Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@21:18:21 GMT

موذی‌ترین سرطان در بدن، ۵ نشانه بارز دارد!

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۶۵۱۰

موذی‌ترین سرطان در بدن، ۵ نشانه بارز دارد!

تومور سرطانی کلیه یکی از موذی ترین تومورها هستند که در اغلب مواقع علیرغم انتشار به مناطق دیگر بدن، هیچ علامت و نشانه ای ندارند و در اغلب موارد به صورت اتفاقی و در بررسی ها و چکاب کلیه با سونوگرافی و یا سی تی اسکن تشخیص داده می شوند.

به گزارش پارسینه به نقل از آوای سلامت ،از مشخصات بد این توموهای سرطانی، مقاوم بودن آنها به شیمی درمانی و رادیوتراپی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرطان کلیه یکی از 10 سرطان شایع است و اغلب، مردان بالای 50 سال را گرفتار خود می کند. در اینجا شایع ترین علائم این سرطان بیشتر معرفی شده است:

وجود خون در ادرار: خون در ادرار که به نام هماچوری شناخته می شود، یکی از علائم بارز ابتلا به سرطان کلیه است. اغلب حتی مقدار بسیار کمی خون در ادرار، می تواند باعث تغییر رنگ آن شود. گاهی اوقات خون در ادرار آنقدر ناچیز است که تنها با آزمایش ادرار می توان آن را تشخیص داد. البته عواملی مانند عفونت مثانه، سنگ گلیه، کیست، یا التهاب نیز باعث وجود خون در ادرار می شود. به هر حال در صورت مشاهده این علامت باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

درد پایین کمر: اکثر افراد این درد را تجربه نمی کنند تا زمانی که سرطان به مراحل پیشرفته خود رسیده باشد. درد ناشی از سرطان کلیه در یک طرف از پهلو و بالاتر از لگن احساس می شود. این درد می تواند یک درد مبهم و تیز باشد. اگر هر گونه درد ناگهانی را در پهلوی خود احساس کردید که برای چند روز ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

وجود توده در شکم: وجود توده در شکم می تواند علامت هشدار دهنده ابتلا به سرطان کلیه باشد. حس کردن توده کلیوی سخت است چون بیشتر در اعماق شکم وجود دارد. کشف این توده پزشک را وادار به سفارش آزمایش هایی مانند سونوگرافی و سی تی اسکن می کند. البته در نظر داشته باشید که اغلب این توده ها همیشه نشان دهنده ابتلا به سرطان نیستند.

کم خونی و خستگی: خستگی یک علامت شناخته شده در مورد اغلب سرطان ها است. خستگی ناشی از سرطان با خستگی معمولی تفاوت دارد و با خواب و استراحت برطرف نمی شود. این خستگی با فعالیت های روزمره و طبیعی تداخل دارد و می تواند فرد را تحریک پذیر و ضعیف کند. هر گونه خستگی غیر معمول باید به اطلاع پزشک رسانده شود.

از دست دادن اشتها، تب و از دست دادن وزن: یکی از نشانه های رایج سرطان، از دست دادن ناگهانی و غیر منتظره وزن است؛ بدون این که بیمار از رژیم غذایی خاصی تبعیت کرده باشد. تب با علت ناشناخته نیز ممکن است همراه با سایر علائم، نشانه ای از ابتلا به سرطان کلیه باشد.

تشخیص

اگر بیمار علایمی داشت که مشابه سرطان کلیه بود، پزشک یک یا بیشتر از این آزمایش ها را در مورد او انجام می دهد:

تست بدنی: پزشک علایم حیاتی مثل تب و فشار خون بیمار را چک کرده و پهلوهای او را لمس می کند.

تست ادرار: برای چک کردن خون در ادرار

تست خون: برای اندازه گیری موادی مثل کراتینین (غلظت زیاد کراتینین به این معنی است که کلیه ها کار خود را درست انجام نمی دهند).

تست آی وی پی: پزشک رنگ خاصی را به درون وریدی در بازو تزریق می کند. رنگ در بدن حرکت می کند و به وسیله کلیه ها دریافت می شود. رنگ باعث درخشش کلیه ها در زیر اشعه ایکس می گردد. مقداری از اشعه ایکس رنگ را هنگام عبور از مثانه و حالب ردیابی می کند. اشعه ایکس می تواند تومورهای کلیه و مشکلات دیگر را نشان دهد.

سی تی اسکن: دستگاه تولید کننده اشعه ایکس به کامپیوتری متصل است و یک سری عکس از جزئیات کلیه می گیرد.

تست ماورای صوت: از امواج فوق صوت که افراد آن را نمی شنوند استفاده می گردد. امواج از کلیه بازتاب می شوند و پژواک آنها توسط رایانه ای دریافت و تصاویری تحت عنوان سونوگرام ساخته می شود.

بیوپسی (نمونه برداری): عبارتست از خارج کردن تکه ای از بافت کلیه برای بررسی سلول های سرطانی.

تاخیر نکنید!

متاسفانه اغلب علائم بالینی سرطان کلیه، تا رسیدن به مراحل پیشرفته خود را نشان نمی دهند. به همین دلیل مهم است که در صورت مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده، به پزشک مراجعه کنید. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان را دارید، تسریع مراجعه به پزشک در شما اهمیت چندبرابر دارد. به یاد داشته باشید که بسیاری از علائم سرطان کلیه خوش خیم و قابل پیشگیری هستند. هرچه زودتر با این علائم به پزشک مراجعه کنید، گزینه های درمانی بیشتری نیز پیش روی شما قرار دارد.

منبع:healthline


سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان کلیه علائم سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا شهاب زاده عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مردم شهرستان آستارا همواره همراه و همدل خدمتگذاران خود بوده‌اند و مشارکت ۷۰ درصدی آنان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نمونه‌ای از این همدلی بود لذا این مردم لایق کم کاری و عملکرد ضعیف ما مسؤولان در هر سطح و رده‌ای نیستند و باید همه با تمام توانمان در خدمت به آنها و رفع مشکلات شأن گام برداریم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه کسانی هستند که به منظور تخریب دولت و کم سو نشان دادن تلاش‌ها و عملکرد مثبت آن، گام برمی دارند مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند تصریح کرد: این افراد باید بدانند نخواهیم گذاشت به اهداف شوم خود برسند و آب به آسیاب دشمن بریزند.

شهاب زاده با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون نفر برای گذراندن ایام تعطیلات نوروز در سال جدید به این شهرستان سفر کرده‌اند گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون ریال در خصوص رفع مشکلات آبی شهرستان هزینه شده است و یک هزار و ۳۷۰ میلیون ریال نیز در زمینه رفع مشکلات فاضلابی شهرستان هزینه شده است که این روند تا رفع همه مشکلات آب و فاضلاب شهرستان ادامه می‌یابد.

وی همچنین به اقدامات شرکت گاز این شهرستان در خصوص گازرسانی به روستاها اشاره کرد و افزود: تا این لحظه بیش از ۹۸ درصد شهرستان آستارا گازرسانی شده است و امسال ۲ روستای باقی مانده نیز گازرسانی می‌شود.

فرماندار آستارا در مورد پروژه‌های راهداری این شهرستان گفت: ۶۷ میلیارد ریال در راستای رفع مشکلات راهداری و اجرای ۱۱ پروژه بزرگ در شهرستان هزینه شده است و همچنین ۳۴ میلیارد ریال نیز در خصوص طرح‌های هادی و آسفالت هزینه انجام شده، که با تکمیل سایر طرح‌های در دست انجام بزودی همه مشکلات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

وی بر در اولویت قرار دادن اتمام پروژه‌های نیمه تمام همه دستگاه‌ها در شهرستان تاکید کرد: تا به اتمام رسیدن پروژه‌های ناتمام هیچ پروژه جدیدی تعریف نشود، ضمن آنکه تمامی اقدامات و اولویت بندی ها آنها همسو با شعار سال و عملکرد دولت باشد و مدیری اقدامی سلیقه‌ای در هیچ ارگانی نداشته باشد.

برقراری امنیت مستلزم همکاری تمام دستگاه‌ها است

«سرهنگ عبدالعلی شعبانی» فرمانده انتظامی آستارا در این جلسه همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها را برای مبارزه با فساد در شهرستان الزامی دانست و گفت: مهم‌ترین خواسته مردم در همه نقاط کشور به ویژه شهرستان آستارا با توجه به مسافر پذیر بودن آن برقراری امنیت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که اگر همکاری همه ارگان‌ها نباشد در این زمینه موفق نخواهیم بود.

فرمانده انتظامی آستارا از رسانه‌ها خواست تا در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مانند همیشه کمک حال نیروی انتظامی باشند تا با انعکاس درست و به موقع اقدامات و دستاورها بهترین عملکردها رقم بخورد.

احیای حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضا است

«یاسر همدمی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا هم در این جلسه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، بیان کرد: شعار قوه قضائیه «برای مردم در راه عدالت» است.

همدمی احیای حقوق عامه از جمله تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا برشمرد و گفت: برطرف کردن مشکل‌های مردم و تکمیل پروژه‌های مهم ملی و استانی مورد توجه است و در این راستا تلاش می‌کنیم.

کد خبر 6080410

دیگر خبرها

  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!
  • نکات کلیدی برای تشخیص ساعت‌های مردانه اصل از تقلبی
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • اگر ایران به اسرائیل حمله کرد روی قبر من ادرار کنید!
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز
  • مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید