Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ رامزی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این‌که بخش زیادی از بدهی‌های بیمه سلامت به پزشکان و مراکز طرف قرارداد طی هفته گذشته پرداخت شده است، از پرداخت کل مطالبات سال ۹۶ پزشکان و دندانپزشکان عمومی، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز شیمی‌درمانی، فیزیوتراپی و دیالیز در سراسر کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پرداخت ۷۰ درصد مطالبات باقیمانده پاراکلینیک‌ها در هفته گذشته

 با بیان این‌که مطالبات فوق از محل دریافت بخش اول منابع حاصل از صندوق توسعه ملی که به دستور مقام رهبری در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت پرداخت شده است، افزود: در هفته گذشته ۷۰ درصد مطالبات باقیمانده پاراکلینیک‌ها و ۳۰ درصد مطالبات باقیمانده بیمارستان‌های خصوصی نیز پرداخت شده و مابقی پس از دریافت بخش دوم منابع حاصل از صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال ۹۷ انضباط مالی خوبی در بیمه سلامت برقرار شده است، گفت: پرداختی به داروخانه‌ها را تا ماه تیر و برخی از استان‌ها تا مرداد ۹۷ انجام داده‌ایم. در مورد بیمارستان‌ها و سایر مراکز خصوصی پزشکی هم تا مرداد و برخی استان‌ها شهریور ۹۷ پرداخت شده است و اگر سازمان برنامه و بودجه اعتبارات را به‌موقع تخصیص دهد، این انضباط حفظ خواهد شد.

پرداخت ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده در حوزه روستایی تا مهرماه

رامزی درباره پرداختی به پزشکان خانواده نیز گفت: پرداخت ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده نیز در حوزه روستایی تا مهرماه و در حوزه شهری تا شهریور ۹۷ انجام شده است. دستور پرداخت ۲۰ درصد بقیه را نیز داده‌ایم و بیمه سلامت با ادامه این روند امیدوار است رضایت همه شرکای کاری را جلب کرده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا بیان کرد: یکی از دلایل کمبود شیر خشک در استان، پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها بابت یارانه سهم ارز شیر خشک است.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک در ماه به عنوان نیاز خوزستان برآورد شده افزود:، اما به دلیل افزایش نرخ شیر خشک و پرداخت نشدن سهم یارانه ارزی که باید توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود این موضوع محقق نشده است.

مهدوی نیا ادامه داد: عملا داروخانه‌ها به دلیل عقب افتادن سهم دارویی طرح دارویار و عدم پرداخت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مدت چهار ماه، نقدینگی داروخانه‌ها به حداقل رسیده و توان مالی لازم جهت تامین شیر خشک را ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توزیع دوباره شیر خشک در داروخانه‌های استان را از امروز چهارشنبه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک