Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش‌ترین مشکل ما کمبود نیروی پرستار و کمک‌پرستاری است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن عزتی در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در مجتمع سپید در خصوص آمار پرستاران کل کشور اظهار کرد: ۳۴درصد کل پرسنل وزارت بهداشت را کادر پرستاری تشکیل می‌دهد. بیش‌ترین حجم نیروی کار مربوط به نیروی پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیریت بیمار در بیمارستان‌ها با پرستارهاست. تفاوت پزشک و پرستار در بیمارستان این است که با مدیریت پرستار بیمار به خدمات و درمان خود می‌رسد.
وی ادامه داد: در زیرمجموعه کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ۸ هزارنفر استخدام دانشگاه و ۵ هزارنفر در کادر پرستاری بخش خصوصی مشغول به کار هستند. بنابراین ۱۳ هزارنفر در کادر پرستاری در بخش خصوصی و دولتی داریم. بیش‌ترین مشکل ما کمبود نیروی پرستار و کمک‌پرستاری است که نمود آن در بیمارستان‌ها بیش‌تر مشاهده می‌شود. بر اساس چارت بیمارستان‌ها بیش‌تر از ۲۵۰۰ پست خالی پرستار و ۱۵۰۰ نفر در هوش‌بری، کمک‌پرستاری و... داریم. مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: به ازای هر تخت ۱.۷ باید نیروی پرستار داشته باشیم که باتوجه به این آمار نیرو بیش‌تری لازم است. این کمبودها موجب‌شده ما مجبور شدیم شیفت‌های اجباری برای همکاران بگذاریم. تمام تلاش ما بر این است که شیفت‌های اجباری را حذف کنیم. بحث کمبود پرستار بسیار جدی است که سبب کاهش رضایتمندی بیماران می‌شود. با موافقت و پیگیری‌های مسئولین اخیراً ۴۵ کمک‌پرستار را جذب کرده‌ایم که تا آخر سال ۶۰ نفر دیگر اضافه خواهیم کرد، اما باتوجه به اینکه تعداد بیمارستان‌ها زیاد است این تعداد نسبت به نیاز ما گم می‌شود. وی اضافه‌کرد: در طول سال گذشته ۸۰۰ پرستار به زیرمجموعه پرستارها اضافه شد. پرستار سه نقش در درمان دارد. نقش پرستار قبل از درمان یعنی پیش‌گیری، درمان و بازتوانی بعد درمان است. وزارت علوم‌پزشکی تاکید بر توسعه خدمات پرستاری بیرون و ارائه خدمات در جامعه را دارد. طرح غربال‌گری سلامت به مناسبت روز و هفته پرستار در تمام بیمارستان‌ها سطح مشهد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع کردیم. در تمام بیمارستان‌ها اکیب‌هایی مستقر شده که خدمات؛ غربال‌گری، فشارخون و ... انجام می‌دهند. عزتی خبرداد: کلینک‌های آموزش سلامت در بیمارستان‌ها راه‌اندازی کردیم که آموزش‌های خود مراقبتی رایگان داده می‌شود. راه‌اندازی مراکز مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منازل از خدمات پرستاری جامعه‌نگر است. باتوجه به رشد سالمندی کشور ما پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۱۴، ۳۵درصد به افراد سالمند جامعه اضافه خواهدشد. تلاش می‌کنیم با مراکز مشاوره و خدمات مراقبت پرستاری که تاکنون ۵۵ مجوز داده شده، تا مقداری از بار بیمارستان‌های ما کم‌ شود. وی با بیان‌اینکه «در سال ۱۴۰۰ پرستاران ما باید پروانه صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند» خاطرنشان کرد: تاکنون به ۱۰۲۰ نفر پروانه صلاحیت حرفه‌ای داده شده تا اطلاعات علمی پرستاران ما به‌روز شود. آموزش ضمن خدمت پرستاران بسیار کمک‌کننده، خواهدبود. عزتی درخصوص کارانه‌های پرسنل علوم پزشکی مشهد ابرازکرد: هر ماهه اضافه‌کار که قسمتی از کارانه پرسنل است؛ پرداخت می‌شود و فقط بخشی از آن پرداخت نشده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمبود پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ادعای فضای مجازی

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پخش کلیپی از این دانشگاه در فضای مجازی پیرامون اهدای زمین جهت احداث بیمارستان واکنش نشان داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نورالدین سلطانیان، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان و مدیر دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به کلیپ منتشر شده از این دانشگاه در فضای مجازی پیرامون اهدای زمین جهت احداث بیمارستان اظهار داشت: در چند روز گذشته کلیپی توسط یکی از همکاران پزشک به نام دکتر انصاری در فضای مجازی منتشر شده و که متأسفانه در این کلیپ واقعیت را عنوان نکرده‌ و تنها بر اساس پیش‌فرض‌ها و مطالب ذهنی خودشان مطالبی را بیان کرده‌اند.

وی افزود: چند سال قبل دکتر انصاری زمینی را در منطقه شورآباد مرغ اصفهان وقف و در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه استان قرار می‌دهند. مدیر دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ریاست وقت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با سازمان اوقاف مکاتبه کرده و درخواست می‌کنند که زمین در اختیار دانشگاه قرار بگیرد تا در راستای سیاست‌های کلان حوزه سلامت و نیازهای استان از این زمین استفاده بهینه صورت بگیرد که متأسفانه انصاری نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: بعد گذشت مدتی و در دولت سیزدهم ایشان مجددا به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه و درخواست کردند که در این زمین بیمارستانی ساخته شود. سلطانیان یادآور شد: پیرو درخواست دکتر انصاری، چندین جلسه با دکتر شیرانی ریاست دانشگاه برگزار گردید و حتی در یکی از این جلسات حجت‌الاسلام بلک مدیرکل سازمان اوقاف استان نیز حضور داشتند و صحبت‌های ایشان شنیده شد.

وی تاکید کرد: پس از شنیدن صحبت‌های دکتر انصاری، توضیح داده شد که در نزدیکی زمین چند بیمارستان کلنگ‌زنی شده و یا در حال ساخت است  و همچنین در نزدیکی زمین بیمارستان مشغول به خدمت‌رسانی نیز وجود دارد و مجموعا 2 هزار تخت در اطراف زمین مذکور فعال بوده و یا قرار است که فعال شود.

به گفته این مقام مسئول بیمارستان 300 تخته شهر بهارستان و بیمارستان 500 تخته مجموعه شهید کشوری ور نزدیکی زمین مذکور کلنگ‌زنی شده و همچنین مجتمع فولاد مبارکه نیز در سپاهان شهر در حال ساخت یک بیمارستان 250 تخته است و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی الزهرا(س) نیز در فاصله از 3 کیلومتر با این زمین قرار دارد.

مدیر دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان روی این زمین نه تنها باعث حدر رفتن بیت‌المال خواهد شد، سودی هم برای مردم استان نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در این راستا راهکارهای مناسبی به دکتر انصاری عرضه شد از جمله با توجه به آنکه این زمین در کنترل محور مواصلاتی جنوب_شمال قرار گرفته، به دانشگاه اجازه دهند که در این زمین مرکز فوریت‌های 115 را تأسیس کند و یا یک مرکز جامع خدمات سلامت بهداشتی درمانی ساخته شود. همچنین پیشنهاد شد که در راستای سیاست‌های کنونی کشور در ارتباط با موضوع جوانی جمعیت، اجازه ساخت یک مجتمع خوابگاهی متاهلین برای دانشجویان را بدهند.

سلطانیان افزود: در نهایت پیشنهاد دادیم در صورتی که هیچ کدام از راه‌های فوق را نمی‌پزیرند، زمین مذکور را تبدیل به احسن کرده و پول آن را در مکان‌ها و بیمارستان‌هایی که مورد نیاز مبرم مردم است از جمله بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان امام حسین(ع)، بیمارستان شهید چمران، بیمارستان خورشید و یا بیمارستان الزهرا(س) سرمایه‌گذاری کنند و پولی که برای توسعه این بیمارستان‌ها خرج می‌شود، با نام خودشان در این مجموعه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی متذکر شد: با این حال ایشان همچنان بر ادعای غیرکارشناسی و غیر موجه خودشان اصرار داشتند و همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیر دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لازم به ذکر است در دولت سیزدهم با توجه به رویکردهای ریاست دانشگاه، خیرین حوزه سلامت همواره دانشگاه را یاری کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومان در بخش‌های درمانی و بهداشت مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند. وی ادامه داد: امیدوارم که کمک خیرین، بودجه‌های ملی و پول بیت‌المال خدمت‌گزاری مناسبی در حوزه سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • ویزیت بیش از ۵۴ هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز
  • پاسخ علوم پزشکی اصفهان به ادعای فضای مجازی
  • پاسخ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ادعای فضای مجازی