Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برخی از باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی مبادرت به آتش زدن لاستیک و بقایای گیاهی می کنند در حالی که این کار بی تاثیر است و انجام آن برای محیط زیست مخرب و زیانبار است.

محمدرضا شهابی، سه ‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه باغداران باید از انجام این کار پرهیز کنند، اظهار داشت:
با توجه به احتمال کاهش دمای هوا در شهرستان جهرم، راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی و درختان مرکبات، متنوع هستند و از جمله آنها می توان به استفاده از توری‌های پوششی، بخاری‌های نوین کم‌هزینه و کودهای مولد گرما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آبیاری شبانه باغ ها، استفاده از محلول‌های آنتی فراست (ضدسرما)، تقویت درختان با گوگردهای پتاسه و روی، استفاده از پوشش توری با رنگ روشن و بهره گیری از پلارهای اتوماتیک باغی (دستگاه مولد حرارت) از دیگر روش‌های مبارزه با سرمازدگی درختان است.
شهابی بیان کرد: همچنین جهاد کشاورزی شهرستان جهرم آماده ارایه هرگونه مشاوره کارشناسی برای جلوگیری از سرمازدگی به بهره‌برداران است.
برخی از باغداران شهرستان جهرم در فصل سرد سال برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات خود، اقدام به آتش زدن چوب و لاستیک می کنند که این کار افزون بر خطرات ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی، باعث آلودگی هوا می‌شود و شدت دودهای ناشی از سوزاندن اجسام مختلف توسط باغداران، آزار دهنده است.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي محصولات باغي جلوگيري از سرمازدگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدجعفری اظهار داشت: کشاورزان و باغداران شهرستان نسبت به جمع آوری سر شاخه های هرس شده و بقایای درختان باغات خود هرچه سریعتر اقدام نمایند و از ریختن در داخل رودخانه ها ومسیل های آب به منظور صیانت از منابع آبی وخاکی  وحفاظت ازآبگرفتگی معابرجدا خودداری نمایند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت در ادامه خاطر نشان کرد: باغداران محترم با عنایت به  فصل هرس درختان  و  با توجه به اینکه برخی آفات مانند سوسک سرشاخه خوار و پروانه چوبخوار و.....در سر شاخه های هرس شده به صورت لارو در حال زمستانگذرانی هستند و با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا از این شاخه ها خارج شده و به سمت باغات  هجوم می آورند  از نگهداری سرشاخه های هرس شده در محیط ویا اطراف باغ خودداری کرده و یا در صورت نگهداری نسبت به نیم سوز کردن یا امحا اقدام نمایند.

محمدجعفری افزود: لازم به ذکر است در صورت عدم توجه به توصیه های کارشناسی و رسیدن آسیب به باغات مجاور ویا رها کردن درمسیر رودخانه ها و ایجاد آبگرفتگی در صورت بی توجهی باغداران محترم و وجود شاکی خصوصی با مسببین ایجاد این مخاطره از طریق مراجع قانونی برخورد میگردد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت