Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «سیدکمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با هیأتی از اندیشکده نروژی نورف که در امور حل و فصل مناقشات بین‌المللی فعال است، هشدار داد: خروج ایران از برجام و نتایج آن بر امنیت منطقه و اروپا، به نفع دولت‌های اروپایی نخواهد بود.

وی سیاست‌های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال اروپا را نیز خطرناک توصیف کرد و گفت: تلاش برای ایجاد شکاف بین غرب و شرق اروپا و سیاست‌هایی همچون حمایت از برگزیت و ملی‌گرایی افراطی در اروپا از جمله خطراتی است که آمریکا برای اروپا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: باید جلوی این روند گرفته شود و اگر در این مقطع اروپایی‌ها در برابر فشار آمریکا ایستادگی نکنند، در آینده با مشکلات بسیار بیشتری مواجه خواهند شد.

خرازی تصریح کرد: در صورت مقاومت نکردن اروپا، سیاست‌شان گروگان آمریکا خواهد شد و یک نمونه آن همین برجام است.

وی گفت: ایران انتظار داشت اتحادیه اروپا به‌عنوان یک‌ طرف توافق هسته‌ای اقدام عملی داشته باشد، اما آن‌ها تاکنون تحت‌ فشار آمریکا کاری نکرده‌اند و این اثر بدی بر ایرانی‌ها که به تعهد خود پایبند بوده‌اند، گذاشته است.

رئیس شورا در همین حال تصریح کرد: ملت ایران همان طور که در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نشده، در برابر سیاست‌های ترامپ هم کوتاه نخواهد آمد و تا زمانی که سیاست‌های کاخ سفید در قبال جمهوری اسلامی اصلاح نشود و تغییر نیابد، نمی‌توانند انتظار تغییر در سیاست‌های ایران داشته باشند.

خرازی با اشاره به برنامه آمریکا برای برپایی کنفرانسی ضدایرانی در لهستان، این اقدام را نیز نمونه آشکار دیگری از خصومت این کشور با ایران توصیف و تصریح کرد: آمریکا با برگزاری این شوی تبلیغاتی سیاسی متمرکز بر ایران‌هراسی در لهستان، منافع ملی این کشور را به گروگان می‌گیرد و این باج‌دهی دولت لهستان به دولت آمریکا، توهین به هویت اروپایی و ملت‌های اروپا تلقی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های منطقه‌ای ایران برای ایجاد ثبات، به مقایسه سیاست‌های عربستان و ایران در مقابله با داعش و کمک ایران به شکست تروریسم در عراق و سوریه پرداخت و گفت: عجیب آنجاست که به‌ جای فشار بر سعودی و دیگرانی که این آشفتگی را ایجاد کردند، ایران را هدف گرفته‌اند که با تروریست‌ها جنگید تا ثبات در منطقه حفظ شود.


«هنریک تونه» مدیر اندیشکده نروژی نورف هم در این ملاقات با تشریح برنامه‌های اندیشکده خود تصریح کرد: ملت‌های اروپایی احترام زیادی برای فرهنگ و تمدن ایران قائل هستند.

وی با اشاره به فشارهای سنگین آمریکا بر شرکت‌های اروپایی گفت: مشکلات داخلی کشورهای اروپایی بر سیاست‌های دولت‌های اروپایی و اتخاذ سیاست‌های صحیح تاثیر منفی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،مورات آکسو بعد از دریافت میزبانی بازی‌های اروپایی ۲۰۲۷ گفت: میزبانی از بازی‌های اروپایی در ادامه تلاش‌های ما برای دریافت میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۳۶ است. ترکیه با رای بیشتر اعضاء موفق شد میزبانی رقابت‌های ۲۰۲۷ بازی‌های اروپا را بدست بیاورد. ترکیه استانبول را برای میزبانی این رقابت‌ها معرفی کرده است و گفته می‌شود قرار نیست زیر ساخت‌های اختصاصی برای مسابقات آماده کند. اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک اروپا در بیانیه‌ای گفت: استانبول و ترکیه از دیرباز دوستان نزدیک ورزش بین المللی بوده اند و استانبول مکان ایده آلی برای درخشش بهترین ورزشکاران اروپا در سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفتگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها