Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند ۵ ماده ۵۴ گفت: تخلف کنید ولی عوارض را به شهرداری بدهید؛ این موضوعی است که در بند ۵ ماده ۵۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران مطرح شده است. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز در یکصدو پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، ادامه بررسی و تصویب برنامه 5 ساله سوم  شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی ماده 54 که وظایف شهرداری برای مدیریت عرضه و تقاضای سفر و ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر را روشن کرده است،  پیشنهادی مطرح شد که به تصویب نرسید.

در بند پنج این ماده آمده است:«تدوین لوایح نظام قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری(شبکه معابر و پارکینگ) و وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و کاهش ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقل در جریان ترافیک شامل تردد خودروی دودزا، توقف غیرمجاز، سد معبر، پارک دوبله ، توقف در حریم تقاطع، توقف در پیاده‌رو به منظور مدیریت تقاضای سفر و رائه شورا جهت تصویب در سال اول برنامه.» حجت نظری پیشنهاد حذف این بند را داد و الهام فخاری هم به عنوان موافق این حذف را تایید کرد.

ایراد فخاری به قمیت‌گذاری در مورد شبکه معابر بود: « شبکه معابر بخشی از فضای عمومی شهر است و قیمت‌گذاری درباره آن خلاف منافع و حقوق عمومی شهروندان است.»

مورد دیگری که فخاری به آن معترض شد، در نظر گرفتن عوارض برای سد معبر، پارک دوبله و توقف در حریم تقاطع و پیاده‌رو بود: «سد معبر ضوابط عوارض مشخص خودش را دارد. پارک دوبله و توقف غیر مجاز هم  شامل عوارض نمی‌شود. این دو جریمه مشخص و قانونی در نظام تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی دارد.»

با وجود این توضیحات قانع کننده، با این پیشنهاد مخالفت شد؛ یازده نفر رای منفی دادند، پنج نفر موافق بودند و یک نفر هم رای نداد. بهاره آروین، علی اعطا، مرتضی الویری، شهربانو امانی، سید ابراهیم امینی، سید آرش حسینی میلانی، ناهید خداکرمی، محمد سالاری، زهرا صدراعظم نوری، زهرا نژادبهرام و محسن هاشمی رفسنجانی اعضایی بودند که با حذف این بند مخالفت کردند.

بعد از این مخالفت فخاری توضیحات بیشتری را درباره این بند در جمع خبرنگاران داد. لایحه قیمت‌گذاری زیرساخت‌های شهری، قیمت‌گذاری در شبکه معابر  را حکم می‌کند. شبکه معابر یعنی فضاهای رفت وآمدی  و همه خیابان‌های شهر. این لایحه دقیقا حکم برنامه‌ای می کند و شهردای موظف است حکم را اجرا کند. حتی این بند مشخص نکرده است منظور از شبکه معابر  در مورد معابری است که درآینده با مدل اقتصادی و  با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود یا نه. این  شبکه عام است و حکم کلی است. برای توجیه‌اش هم می‌گوید وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و .... این عوارض می‌تواند برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و ... قابل قبول باشد اما برای توقف غیر مجاز  نمی‌شود عوارض گرفت. پارک دوبله و غیر مجاز جز تخلفات راهنمایی و رانندگی است و نمی‌تواند عوارض به آن تعلق بگیرد. سازو کار گرفتن این عوارض و مرجع تشخیص آن را هم مشخص نکرده است. وقتی می‌گویید عارضه یعنی این اجازه را می‌دهید که پارک کند و بابت این که فضای عمومی را اشغال می‌کند باید به من شهرداری پول بدهد. اگر تخلف می‌کند باید پلیس برخورد کند و انتقال خودرو اتفاق بیافتد. با این بند به تخلفات مشروعیت می‌دهیم.»

نظارتی بر حمل و نقل کالا در تهران وجود ندارد

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه درسطح شهر قم آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و  برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و  موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت  یک ماه توقیف خواهد شد.

سرهنگ صدفی در پایان به والدین توصیه کرد از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند،خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی