Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:17:57 GMT

نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۶۰۹۷

نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند

خویی زاده گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برنامه چهل شب و چهل خاطره را به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با جنایت‌های رژیم طاغوت، در ایام دهه فجر برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: دشمنان دین با درک نقش مساجد در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، سال‌های زیادی است که به دنبال تضعیف نقش این خانه‌های خدا هستند و از انجام هیچ طرح و برنامه ای برای تحقق اهداف خود در این زمینه چشم پوشی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئولان فرهنگی کشور با درک درست از این واقعیت، کارگروهی ویژه برای تقویت نقش مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری جشن های دهه فجر، راه‌اندازی کرده‌اند که مسئولیت آن با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

کمیته‌های استانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که مسئولیت آنها با دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری است همه ساله برنامه های متنوعی برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می کنند که در این زمینه با دستگاه های مختلفی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها همکاری خوبی دارند.

 

خبرنگار ما در این زمینه گفت‌و‌گویی با مسئولان دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته است که در ادامه مشروح گفت‌و‌گو با «مجید خویی زاده» عهده دار وظایف سرپرستی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان داشته که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

 

شبستان-  مهمترین رویکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامههای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی چیست؟

هدف اصلی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سالگی که از عمر آن می گذرد، است.

 

شبستان-  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، توجهی ویژه به سرود دارد، برنامه شما در این زمینه چیست؟

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال اجرای همزمان گروه های سرود در سراسر کشور در ایام الله دهه فجر به ویژه در ساعت ورود امام خمینی(ره) به ایران، در سال 1357 را برنامه ریزی کرده است.

 

شبستان-  سهم دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان و کانون‌های مسجدی در این استان در اجرای همزمان این گروه های سرود چقدر است؟  

گروه سرودی شامل 600 نفر از اعضای فعال گروه های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان، در مصلی مرکز استان کرمان، اجرا خواهند داشت.

 

شبستان-  آیا برنامه برای بیان خاطرات مبارزان دوران انقلاب از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده است؟

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همه ساله از وجود مبارزان دوران انقلاب اسلامی برای خاطراتشان و همچنین آشنایی بیشتر نسل جوان با جنایت های رژیم طاغوت، استفاده می کند و امسال این برنامه در قالب «نشست چهل شب و چهل خاطره» توسط کانون‌های فرهنگی هنری در تعدادی از مساجد جنوب کرمان برگزار می شود.

 

شبستان-  قرآن، کتاب انقلاب اسلامی است چه برنامه ای برای انس بیشتر مردم با کلام الله مجید ایام الله دهه فجر دارید؟

همانطور که گفتید قرآن کریم، کتاب و راهنمای مبارزان و مجاهدان در مبارزه با نظام وابسته شاهنشاهی بود و امروزه نیز راهگشای ما است. از این رو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همه ساله ویژه برنامه ای در این زمینه به منظور گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دارند که برگزاری «چهل محفل انس با قرآن» یکی از مهم ترین برنامه های ما در این زمینه است.

 

شبستان-  امسال روزهای مبارک دهه فجر با ایام سوگواری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان شده است، چه برنامه ای برای استفاده بهینه از این تلاقی زمانی دارید؟

رعایت حجاب و عفاف اسلامی یکی از ارزش های انقلاب اسلامی است از اینرو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان، «ایستگاه دستاوردهای انقلاب با موضوع عفاف و حجاب» را در برخی از مساجد این منطقه از کشور و همچنین در مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن برپا می کنند.

 

 

شبستان-  دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان چه برنامه ای در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی و علمی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد؟

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان امسال نیز مسابقه پیامکی ویژه دهه فجر را به صورت گسترده برگزار می کند و انشاءالله امسال نیز شاهد استقبال گسترده مردم از این برنامه ها خواهیم بود. همچنین رونمایی از کتاب های نویسندگان کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در ایام الله دهه فجر، برنامه دیگر ما برای انس بیشتر مردم با مطالعه و کتاب است.

 

شبستان- سایر برنامههای دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان را به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر برنامههای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، بیان فرمائید.

تجلیل از هنرمندان انقلابی جنوب کرمان از برنامه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. ضمن اینکه این کانون‌ها همکاری خوبی با سایر نهادهای مسجدی به ویژه بسیج و همچنین سایر دستگاه های فرهنگی، علمی و هنری جنوب کرمان در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور حسن روحانی خبرگزاری شبستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان سقوط هواپیما روحانی روز پرستار حجت الاسلام روحانی سرود کانون های مساجد جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین