Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:34:31 GMT

ابداع پچ ضد بارداری غیرتهاجمی با تاثیر یک ماهه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۷۶۳۸

ابداع پچ ضد بارداری غیرتهاجمی با تاثیر یک ماهه

محققان موسسه فناوری جورجیا یک پچ ضد بارداری توسعه داده‌اند که می‌تواند در عرض پنج ثانیه استعمال شود و بیش از یک ماه تاثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، پیشگیری از بارداری معمولا با زحمت همراه است و راحت نیست. دستگاه‌های قابل کاشت در بدن، تهاجمی هستند و در صورت استفاده از قرص هم باید حواستان باشد که هر روز آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر یک تیم به رهبری محققان در موسسه فناوری جورجیا یک پچ ضد بارداری بدون درد متشکل از چندین میکروسوزن را توسعه داده است که بانوان می‌توانند آن را در عرض پنج ثانیه استفاده کنند و تنها باید یک بار در ماه استعمال شود.

پچ‌های میکروسوزنی چند سالی هست که ابداع شده‌اند و نزدیک به یک دهه است که در پزشکی معرفی شده‌اند. هنگامی که این پچ‌ها روی پوست قرار می‌گیرند، از طریق مجموعه‌ای از سوزن‌های کوچک عمل تزریق دارو را انجام می‌دهند که این سوزن‌ها خودشان نیز در پوست حل می‌شوند.

در گذشته دانشمندان از آنها برای ارائه آنتی‌بیوتیک‌ها، واکسن آنفلوانزا، انسولین، داروهای سرطان پوست، رقیق کننده‌های خون(برای مبارزه با لخته‌های خون) و حتی داروهایی برای آب کردن چربی بدن استفاده کرده‌اند. بنابراین عقلانی بود که داروهای ضدبارداری هم به این فهرست اضافه شوند.

پچ‌های میکروسوزنی دارای مزایای فراوانی هستند: افراد بدون نیاز به تخصص و بدون نیاز به نظارت و مراقبت پزشکی می‌توانند خودشان تزریقات را در خانه انجام دهند و از آنجا که سوزن‌ها در پوست حل می‌شوند، هیچ زباله بیمارستانی خطرناکی نیز باقی نمی‌ماند. آنها همچنین ارزان هستند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند که این‌ها همه کار را برای ذخیره و حمل و نقل آنها تسهیل می‌کند.

در این مورد، این پچ یک دارو به نام "لوونورژسترل"(levonorgestrel) را تزریق می‌کند.

محققان موسسه فناوری جورجیا بر روی طراحی جدیدی کار کرده‌اند که اجازه می‌دهد این پچ به آرامی و ظرف یک ماه داروی محتوی خود را آزاد سازد.

حباب‌های کوچک هوا روی میکروسوزن‌ها تعبیه شده است، به طوری که وقتی که پچ به چپ و راست حرکت کند، سوزن‌ها به راحتی شکسته و جدا می‌شوند. این میکروسوزن‌ها از عنصر فعال لوونورژسترل مخلوط با پلیمرهایی که به طور ایمن در بدن تجزیه می‌شوند، ساخته شده است و دارو را با تاثیرگذاری چند هفته‌ای آزاد می‌کند.

تیم سازنده در تست این پچ روی موش‌ها دریافت که 100 میکروسوزن برای بالا بردن سطح لونورژسترل در جریان خون و ایجاد اثر ضدبارداری کافی است.

این تیم در حال حاضر پچ بزرگتری را برای استفاده انسان ساخته است که به زودی قرار است آزمایش شود. یک نسخه نیز در آینده حتی ممکن است بتواند داروی کافی به اندازه شش ماه را در خود حمل کند.

"مارک پروسنیتز" نویسنده این مطالعه می‌گوید: ما هنوز نمی‌دانیم که پچ‌های میکروسوزنی ضد بارداری چگونه در انسان کار می‌کنند. از آنجا که ما از هورمون پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنیم، خوش‌بین هستیم که این پچ یک پچ ضد بارداری موثر باشد. همچنین انتظار داریم که تحریک پوست در محل استفاده پچ محدود باشد، اما این انتظار باید در شرایط بالینی آزمایش شود.

این تحقیق در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضد بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: اعتماد آنلاین

دیگر خبرها

  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • ابداع و نوآوری در داده‌ها از الزامات برای پیشرفت هر کشور است
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری