شهید به نام سید میلاد مصطفوی و مرتضی ترابی کمال را تقدیم کرده‌اند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی عصر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران از برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در شهرستان‌های استان تهران تا قبل از سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

نایبی با اشاره به تجربه موفق برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، اجرایی کردن این اقدام، در شهرستان‌های استان را حرکتی بزرگ دانست و گفت: در نظر داریم با اجرای این یادواره، در خلال برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید، هر شب پنج نفر از خانواده شاخص شهدای اقشار را از شهرستان‌های دیگر و مجموعاً ۹۰ نفر از خانواده شهدا به اجلاسیه دعوت شوند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران هدف از برگزاری کنگره شهدا را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: انتظار این است که این مراسم در هر شهرستان با اثرگذاری بالا و حضور گرم مردم و مسؤولان برگزار شود.

وی در ادامه یکی از امتیازهای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را عدم تمرکز در یک نقطه اعلام و بیان کرد: اینکه تمام شهرستان‌های استان تهران در برگزاری این کنگره سهیم هستند و هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند باید به فال نیک بگیریم.

نایبی با اشاره به مشارکت فرمانداران در برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران از آنان خواست برای قدردانی از صبر، متانت و از خودگذشتگی خانواده شهدا با تمام توان پای کار باشند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 6080366

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران