Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت کشور از تقدیم لایحه تقسیمات کشوری به دولت و ارائه 20 پیشنهاد برای تاسیس شهر، بخش و شهرستان جدید به هیات دولت خبر داد.

«سید سلمان سامانی» با اعلام این خبر افزود: لایحه تقسیمات کشوری پس از هم اندیشی با اساتید دانشگاه، مدیران اجرایی استانی و ستادی ، دستگاه های ذیربط و نظارت مردمی تهیه و به هیات دولت ارائه شده است و در نوبت بررسی در کمیسیون سیاسی و دفاعی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها با بیان اینکه بر اساس ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ، تغییرات تقسیماتی توسط وزارت کشور پیشنهاد و با رای و نظر هیات دولت به تصویب نهایی می رسد، اظهارداشت: در راستای همین اختیار و وظیفه قانونی در طول دو سال اخیر پس از بازدید از مناطق هدف، اکثر مناطقی که به لحاظ قانونی ازشرایط لازم برخوردار بودند به هیات دولت پیشنهاد شده اند.

سامانی اظهار داشت: بیش از 200 پیشنهاد مربوط به تقسیمات کشوری در قالب نزدیک به 85 طرح به هیات دولت ارائه شده است.

ارائه 20 پیشنهاد به دولت برای تاسیس شهر، بخش و شهرستان جدید
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در ماه اخیر نیز بیش از 20 پیشنهاد مربوط به ایجاد شهر، بخش و شهرستان و تغییر نام با پیشنهاد وزارت کشور به تایید کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت رسیده و به منظور تصویب نهایی به هیات دولت تقدیم شده است.

سامانی با بیان اینکه در سال های 96 و 97 بیش از 49 روستای مرکز بخش به شهر تبدیل و ابلاغ شده است ، گفت: در صورت تامین شرایط کمی و کیفی مندرج در قانون در سال جاری به کلیه تقاضاها پاسخ مناسب داده خواهد شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟

معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:، اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش‌های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه‌ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می‌دهد؛ در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روز‌ها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت