Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور با رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و درباره لزوم همکاری صندوق با دادگستری گفتگو کرد. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علی جباری در دیدار رئیس کل دادگستری استان البرز، معاونان و مدیران صندوق و مدیرکل بیمه ایران استان البرز با اشاره به اهمیت و جایگاه قانونی صندوق خسارت بدنی با برشمردن سرفصل‌های همکاری این نهاد با قوه قضائیه بیان کرد: یکی از مهمترین نقاط اتصال صندوق با دادگستری، ماده ۵۰ قانون بیمه شخص ثالث است که امید داریم با همکاری و تعامل قوه قضائیه این ماده اجرایی‌تر از قبل دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل صندوق خسارت بدنی در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص راه اندازی شعب صندوق و بصورت ویژه ایجاد شعبه در استان البرز از عزم این نهاد در کاهش حوادث رانندگی گفت و افزود: عزم صندوق در همکاری و پیش گیری تصادفات با دستگاه‌های مرتبط است و در این مسیر آماده هرگونه همکاری هستیم، اولویت بعدی ما شناسایی تقلب و کاهش پرونده‌های صوری است، متاسفانه آمار تقلب رو به افزایش است و ما به همین علت در ساختار صندوق اداره تحقیق راه اندازی کردیم و درخواست همکاری مرجع قضایی را داریم.

جباری در پایان به دو طرح ملی این نهاد اشاره کرده و اظهار داشت: بخشودگی جرائم بیمه نامه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی از طرح‌های بزرگ ملی است با هدف کاهش سهم موتور‌ها و ماشین آلات فاقد بیمه شخص ثالث، که امیدواریم مردم و شرکت‌های بیمه با استقبال از این فرصت، پوشش مناسب را خریداری کنند.

"عواقب نداشتن پوشش بیمه شخص ثالث برای مردم تبیین شود"

احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان البرز در این دیدار ضمن قدردانی از راه اندازی شعبه صندوق در استان البرز تصریح کرد: قانون جدید شخص ثالث، قانون خوبی است و ظرفیت‌های مناسبی را در خود دارد. واقعا اگر برای مردم تبیین شود نداشتن بیمه نامه چه عواقبی دارد، بسیاری پوشش بیمه‌ای را خریداری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز نقش صندوق سال‌های اخیر را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: رضایتمندی از صندوق کاملا ملموس و ارزشمنداست، عملکرد صندوق در رفع تبعیض‌ها و عدالت اجتماعی رضایت بخش است.

فاضلیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز اظهار کرد: حدودا ۱۸ درصد ترافیک کشور درحالت عادی به شهر کرج تحمیل شده است. تردد‌ها مستمر است. تلاش کردیم در حوزه پیشگیری روند کاهشی داشته باشم البته با استاندارد فاصله‌ای داریم.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطر نشان کرد: "پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی" بعنوان یک اولویت تعریف شده است، آماده هرگونه همکاری با صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور هستیم، تصادفات صوری هم مشکل ساز شده دستگاه‌های اجرای در نظرات کارشناسی باید بیشتر دقت کنند من جمله پلیس راهور شرکت‌های بیمه، صندوق، مراجع قضایی و پزشکی قانونی باید هوشیار باشند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه پیشگیری تصادفات صندوق استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند

آیت الله محمد جعفر منتظری  در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امنیت، عدالت، رفاه و آسایش معیشتی مواردی‌اند که مردم به آن‌ها نیازمند هستند زیرا همه مولفه‌های پیشرفت یک جامعه و ترقی یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جوانان بسیاری در دفاع از امنیت سیستان و بلوچستان جان خودشان را از دست داده‌اند ما خودمان را به این افراد مدیون‌می دانیم اگر این پاسداران و صیانت کنندگان نبودند وضعیت ما وضعیت دیگری بود بنابراین باید قدردان این افراد باشیم.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ تقدیر می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دفاع از کشور اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که بخشی از آن‌ها به اطلاع مردم می‌رسد و بسیاری از آن‌ها توسط مسوولان امنیتی و اطلاعاتی گفته نمی‌شود، دشمن در همه عرصه‌ها برای ایجاد نا امیدی در بین مردم اتاق فکر راه‌اندازی کرده تا شکاف و اختلاف را بزرگ جلوه دهد اما اکنون دشمن سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خورده که هنوز گیج است.

آیت الله منتظری به اقدام مقتدرانه ایران در تنبیه اسرائیل اشاره کرد و افزود: پس از این اقدام دنیا به تلاطم افتاده است حادثه ای که برگ زرینی بر کتاب قطور و پرافتخار نظام جمهوری اسلامی که در طول ۷۵ سال تولد نامشروع رژیم کودک کش صهیونیستی به راه افتاده در قالب موشک و پهپاد تبلور پیدا کرد و خانه آن‌ها را به لرزه انداخت و این اقدام ایران دنیا را متحول کرد.

وی بیان کرد: کشورها و حوزه‌های مختلف در بین کشورهای اسلامی در تجزیه و تحلیل این قضیه هستند و این افتخاری برای مردم کشور است که منشا آن انقلاب عظیم و اعتقادات راسخ و تربیت یافتن در مکتب قرآن است.

رییس دیوان عالی کشور عنوان کرد: امام راحل در این‌ مکتب تربیت یافت و انقلاب را به وجود آورد که اکنون ۳۵ سال است که رهبر معظم انقلاب پرچمدار این انقلاب است و این انقلاب را رهبری کرده که در دنیا بی بدیل است.

وی اظهار کرد: کسانی که انقلاب را قبول دارند بیایند در یک محفل بیان کنند که مثل جمهوری اسلامی کجا وجود دارد. پیشرفت عظیمی که نصیب ملت شده محصول فکر و اندیشه جوانان ما است ملت رشید و توانمند ما فوق آنچه که می‌توانیم استحقاق خدمت دارند و ما مسوولان در تمامی حوزه‌ها وظیفه داریم آنچه که در توان است صادقانه و مخلصانه در خدمت مردم باشیم.

آیت الله منتظری تصریح کرد: عدالت تنها مختص دستگاه عدلیه نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه ها باید مجری عدالت باشند در واقع در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت وظیفه همه است اما دستگاه قضا مرجع مردم برای رفع خصومت است.

به گزارش ایرنا، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد را به سِمت ریاست کل دادگستری سیستان و بلوچستان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

پیش از این علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بود و حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد پیش از این رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است