Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - رئیس اتحادیه درودگران قم گفت: 90 درصد غرفه داران نمایشگاه های چوب و مبلمان این استان غیر بومی هستند، و این موضوع ضربه بزرگی به این صنعت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، حسین معماریان روز سه شنبه در هفتمین همایش چوب و مبلمان قم در شهرک صنعتی ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: برای پیگیری این مساله نامه نگاری های متعددی با دستگاه های مرتبط انجام شده و تاکنون هیچ همکاری با اتحادیه صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: 2 هزار و 700 واحد در بخش تولید و 800 واحد نیز در بخش توزیع و خدمات صنعت چوب قم با 20 هزار نیروی کار مستقیم و 100 هزار نیروی غیر مستقیم فعال می باشند.
شهرک صنعتی ثامن الائمه (ع) به عنوان تنها شهرک صنفی تخصصی قم بیش از 140 هکتار مساحت در کیلومتر هشت جاده قم - قنوات و کیلومتر سه آزاد راه قم -گرمسار قرار دارد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
معماریان اذعان داشت: به دلیل پایدار نبودن صادرات و خام فروشی تاکنون نتایج دلخواه و مناسبی برای اعضای صنف چوب استان حاصل نشده است.
رئیس اتحادیه درودگران قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 140 فقره پروانه کسب درودگری صادر شده است، تصریح کرد: در همین مدت 700 اخطار ماده 27 به فاقدان پروانه و همچنین 500 اخطار ماده 28 به اعضایی که پروانه کسب آنها در حال منقصی شدن است، داده شد.
معماریان از ارائه تعداد زیادی اخطار ماده 27 به واحدهای چوب و مبلمان اتباع بیگانه فاقد پروانه خبر داد، و گفت: برغم این اخطارها امسال هیچ کدام از این واحدهای متخلف پلمپ نشدند و همچنان به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 400 فقره شکایت در خصوص گران فروشی، معیوب بودن کار و خلف وعده به اتحادیه درودگران استان ارجاع شده که کار کارشناسی رسیدگی به این شکایت ها علاوه بر وقت زیاد هزینه زیادی را نیز متوجه اتحادیه نموده است.
اتحادیه درودگران قم که فعالیت خود را از سال 1361 آغاز کرده هم اکنون با بیش از چهار هزار واحد عضو در حوزه های تولید محصولات چوبی، رنگ کاری، رویه کوبی و منبت کاری بزرگترین صنف استان است که با اشتغال مستقیم حدود 20هزار نفر در صنعت چوب، بالاترین رتبه اشتغال را به خود اختصاص داده است.
رئیس اتحادیه درودگران قم همچنین هدف برگزاری همایش صنعت چوب را حمایت از تولید کنندگان صنعت چوب و مبلمان این استان به عنوان مهد درودگری کشور دانست و اضافه کرد: معرفی این صنعت به استان ها و کشورهای همسایه، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای تولید کنندگان و افراد فعال از دیگر اهداف همایش محسوب می شود.
در این همایش که به همت شرکت شهرهای صنعتی، سازمان صمت، اتحادیه و شرکت تعاونی درودگران این استان ترتیب یافته بود، 6 تن از پیشکسوتان صنعت چوب قم تجلیل شدند.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مبلمان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسیده است.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ۱۸۰ اقدام تأمین انرژی در کشور تعریف شده، افزود: امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آن‌ها است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز معاملات برق در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع برق گفت: در نخستین روز معاملات شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی، ٢١ شرکت توزیع نیروی برق موفق به خرید برق به ارزش ٣٢ میلیارد تومان از تولیدکنندگان برق شدند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع نیروی برق می‌توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند، افزود: بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق اهواز بوده که بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

منبع تسنیم

کد خبر 746814

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود