Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:22:15 GMT

تبلیغات و بازاریابی حلقه مفقوده تولید قم است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۷۲۴۶

تبلیغات و بازاریابی حلقه مفقوده تولید قم است

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: قم از ظرفیت ها و توانایی های زیادی در تولید و کسب و کار برخوردار است، ولی تبلیغات و بازاریابی حلقه مفقوده واحدهای تولیدی این استان به شمار می آید.

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز سه شنبه در همایش صنعت درودگری قم در شهرک صنفی صنعتی ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: اقتصاد یک کشور توسعه یافته علاوه بر تولید داخلی بر نقش مردم نیز متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در چهار چوب سیاست های اقتصاد مقاومتی رکن مردم محوری در کنار درون زایی، برون گرایی، عدالت پایه ای و دانش بنیانی از وجوه و ارکان پنج گانه محسوب می شود.
معاون استاندار قم با اشاره به جایگاه صنعت چوب و مبلمان به عنوان یکی از هفت خوشه صنعتی فعال در این استان گفت: این حوزه صنعتی که فعالان آن تا چند سال پیش هیچ احساس تعلقی به مجموعه تولیدی استان نداشتند، با حدود 3 هزار و 800 واحد تولیدی و توزیعی جایگاه ویژه ای در اقتصاد قم پیدا کرده و دولت نیز در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی اقدام های خوبی برای تقویت زیر ساخت های این صنعت انجام داده است.
هم اکنون بیش از 20 هزار تن به صورت مستقیم و 100 هزار تن دیگر به صورت غیرمستقیم در صنعت چوب و مبلمان قم مشغول کارند و 60 درصد تولید مبلمان کشور در این استان صورت می پذیرد.
وی تاسیس یک شهرک صنفی تخصصی، تعریف یک رشته خاص در دانشگاه علمی کاربردی و چاپ و انتشار کتاب را از کارهای صورت گرفته برای رونق و احیای صنعت درودگری قم خواند و گفت: نقش دولت در قبال این صنعت و سایر صنایع کوچک فقط نظارتی و زیرساختی و همچنین تامین بسته های حمایتی و تکمیل سرمایه های مورد نیاز است، و نباید توقع داشت کار فروش کالاها و محصول های تولیدی را نیز انجام دهد.
شهرک صنعتی ثامن الائمه (ع) با بیش از 140 هکتار مساحت در کیلومتر هشت جاده قم - قنوات و کیلومتر سه آزاد راه قم -گرمسار قرار دارد.
معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه برای واحدهای تولیدی مانعی جهت استفاده از تسهیلات رونق تولید وجود ندارد، گفت: در یک سال گذشته فرایند رسیدگی به درخواست متقاضیان تسهیلات در مراکز خدمات سرمایه گذاری استان به 45 روز کاهش پیدا کرده و عملکرد بانک های عامل نیز نسبت به قبل 100 درصد رشد داشته است.
وی گفت: سهم قم از تسهیلات رونق تولید در سال گذشته پنچ هزار میلیارد ریال بود که با پیگیری ها و تلاش های حوزه اقتصادی استانداری در کمتر از چهار ماه به 9 هزار میلیارد ریال افرایش پیدا کرد، ولی هنوز در حد ایده آل نیست.
غضنفری خاطرنشان کرد: از خروج بانک ها از اختیارات قانونی خود و همچنین سخت گیری های بی مورد در ارائه تسهیلات جلوگیری می شود، و در این زمینه هیچ ممانعتی وجود ندارد.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد ار عملکرد بانک های خصوصی گفت: در شرایطی که 300 درصد تسهیلات رونق تولید توسط بانک های دولتی پرداخت می شود، بانک های خصوصی که بیشترین سرمایه های مردم را در اختیار گرفتند هیچ نقشی در تولید ندارند.
هفتمین همایش صنعت درودگری قم با هدف بررسی مسائل و مشکلات درودگران، اصناف و تشکل های فعال خوشه چوب و مبلمان به همت شرکت شهرهای صنعتی، سازمان صمت، اتحادیه و شرکت تعاونی درودگران این استان برگزار شد.
در این همایش 6 تن از پیشکسوتان صنعت چوب قم تجلیل شدند.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تبليغات بازاريابي كالاهاي توليدي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی که موفق به اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین‌المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

علایی این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حمایتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

کد خبر 745528

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است