Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@20:52:28 GMT

۱۰ کار مفید روزانه برای افراد دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۷۶۶۴

۱۰ کار مفید روزانه برای افراد دیابتی


داشتن دیابت اصلا چیز خوشایندی نیست اما اگر حواس‌تان باشد این بیماری خیلی هم اذیت‌تان نخواهد کرد و می‌توانید زندگی عادی داشته باشید.
درست است اینکه بخواهید همیشه حواس‌تان باشد که قند خون‌تان را کنترل کنید خسته کننده است، اما فکر کردن زیاد به این موضوع و بالا بردن استرس‌تان اوضاع را بدتر می‌کند. این را به یاد داشته باشید که کنترل دیابت در حفظ تعادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رژیم غذایی متعادل، ورزش مرتب، مصرف سر وقت داروها و حمایت اعضای خانواده و دوستان می‌تواند به شما کمک کند بیماری‌تان را کنترل کنید.

به علاوه کارهای کوچک دیگری هم هستند که به شما کمک می‌کنند به این هدف نائل آیید. هر بار یک قدم بردارید و برنامه را مداوم اجرا کنید، این تمام چیزی است که باید انجام دهید.

این ۱۰ کاری است که افراد دیابتی باید به طور روزانه انجام دهند:

۱- قند خون‌تان را زیر نظر داشته باشید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که قند خون‌تان را مرتبا چک کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تغییرات لازم را در رژیم غذایی یا هر چیز دیگری اعمال کنید و خطر بروز عوارض مرتبط با دیابت را کم می‌کند. قند خون‌تان را به طور مرتب قبل و بعد از غذا چک کنید. اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهید همین چک کردن قند خون است تا ببینید قند خون قبل از غذا خوردن‌تان چقدر است. سپس ۲ ساعت بعد از خوردن غذا دوباره قند خون‌تان را اندازه گیری کنید. قند خون قبل از غذاتان باید کمتر از ۹۵mg/dL باشد. در حالی که قند خون‌تان ۲ ساعت بعد از خوردن اولین وعده غذایی روز باید کمتر از ۱۲۰ mg/dL باشد.

این کار بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستگاه اندازه گیری قند خون بخرید.

۲- قدم بزنید
ورزش مرتب راهی سالم برای کنترل دیابت است. چرا که به پایین آمدن قند خون کمک می‌کند. ورزش کردن حساسیت بدن به انسولین را بالا می‌برد که به این معنی است که سلول‌هاتان بهترمی‌توانند قند را از جریان خون جذب کنند و از انرژی آن برای فعالیت بدن استفاده کنند. ورزش کردن باعث می‌شود که ماهیچه‌ها هم قند را جذب کنند و از انرژی آن استفاده کنند، حتی بدون انسولین. وقتی صحبت از ورزش می‌شود قدم زدن یکی از بهترین‌ها است. قدم زدن سریع و پیوسته ضربان قلب‌تان را بالا می برد و ورزشی هوازی محسوب می‌شود که افراد دیابتی باید به صورت روزانه انجام دهند. متخصصان توصیه می‌کنند افراد دیابتی روزانه ۳۰ دقیقه و چنج روز در هفته قدم بزنند.

۳- روغن کشی کنید!
حفظ سلامت دهان و دندان برای هر کس مهم است اما وقتی به افراد دیابتی می‌رسد، این مورد یک باید و ضرورت است. ابتلا به دیابت خطر ابتلا به مشکلاتی مانند مشکلات لثه، مثلا هایپر پلازی لثه و چرک لثه را بالا می‌برد. همچنین موجب پوسیدگی دندان، کاندیدیاز، بوی بد دهان و خشکی دهان می‌شود. برای داشتن دندان‌ها و لثه‌هایی سالم یک روش درمانی باستانی بسیار موثر است، روشی که به آن استخراج روغن می‌گویند:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص و طبیعی را درون دهان‌تان بگذارید.
آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون دهان‌تان و بین دندان‌ها بگردانید.
آن را به بیرون تف کنید و مانند همیشه دندان‌هاتان را مسواک کنید.
از این روش درمانی هر روز صبح قبل از غذا خوردن استفاده کنید.
احتیاط: با این روغن غرغره نکنید و آن را قورت ندهید.

۴- روغن نارگیل را در رژیم غذایی هر روزتان بگنجانید
روغن نارگیل با افزایش ترشح انسولین موجب پایین آمدن قند خون می‌شود. با اینکه استفاده از روغن نارگیل بسیار مفید است، باز هم باید این را به خاطر داشته باشید که به صورت متعادل آن را مصرف کنید وگرنه باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد شد.

۱ تا ۲ قاشق روغن نارگیل طبیعی و خالص را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.
۵- آب و لیموترش بنوشید
لیمو برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این میوه دارویی سرشار از آنتی اکسیدان است و با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها و اندام‌ها ضرر می‌رساند مبارزه می‌کند. این رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب وارد می‌‌کنند و کنترل قند خون را برای بدن سخت می‌کنند. همچنین لیمو حاوی فیبر است و به کاهش قند خون کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. به علاوه به کاهش کلسترول و در نتیجه لاغر شدن هم کمک می‌کند.

آب نصف یک لیمو را درون یک لیوان حاوی آب ولرم بریزید.
بسته به دلخواه می‌توانید مقداری عسل طبیعی هم به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
این نوشیدنی را قبل از خوردن هر گونه غذایی در اول صبح روی معده خالی بنوشید.
۶- چای دارچین بنوشید
ترکیبات زیادی در دارچین وجود دارند که سوخت و ساز گلوکز را افزایش می‌دهند. دارچین همچنین به بدن کمک می‌کند به انسولین پاسخ دهد و در نتیجه موجب پایین آمدن قند خون می‌شود. نوشیدن چای دارچین راه خوبی برای بهره‌مندی از فواید دارچین است.

یک چوب دارچین با سایز متوسط را برای ۱۰ دقیقه درون یک فنجان آب داغ بخیسانید. حالا چای‌تان آماده نوشیدن است.
از این چای خوشمزه روزانه حداقل یک بار بنوشید.
۷- آب خیار چنبر تلخ بنوشید
برای کنترل دیابت نوشیدن روزانه یک لیوان آب خیار چنبر تلخ بسیار موثر است. این نوشیدنی به ترشح انسولین بیشتر از پانکراس کمک کرده و از ماندن انسولین در بدن جلوگیری می‌کند؛ همین ویژگی این میوه را برای دیابت نوع یک و دو مناسب کرده است.

روزانه نصف تا یک لیوان آب خیار چنبر تلخ بنوشید.
۸- داروهایی که برای‌تان تجویز شده را بخورید
تغییر در روش زندگی و رژیم غذایی می‌توانند کمک شایانی به درمان دیابت بکنند اما نمی‌توان اهمیت استفاده از داروها را نادیده گرفت و خیال کرد می‌شود با ورزش و رژیم غذایی، نیاز به دارو را از بین برد. شما باید داروهایی که برای‌تان تجویز شده را روزانه و سر وقت بخورید. برای آنکه قند خون‌تان کنترل شود باید انسولین مصرف کنید، حالا یا به صورت داروی خوراکی یا به صور تزریقی. هیچ وقت مصرف داروهاتان را فراموش نکنید، اگر دکتر برای‌تان ویتامین و مکمل هم نوشته، آنها را هم مصرف کنید.

۹- هر روز پاهاتان را چک کنید
افراد دیابتی باید از پاهاشان مراقب ویژه‌ای کنند. این افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به مشکلات و بیماری‌های پا هستند. خیلی مهم است که هر روز پاهاتان را چک کنید تا ببینید زخم یا عفونتی روی آنها وجود دارد یا خیر. حتی یک زخم یا تاول کوچک هم، در صورتی که به آن رسیدیگی نکنید و عفونت پخش شود و به طور مناسب مداوا نشود، می‌تواند به مسئله‌ای بزرگ تبدیل شود.

در پایان هر روز پاهاتان را به دقت و از نزدیک چک کنید. باید روی پا، کف، کناره‌ها، پاشنه و بین انگشتان‌تان را به خوبی بررسی کنید.

اگر یک زخم حتی کوچک، قرمزی، بریدگی، تاول یا کبودی روی پاتان دیدید، سریعا دکترتان را در جریان بگذارید.
۱۰- برای خودتان خوراکی به همراه داشته باشید
هر وقت به بیرون از خانه می‌روید با خودتان یک کیف حاوی یک بطری آب بزرگ و خوراکی‌هایی سالم به همراه داشته باشید. خطر افتادن قند خون در افرادی که دیابت دارند بیشتر است. اگر این مشکل برای‌تان پیش آمد به همراه داشتن غذاهایی با کربوهیدارت بالا بسیار مفید خواهد بود. خوراکی‌هایی مانند سیب، پرتغال و آجیل‌های بو داده هم قند خون‌تان را بالا می‌برند و هم سیرتان می‌کنند.

آب خوردن هم بسیار مهم است نباید بدن‌تان را بی‌آب نگه دارید. همچنین وقتی بطری آب مخصوص خودتان را به همراه می‌برید احتمال اینکه از شدت تشنگی نوشیدنی قند دار بخورید هم کمتر است. می‌توانید در گوشی‌تان یادآوری بگذارید تا هر چند وقت یک بار نوشیدن آب را به شما یادآوری کند. منبع: فوت و فن

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت درمان دیابت زخم پا قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

خواص روغن ماکادمیا کاربردها و فواید بسیاری دارد، مخصوصا برای مراقبت از پوست و مو. فواید این روغن گیاهی بابت مواد مغذی، اسیدهای چرب و پتاسیم آن است.در این مطلب از پارس نیوز شما با تمامی خواص روغن ماکادمیا آشنا خواهید شد.

ماکادمیا چیست و روغن آن چگونه به دست می‌آید ؟

ماکادمیا یک نوع دانه است که از درخت ماکادمیا به دست می‌آید. این میوه شباهت زیادی به بادام داشته و طعمی شیرین و ملس دارد. این میوه در انواع مختلفی مانند ماکادمیای طلایی، ماکادمیای پسته‌ای و ماکادمیای بادامی وجود دارد. ماکادمیا حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مفید برای سلامتی است. همچنین، مصرف ماکادمیا به عنوان یکی از منابع غذایی با انرژی بالا و اثرات ضد استرس معرفی شده است.

برای تهیه روغن ماکادمیا در ابتدا، دانه‌های ماکادمیا را خشک می‌کنند و پوست آنها توسط ماشین خشک شده و جدا می‌شود. سپس دانه‌های خشک را داخل دستگاه پرس می‌ریزند و تحت فشار قرار می‌دهند. در نهایت، روغن ماکادمیا به دست می‌آید. این روغن به دلیل محتویات بالای چربی‌اش خواص زیادی برای پوست و مو دارد. روغن ماکادمیا معدن خیلی از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب کمیاب‌ است. به همین دلیل برای موهای پرحجم و پوست خشک معجزه می‌کند.

تفاوت روغن ماکادمیا با بقیه روغن‌ها چیست ؟

اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها در روغن‌های گیاهی وجود دارند اما وقتی نوبت به ماکادمیا می‌رسد، قوانین بازی تغییر ظریف و جذابی می‌کند!  برای اینکه پوست شما تازه و سالم بماند، هم به اسید لینولئیک و هم به اسید پالمیتولئیک (یا همان امگا-7) احتیاج دارید. لینولئیک اسید را در بیشتر روغن‌های گیاهی پیدا می‌کنید، اما هیچ روغنی به اندازه روغن ماکادمیا اسید پالمیتولئیک ندارد. بدن ما تا حدودی از پس تولید کردن اسید پالمیتولئیک بر می‌آید، اما هر قدر سن  بالا برود، توانایی سلول‌های پوست و موی شما برای تولید این اسید چرب کمتر می‌شود. کمی روغن ماکادمیا می‌تواند برای پوست و موهایی که تشنه امگا-7 هستند مفید باشد و سرعت بازسازی سلول‌های پوستی را به طور رضایت بخشی بالا ببرد.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : روغن سویا چیست و چه خواص و مضراتی برای بدن دارد ؟

کاربردهای روغن ماکادمیا چیست ؟

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد ؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند. همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

خواص این روغن برای پوست بسیار زیاد است. به همین دلیل ناچاریم تنها برخی از مهم‌ترین این خواص را مورد بررسی قرار دهیم. این خواص عبارتند از:

حفظ رطوبت پوست

داشتن پوستی نرم و لطیف نه تنها نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری فرد دارد، بلکه کمک می‌کند تا شما زیباتر و جوان‌تر به نظر برسید. علاوه بر این پوست خشک احتمال آسیب‌دیدگی بالایی دارد. به همین دلیل فعالیت در جهت حفظ رطوبت پوست ضروری است. روغن ماکادمیا یک محصول مراقبتی فوق‌العاده است که برای  مرطوب کردن پوست استفاده می‌شود و آب را در پوست نگه می‌دارد. این خاصیت موجب بهبود خشکی و خستگی پوست می‌شود.

درمان التهاب پوستی

التهاب پوست می‌تواند موجب ابتلای فرد به جوش، آکنه، اگزوما و … شود. به همین دلیل ضروری است که همه افراد استفاده از محصولات مراقبتی ضدالتهاب را جدی بگیرند و از آن غافل نشوند. جالب است بدانید روغن ماکادمیا دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب پوست کمک کند. به همین دلیل نیز می‌تواند در درمان اگزوما، جوش و آکنه مفید باشد.

آنتی‌اکسیدان قوی

مواد موجود در این روغن می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اکسیداسیونی که به پوست وارد می‌شوند موثر باشند. به همین دلیل گفته می‌شود که این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است و شانس ابتلای شما به سرطان پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

جوانسازی پوست

مصرف روغن ماکادمیا ممکن است به درمان افتادگی پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک‌های پوستی کمک کند. این روغن باعث آماده سازی و بهبود الاستین و کلاژن پوست می‌شود که از افتادگی و ضعف پوست جلوگیری می‌کند.

نرم کننده و لطیف کننده

اگر دوست دارید پوستی نرم و لطیف داشته باشید، استفاده از این ماده شگفت انگیز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این روغن باعث بهبود سلامت پوست و همچنین افزایش درخشندگی نیز خواهد شد.

درمان لک پوستی

از دیگر خواص روغن ماکادمیا می‌توان به درمان لک پوستی اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت قرار دادن این روغن در رژیم غذایی و همچنین روتین پوستی باعث می‌شود تا پوست شما کمتر دچار لک شود.

کمک به کاهش خارش و راش‌های پوستی

روغن ماکادمیا حاوی فیتواسترول است که به کاهش التهاب کمک می‌کند. این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و به پوست حساس کمک می‌کند و خارش و بثورات پوستی را کاهش می‌دهد و بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را کاهش می‌دهد. اگر مطمئن نیستید که این روغن چه تاثیری روی پوست شما می‌گذارد یا برای اولین بار روغن‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا را امتحان می‌کنید، می‌توانید با روغن‌های پاک‌کننده‌ی صورت ماکادمیا از برندهای مشهور محصولات پوستی شروع کنید.

این روغن‌های پاک‌کننده به‌آرامی و بدون هیچ آسیبی، پوست شما را تمیز کرده و آن را آبرسانی می‌کنند. از‌آنجاکه این شوینده‌های صورت دارای فرمول غیرخشک‌کننده هستند، با رفع کمبود آب و رطوبت پوست، آن را لطیف می‌کنند. روغن پاک‌کننده حاوی روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادامیا پوست را تغذیه می‌کند و می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد جوش یا خارش از آن استفاده کنید.

ترمیم جای جوش و ترک‌های پوستی

ثابت شده است که روغن ماکادمیا برای پوست در درمان ترک‌های پوستی، التیام پوست ترک‌خورده و ترمیم جای زخم مفید است زیرا حاوی سطوح بالایی از اسید لینولئیک، پالمیتولئیک و اولئیک است. این روغن به تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند و مثل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی عمل می‌کند.

اگر دچار این مشکلات پوستی هستید، این بار به‌جای کرم‌های مرطوب‌کننده می‌توانید روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا را امتحان کنید.

خواص روغن ماکادمیا برای موها

روغن ماکادمیا خواص بسیار زیادی برای مو دارد و می‌تواند کمک کند تا شما موی زیباتر و سالم‌تری داشته باشید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا شرکت‌های داروسازی بزرگ از این روغن برای تهیه انواع محصولات مراقبت از مو استفاده کنند. برخی از خواص آن برای مراقبت از مو به شرح زیر است:

 تغذیه و تقویت مو

روغن ماکادمیا به موی شما املاح معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز را می‌رساند و آن‌ را تقویت می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت این روغن باعث افزایش لطافت و زیبایی موی شما می‌شود. به عبارتی موی شما هر آنچه را که برای سلامت و زیبایی به آن نیاز دارد با استفاده از این روغن می‌تواند تامین کند.

 حفاظت از مو

متاسفانه باید بگوییم که بسیاری از ما توجه چندانی به حفاظت از مو در برابر آسیب‌های خارجی نداریم. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا آسیب‌دیدگی را تجربه کنیم. این روغن می‌تواند موی شما را در برابر خشکی، شکنندگی و آسیب‌های محیطی مانند اشعه خورشید و اشعه ناشی از دستگاه‌های حرارتی محافظت کند.

 درمان موهای پوسیده

 موهای پوسیده و ضعیف می‌توانند ناشی از استفاده زیاد از محصولات شیمیایی و اصلاح مو باشند. روغن ماکادمیا می‌تواند موهای پوسیده را تغذیه کرده و سلامتی و قوت آن‌ها را بهبود بخشد.

مرطوب کننده موهای خشک

اگر موهای شما خشک و پوسته دارند، استفاده از روغن ماکادمیا می‌تواند آن‌ها را مرطوب کرده و از خشکی جلوگیری کند. به عبارتی می‌توان گفت این روغن کمک می‌کند تا موی شما بتواند رطوبت مورد نیاز خود برای سلامت و زیبایی را حفظ کند.

درمان ریزش مو از خواص روغن ماکادمیا

اجر دچار ریزش مو هستید و می‌خواهید در یک بازه زمانی کوتاه این عارضه را درمان کنید، قرار دادن روغن ماکادمیا در روتین مویتان می‌تواند ایده بسیار جالبی باشد.

درمان شوره و پوسته سر از خواص روغن ماکادمیا

اگر از شوره و پوسته ریزی سر رنج می‌برید و به دنبال یک درمان قطعی هستید، این ماده  در این زمینه نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. این روغن یکی از بهترین محصولات موجود برای درمان و پوسته در مدت زمانی کوتاه محسوب می‌شود.

آبرسانی و بازسازی پوست سر از خواص روغن ماکادمیا

روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا این توانایی را دارد که تولید چربی پوست سر را تنظیم کند، از این رو پوست سر و مو را همیشه مرطوب نگه می‌دارد.

همان‌طور که قبلا ذکر شد، روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا حاوی اسید لینولئیک است که به بازیابی عملکرد سد پوست کمک می‌کند، در حالی که اسید اولئیک پوست سر را بازسازی می‌کند و با مرطوب کردن و تغذیه کردن پوست، آن را نرم می‌کند.

روغن‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ماکادمیا به‌طور قدرتمندی سلامت کلی موهای شما را از ریشه تقویت می‌کند. این روزها می‌توانید انواع محصولات مو مثل ماسک مو و روغن‌ها را پیدا کنید که حاوی روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا هستند. حتی در بعضی از انواع شامپو هم از روغن ‌‌‌‌‌ماکادمیا استفاده می‌شود تا مواد شیمیایی موجود در آن، باعث آسیب رسیدن به مو و خشک شدن آن نشود. استفاده از این محصولات نه‌تنها مشکلات مو را برطرف می‌کند، بلکه ظاهری براق و درخشان و نرم به آن‌ها می‌دهد.

در استفاده از روغن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماکادمیا و دیدن نتایج آن روی مو باید صبور باشید. با یکی دو بار استفاده می‌توانید تاثیر آن را مشاهده کنید ولی برای حفظ تاثیرات آن در درازمدت، حتما باید مرتب از این محصولات استفاده کنید.

تنظیم میزان تولید چربی از خواص روغن ماکادمیا

روغن‌‌‌‌‌ ماکادمیا این توانایی را دارد که تولید چربی پوست سر را تنظیم کند، از این رو پوست سر و مو را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجود در این روغن، سطوح بدن را برای تولید سبوم، بازسازی و بازیابی می‌کند. این ویژگی به افرادی که موی چرب دارند بیشتر از بقیه کمک می‌کند زیرا تولید بیش‌از‌حد چربی را متوقف می‌کند و به‌نوبه‌ی خود شوره‌ی سر و سایر باکتری‌ها را کاهش می‌دهد.

چگونه از روغن ماکادمیا برای مو و پوست سر استفاده کنیم ؟

برای استفاده به صورت تکی از این روغن می‌توانید دو تا سه بار در هفته مقداری از این روغن را در کف دست خود ریخته و بر کف سر و موهای خود ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن چند ساعت روی موهای شما باقی بماند. سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

همچنین برای داشتن یک نرم‌کننده مو می‌توانید این روغن را در ترکیب با روغن یلنگ‌یلنگ استفاده کنید. سه قاشق غذاخوری روغن ماکادمیا و ده قطره روغن یلنگ یلنگ را مخلوط نمایید. هر هفته دو تا سه بار مقداری از این ترکیب را بر کف سر و موها ماساژ دهید. سپس حوله گرمی دور موهای خود بپیچید. اگر بگذارید این روغن شب تا صبح روی موهای‌تان باقی بماند اثر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

خواص روغن ماکادمیا برای سلامت

روغن ماکادمیا همچنین دارای خواص و مزایای بسیاری برای سلامت است و می‌تواند کمک کند تا از ابتلا به بیماری‌های بسیاری در امکان بمانید و این عارضه را درمان کنید.

از مهم‌ترین خواص روغن ماکادمیا برای سلامت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تامین انرژی از خواص روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا می‌تواند یک منبع غنی از انرژی باشد. این روغن حاوی چربی‌های سالم است که به عنوان سوخت داخلی برای بدن عمل می‌کنند. مواد مغذی و معدنی به کار رفته در این روغن باعث می‌شود تا فرد مصرف کننده پس از استفاده انرژی بالایی داشته باشد و بتواند برای مدت زمانی طولانی به کار و فعالیت بپردازد.

کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب از خواص روغن ماکادمیا

 روغن ماکادمیا حاوی امگا-3 و امگا-6 است که به تنظیم میزان کلسترول در بدن کمک می‌کنند. مصرف این روغن می‌تواند کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش دهد. این امر می‌تواند موجب شود که خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش یابد. به همین دلیل گفته می‌شود که مصرف این روغن تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت قلب دارد. 

تقویت بینایی از خواص روغن ماکادمیا

یکی از مهم‌ترین خواص روغن ماکادمیا تقویت بینایی است‌. در واقع می‌توان گفت روغن ماکادمیا می‌تواند در تقویت بینایی کمک موثر باشد. این روغن برای تغذیه یا تقویت عضلات چشم و افزایش جریان خون در منطقه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت روغن ماکادمیا حاوی مقدار زیادی امگا 3، امگا 6 و ویتامین E است که برای سلامتی چشمان بسیار مفید هستند.

تقویت سیستم ایمنی از خواص روغن ماکادمیا

جالب است بدانید که ترکیبات موجود در این دانه به خصوص توکوتریئنول‌ها و فیتوسترول‌ها می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی شوند و عملکرد آن را بهبود بخشند. به همین دلیل گفته می‌شود که استفاده منظم از این روغن نقش بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوناگون خواهد داشت.

 مفید برای تفت دادن، پختن و سرخ کردن عمیق

روغن ماکادمیا طعم کره‌ای ملایمی دارد و برای برشته کردن، پختن و سرخ کردن مواد غذایی فوق‌العاده عمل می‌کند. همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان پایه‌ای برای سس سالاد و جایگزینی برای کره هنگام پخت کلوچه یا سایر مواد غذایی از این قبیل استفاده کنید.

نحوه مصرف روغن ماکادمیا

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش این است که روغن دانه ماکادمیا را چگونه می‌توان مصرف کرد ؟ در پاسخ باید بگوییم که آن را می‌توان به چندین شکل مصرف کرد:

مصرف خوراکی

این روغن را می‌توان به عنوان روغن سرخ کردنی یا یکی از ترکیبات تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد. جالب است بدانید که امکان استفاده از این روغن به صورت مستقیم نیز فراهم است.

مصرف موضعی

این روغن را می‌توانید به طور مستقیم بر روی پوست و موی خود ماساژ دهید تا از مزایای گسترده آن برخوردار شوید. 

دیگر خبرها

  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • کاربرد های مختلف باتری سیلد اسیدی
  • عمر مفید تلویزیون چند سال است؟
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات