Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران اظهار داشت: حدود ۱۱۰ شرکت با ۸۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که با توجه به شرایط کنونی کشور این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با تاکید بر اینکه بیشترین دغدغه وزیر جهاد، تامین نهاده های تولید است، افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی همواره این بوده که از بخش خصوصی بیشترین حمایت را به عمل بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین هدف ما در تولید، حفاظت و صیانت از محیط زیست است، اظهار داشت: بعد از این حفاظت و بهره برداری از منابع پایه آب، خاک و گیاه در دستور کار ما قرار دارد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: ما هر چقدر بتوانیم نهاده سالم به کشاورز تحویل بدهیم و این نهاده وارد خاک شود به همان اندازه محیط زیست و تولید سالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به ثبت ۹ هزار برند پولی در کشور ادامه داد: این برندها پالایش و به تولید کنندگان معرفی شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهایی که سازمان حفظ نباتات و شورای کود و سم برعهده گرفته ساماندهی و ثبت این مواد بوده است، گفت: در پی این اقدامات طی مدت کوتاهی آمار سموم پرخطر کشور از حدود ۲۴ درصد به ۸.۸ درصد رسید.

طهماسبی با اشاره به وابستگی کشور در زمینه حضور هیبرید گفت: نیاز ما در این زمینه سالانه حدود ۶۰۰ میلیون عدد بذر است این در حالی است که تنها ۲۰ میلیون عدد از این بذور در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بذر جزو گروه کالایی اولویت یک است، افزود: در زمینه بذر، نیازمند سرمایه گذاری بیش از پیش هستیم.

کد خبر 4514080 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست سموم کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سهم استان قزوین در طرح جهش تولید کشت ۱۲۰ هزار هکتار غلات و حبوبات در مزارع دیم بود که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: مابقی برنامه مربوط به حبوبات مانند عدس و نخود دیم است که با بارندگی اتفاق افتاده و همچنین بارش روز‌های آتی می‌توان صورت پذیرد و برنامه طرح جهش تولید را به صورت کامل محقق سازد.

راه انجام تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت کشاورزی قراردادی و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در طرح جهش تولید، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در حوزه بذور اصلاح شده، سموم ضدعفونی، کود‌های مایع برای مزارع و بذرمال‌ها در راستای پنجه و ریشه زنی در خاک کمک‌ها و حمایت‌های فراوانی داشته است.

این مسئول در ادامه به سامانه دیمزار‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با کمک این سامانه برای نخستین بار در استان قزوین بحث نقطه زنی و یو تی ام اراضی کشاورزی در راستای حدنگاری صورت گرفته و تمامی اقدامات داشت و برداشت نیز به صورت کامل رصد خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این سامانه اطلاعاتی اراضی سطح کشت، مشخصات کشاورزان، تعداد قطعات زیر کشت و همچنین ادوات و ماشین آلات کشاورزی ثبت شده و قابل ارزیابی است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها اقدامی مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام (ره) بوده که برای چهارمین سال متوالی در استان قزوین اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود