Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد (فاوا) در خصوص پیامی نامتعارف که روز گذشته در پرتال تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی منتشره شده بود، گفت: سایت دانشگاه فردوسی هکی اتفاق نیفتاده، بلکه رمز پرتال اساتید دست افراد سوء استفاده گر افتاده که به واسطه آن پیام نامتعارفی را برای برخی از دانشجویان ارسال کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امین حسینی، در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ماجرای انتشار پیام نامتعارف در پرتال برخی از دانشجویان دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: پیامی نامتعارف ساعت ۲۱:۲۰ شامگاه گذشته بواسطه‌ پرتال اساتید از سوی فردی سوء استفاده گر که توانسته بود به رمز آنان دسترسی پیدا کند برای تعداد محدودی از دانشجویان ارسال می‌شود که در همان دقایق اولیه ما در مرکز فاوا دانشگاه فردوسی متوجه شدیم  و این پیام را تا ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه حذف کردیم در حالی‌‎که هیچ‌گونه اختلالی در سایت اصلی دانشگاه ایجاد نشد و حتی سایت را برای یک دقیقه غیرفعال نکردیم.  

وی بیان کرد: اساتید دانشگاه فردوسی می‌توانند از طریق پرتالشان پیغامی را برای دانشجویان خود بفرستند، اما متاسفانه شناسه کاربری و رمز پرتال تعداد اندکی از اساتید در اختیار دانشجویان قرار گرفته و سپس در میان آنان دست به دست شده تا اینکه فردی سواستفاده گر به واسطه‌ی پرتال اساتید پیام نامتعارفی را در پرتال برخی از دانشجویان منتشر کرده است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو دارد اما تعداد محدودی از آنان این پیام را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تعداد بسیار اندکی از دانشجویان رمز پرتال اساتید را در اختیار  داشته‌اند و احتمالا به دلایل مختلف به دست سایر افراد افتاده است.

حسینی با بیان اینکه هکی در سایت دانشگاه اتفاق نیفتاده است، بلکه رمز پرتال اساتید دست افراد سوء استفاده گر افتاده است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده امنیت سیستم‌های ما است که نتواسته اند سایت اصلی دانشگاه را هک کنند بلکه تنها بواسطه پرتال اساتید برای دانشجویان پیام فرستاده‌اند.

وی عنوان کرد: ما اکنون  در حال بررسی آیدی‌ها و شناسه‌های مرتب با این پیام هستیم و به زودی این فرد سوء استفاده گر شناسایی خواهیم کرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: تامین امنیت یک مقوله نسبی بوده و چرخه ای است که ماهیچگاه  نمی‌توانیم درآن توقف داشته باشیم. ما در این زمینه همواره در حال نوسازی کدهایمان هستیم اما به هر حال همین که این فرد نتوانسته سایت اصلی را هک کنند نشان‌دهنده سطح بالای سیستم‌های امنیتی ما در مرکز فاوا دانشگاه فردوسی است. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی که با حضور رییس دانشگاه یزد و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره رویه‌های پوشش و عفاف در محیط دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه محیط علم و علم‌آموزی است و باید با بستر پوشش و عفاف به استقبال علم برویم گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همچنان که در نشست اخیر خود با دانشجویان در این باره سخن گفتند.

کلانتری افزود: اگر هر فردی در هر جایگاهی که هست وظیفه خود را در این امر خطیر به درستی انجام دهد، گناه ظاهری که عدم التزام به پوشش و عفاف است در جامعه اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید ملتزم به رعایت قانون پوشش و عفاف باشند و در مورد معدود کارشکنان نیز لازم است برخورد قانونی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین ضمن قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب، بر انجام همزمان اقدامات سلبی و ایجابی، طبق روال گذشته سفارش شد و مقرر شد در زمینه فعالیت‌های ایجابی، اردو‌های فرهنگی آموزشی تبیینی، کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان، یاوران علمی و استادان با متولی‌گری نهاد رهبری دانشگاه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران
  • نظر اساتید دانشگاه تهران درباره عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند