Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به‌گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع پایوران و سربازان این ناحیه با اشاره به ۲۶ دی ماه و سالروز فرار شاه از ایران گفت: فرار شاه در ۲۶ دی ماه نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است، روزی که شاه خائن در سال ۱۳۵۷ برای همیشه از ایران فرار کرد و به دامن اربابان خویش پناه برد و عمر ۳۷ ساله حکومت وی که سراسر ظلم و جور و خیانت به کشور و مردم بود به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۶ دی ماه مصادف با یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران است و این فرار زمینه را برای سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرده و ثابت شد که عاقبت ظلم و ظالم پایدار و ماندنی نیست.

حجت‌الاسلام عبدی تصریح کرد: رژیم پهلوی حکومتی دست نشانده بود که توسط بیگانگان در ایران پایه گذاری شد و فاقد مشروعیت مردمی و پایگاه داخلی بود و از ابتدا با خواسته ها و تمایلات مردم ایران در تعارض بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه رژیم شاه در همه جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی وابسته به غرب، و مجری سیاست‌های دیکته شده غرب بود که به دنبال تحقق اهداف و منافع خود در ایران بودند.

وی افزود: با بیداری و قیام مردم و رهبری امام راحل، خاندان ننگین پهلوی برای همیشه برچیده شد و نظام جمهوری اسلامی با حمایت گسترده مردم در کشور مستقر شد.

حجت‌الاسلام عبدی همچنین با اشاره به خیانت‌های شاه به مردم و کشور، گفت: محمدرضا پهلوی از ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ که از کشور گریخت تا مرداد سال ۱۳۵۹ که در کشور مصر درگذشت، همواره در سرگردانی و آوارگی و رنج و درد بود و این سرنوشت و فرجام حاکمان خودکامه و مستبد در طول تاریخ است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله ایران به اسرائیل منحصربفرد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، رامین آریان راد، پژوهشگر روابط بین‌الملل - حمله مستقیم ایران به اسرائیل تجربه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود و از چند منظر این نزاع را منحصربفرد می‌کند.
نخست اینکه، جمهوری اسلامی ایران نشان داد اگر چه اسرائیل به سلاح اتمی دسترسی دارد اما جمهوری اسلامی ایران از رویارویی با این بازیگر باکی ندارد و در صورتی که منافع ملی‌اش به خطر افتد، حتما مقابله خواهد کرد. این مقابله شامل همه‌ی ظرفیت‌های نظامی ایران خواهد بود. از گروه‌های مقاومت تا تسلیحاتی همچون پهپاد و موشک‌ های پیشرفته.

دوم، ایران نشان داد اگر حمله مستقیمی به خاک این کشور و یا اماکن دیپلماتیک این کشور انجام شود سطح پاسخگویی منحصر به گروه‌های مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان نخواهد بود و خود نیز مستقیما وارد عمل خواهد شد و نیروهای مسلح ایران (سپاه و ارتش) آمادگی هرگونه تقابل نظامی هستند.

سوم، حمله‌ی ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بزرگترین حمله پهپادی از زمان استفاده گسترده از این تکنولوژی نظامی در جهان مدرن بوده است. تکنولوژی بسیار حساس که معادلات را در جنگ های دیگر بخوبی تغییر داده است. برای مثال در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تجهیز بودن ارتش آذربایجان به پهپاد دست برتر این جمهوری را در آزاد سازی منطقه قره‌باغ نشان داد. همچنین در عملیات نظامی روسیه در اوکراین وجود پهپاد تاثیر بسیار مهمی بر جنگ داشته است بگونه‌ای که استفاده از این تکنولوژی ضمن کاهش تلفات نظامی هر دو طرف، باعث طولانی‌تر شدن این جنگ شده است.

چهارم، جمهوری اسلامی ایران نشان داد حتی با وجود حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی ابرقدرتی چون آمریکا از اسرائیل، باز هم ایران مرد میدان جنگ است و کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا از اسرائیل، باعث واهمه و عقب نشینی ایران نخواهد شد.

پنجم، وجود یک درگیری نظامی باعث ایجاد همدلی در بین ارکان یک نظام سیاسی خواهد شد. همانگونه در سال ۲۰۰۱ وقتی در حوادث ۱۱ سپتامبر به آمریکا حمله تروریستی شد، سطح حمایت از رییس‌جمهور آن کشور در نظرسنجی ها به بالای ۹۰ درصد رسید و هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از مواضع دولت آن کشور حمایت کردند. در ایران نیز وجود این درگیری باعث اتحاد بیشتر گروه‌های درون کشور خواهد شد. همچنین دولت و نیروهای نظامی کشور، متحد و یکپارچه تصمیم گیری و اقدام خواهند کرد.

کد خبر 844335 برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • به زودی لانه‌ی عنکبوتی اسرائیل فرو خواهد پاشید
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!+ عکس
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • فولاد هرمزگان در لیگ برتر بسکتبال کشور ماندنی شد
  • چرا حمله ایران به اسرائیل منحصربفرد است؟
  • حمله تلافی‌جویانه بر علیه صهیونیست‌ها یک اقدام مشروع و قانونی بود
  • خوشحالی مردم استان مرکزی از حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • عاقبت ازدواج اینترنتی زوج طلبه به طلاق رسید