Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سال گذشته در دیدار با جمعی از محققان و مورخان تاریخ، کتاب «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» را برای مطالعه پیشنهاد داده و خواندن آن را مفید دانستند.

این کتاب که نامزد دریافت جایزه بین‌المللی «پولیتزر» در سال ۱۹۸۹ بود، روایتی است از وقایعی که به فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول انجامید و مایه‌ٔ تغییر اساسی در خاورمیانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، دیوید فرامکین نویسنده‌ کتاب «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» است که وکیل و تاریخ‌دان بوده و زمینه‌ اصلی تخصص وی خاورمیانه است. او برای این کتاب نامزد جایزه‌ی National Book Critics Circle و همچنین پولیتزر شد. فرامکین در دانشگاه حقوق،‌ تاریخ و روابط بین‌الملل درس می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم

شجاعی تاریخ را نخوانده، زندگی کرده. اشک‌هایش هنگام نوشتن روی سطر سطر کتاب جا انداخته و احساس غرور و تفاخرش به سلاله‌ پاکش بر ورق ورق کتاب سایه انداخته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حماسه سجادیه مجموعه‌ای است به قلم سید‌مهدی شجاعی که انتشارات نیستان تاکنون 3 مجلد آن را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

این مجموعه به واکاوی، روایت و تحلیل وقایع تاریخی دوران حیات پر برکت امام چهارم شیعیان، حضرت علی‌ابن الحسین ابن علی، و سیره آن امام می‌پردازد.

«تویی به جای همه» نخستین مجلد این مجموعه است، سید‌مهدی شجاعی در جلد نخست این مجموعه درباره پناه بردن به دامان حضرت سجاد علیه السلام می‌نویسد:

 ما به سجاد ظلم کردیم!

او را بیمار و نحیف و رنجور شناساندیم و بعد در میان سطور تاریخ، گمش کردیم.

تنها مرد یک قبیله را، که یک تنه و دست تنها اما عالمانه و امیدوارانه، صدها داغدیده و مصیبت چشیده را اداره کرد و ده‌ها واقعه‌ی خصمانه و فتنه‌گرانه را مدیریت، ندیدیم و نشان ندادیم.

چطور شکوه مردانه‌ و عاقلانه‌ی سجاد را میان ویرانه‌های مدینه ندیدیم؟

چطور سکوت مدبرانه و خردمندانه‌ی پسرِ علی را بیرونِ گودِ حرّه نشنیدیم؟

چطور حضور جانانه و فداکارانه‌ی دردانه‌ی زهرا را میان جماعت اناث باقی مانده از کربلا حس نکردیم؟

چطور نفهمیدیم و ندانستیم آنکه شجاعانه از پس چندین و چند تلاش مذبوحانه، سربلند و روسفید خودش و اهل خیمه‌اش را بیرون آورد سجاد بود؟

ما نفهمیدیم پسر حسین، آن تشنه لبِ غلتیده در خون، سی و چهار سال بعد از آن کشتارِ ددمنشانه و وحشیانه‌ کجا بود، چه کرد و چگونه زیست؟

ما ندانستیم.... اما راه دانستن همیشه و هنوز باز است.

کتاب دین‌پژوهی و آینده دین منتشر شد

اکنون سجاد اینجاست.

میان سطورِ همین کتاب

سجاد است به جای ِ همه

هیچ کس به جای او نیست»

هر برگی از درختِ این کتاب را که نگاه می‌کنیم، جنگلی انبوه از منابع و کتب دیگر را می‌بینیم که سیدمهدی شجاعی با وسواس و دقتی شگفت‌انگیز وقایع را از میان آنها بیرون کشیده و در قالب عبارات و جملاتی دلنشین و داستانی پر تعلیق و کشش در چهارضلعیِ این کتاب جا داده.معلوم است شجاعی تاریخ را نخوانده، زندگی کرده.
اشک‌هایش هنگام نوشتن روی سطر سطر کتاب جا انداخته و احساس غرور و تفاخرش به سلاله‌ پاکش بر ورق ورق کتاب سایه انداخته.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • اولین حیوان تاریخ؛ قدیمی‌ترین جانور روی زمین را ببینید!
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی