Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین ۳۰ درصد نفت خام بیشتری در دسامبر نسبت به سال گذشته وارد کرد. واردات گاز طبیعی چین هم با ۹.۲۳ میلیون تن رکورد قبلی خود را در دسامبر شکست.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، چین ۳۰ درصد نفت خام بیشتری در دسامبر نسبت به سال گذشته وارد کرد .
این افزایش، نتیجه عجله پالایشگاه های مستقل برای استفاده از سهمیه وارداتشان قبل از پایان سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  شتاب نرخ روزانه حمل با کشتی را به ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز رساند. این دومین ماه پیاپی بود که پالایشگاه‌های چین بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کردند .
میانگین کل واردات نفت خام برای کل سال ۲۰۱۸ ، ۹.۲۴ میلیون بشکه در روز بود که کمی بیش از ۱۰ درصد به صورت سالانه یا ۸۴۶۶۰۰ بشکه در روز بیشتر از میانگین روزانه نرخ سود واردات در ۲۰۱۷ ، رشد داشت .
واردات گاز طبیعی رکورد قبلی خود را در دسامبر شکست، چون پکن می خواست مطمئن شود کمبود گاز ۲۰۱۷ تکرار نمی شود. ولی توزیع نا مناسب زیرساخت ها باعث شد میلیون ها خانه در شمال کشور گرما نداشته باشند .
بنابراین در دسامبر ۲۰۱۸ چین ۹.۲۳ میلیون تن گاز وارد کرد. پکن از اوایل ۲۰۱۸ شروع کرد به آماده شدن برای زمستان. از آن زمان کل واردات گاز طبیعی در سال گذشته ۳۲ درصد نسبت به ۲۰۱۷ افزایش یافت و به ۹۰.۳۹ میلیون تن رسید و موقعیت چین را به عنوان بزرگترین وارد کننده سوخت تثبیت کرد .
این کشور همچنین دومین واردکننده بزرگ گاز مایع جهان است چون قصد دارد از زغال سنگ به گاز روی آورد و جلوی آلودگی جهانی را بگیرد. این تصمیم، آن را به بزرگترین جذب کننده تولید کنندگان گاز طبیعی مایع در سراسر جهان تبدیل کرده است، چون انتظار می‌رود تقاضای این کشور برای سوخت طی سال‌های آینده مرتبا افزایش یابد .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران چین واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی افزود: با توجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی‌های داخلی است زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته است.

کد خبر 6064225 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • (عکس) سال‌های پایانی شوروی و صف مردم برای غذا دولتی
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲