Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت : استاندار اصفهان خودسرانه درباره انتقال آب کارون صحبت کرده است و اظهارات وی مورد تایید نیست .

جواد کاظم نسب الباجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صحبتهای استاندار اصفهان در خصوص انتقال آب مبنایی از صحت ندارد و بی اساس است، برای انتقال آب کارون برنامه یا هزینه ای در دولت و یا در بودجه 98 مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تا این لحظه در نشستهای نمایندگان خوزستان با معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو ، این دو مقام مسوول به ما قول موکد داده اند که به هیچ وجه انتقال آب صورت نمی‌گیرد چراکه خود خوزستان در حال حاضر نیاز به آب دارد.
الباجی اضافه کرد: خرمشهر، آبادان، شادگان و حتی اهواز در معرض خطر از بین رفتن مزارع و نخلستان ها هستند و آب شرب مردم در مناطق مختلف مشکل پیدا کرده است، همچنین آب طرح غدیر چند ماه است با اختلال مواجه و در مناطقی قطع شده، لذا بحران اساسی نه در اصفهان بلکه در استان خوزستان است.
نمانیده مردم اهواز بیان کرد: دولت کاملا از وضعیت خوزستان و مشکلات آن مطلع است و استاندار نیز گزارش مشکلات را بارها به دولت ارسال کرده است.
وی با اشاره به افزایش میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: اگر امسال این میزان بارش را نداشتیم الان با یک فاجعه بزرگ در خوزستان رو به رو بودیم.
الباجی یادآور شد: خبرهایی که درباره انتقال آب کارون منتشر می شود صحت ندارد و 18 نماینده خوزستان متفق القول هستند و اعتراض خود را در صحن علنی مجلس و هیات دولت ابراز کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مانند همیشه شاهد آرامش و امنیت پایدار و تامین نیازهای ضروری مردم در این استان باشیم.
رودخانه کارون یکی از مهمترین رودخانه های کشور است که به دلیل کاهش نزولات جوی و نیز اجرای چند طرح انتقال آب از سر شاخه های آن طی سالهای اخیر با کاهش آورد( دبی ) مواجه شده به طوری که مردم استان خوزستان و فعالان محیط زیست نگران خشک شدن این رودخانه شده اند.
در حال حاضر بخش عمده آب شرب استان خوزستان از طریق رودخانه کارون تامین می شود به همین دلیل ادامه کاهش دبی آن زندگی مردم در استان را با مشکلات جدی مواجه می کند.
مسئولان استان خوزستان تابستان گذشته به دلیل کاهش دبی کارون ، در چهارچوب برنامه مدیریت مصرف منابع آب، کشاورزان را از کشت تابستانه بسیاری از محصولات از جمله صیفی جات منع کردند و اجازه برداشت آب از این رودخانه برای کشت محصولاتشان را ندادند.
کاهش دبی و افت کیفی و افزایش شوری آب در بهار و تابستان گذشته مردم آبادان و خرمشهر را با بحران شوری آب شرب مواجه کرد، وضعیتی که منجر به شکل گیری اعتراضات مردمی در این شهرستانها شد.
استان خوزستان به دلیل هم سطح بودن با دریا فاقد منابع آبی زیر زمینی بوده و تنها 2 رودخانه کارون و کرخه منابع تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه است که طی سالهای اخیر به دلیل کاهش بارشها ، خشکسالی و انتقال آب میان حوضه ای به استانهای دیگر این رودخانه ها هم با کاهش جدی منابع مواجه شده اند.

7164/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كارون آب انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان