Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادگاه عالی هند روز دوشنبه از دولت این کشور خواست در خصوص نظارت و دسترسی سازمان های اطلاعاتی به رایانه های شخصی شهروندان توضیح دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از رویترز، راجان گوگی قاضی ارشد هند به دولت شش هفته مهلت داده که توضیحات خود را در این خصوص به دادگاه ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته وزارت کشور هند به 10سازمان اطلاعاتی این کشور اجازه داد تا در صورت نیاز برای ورود و دسترسی به اطلاعات رایانه های شخصی اقدام کنند.

راوی شانکار پراساد وزیر فناوری اطلاعات، عدالت و قانون هند گفت: این مجوز برای امنیت کشور به سازمان های اطلاعاتی داده شده تا سازمان دیگر اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کابران را نداشته باشد.

احزاب مخالف از جمله حزب کنگره این اقدام دولت را حمله ای به حریم خصوصی شهروندان هندی توصیف کرده اند.
آنند شرما رهبر حزب کنگره گفت:حزب بهارتیا جانتا پارتی( بی جی پی) در حال تبدیل کردن هند به یک کشور  نظارتی است.

وی افزود:احزاب مخالف با این اقدام مخالفند زیرا با این اقدام به سازمان های دولتی قدرت نامحدود برای نظارت و رهگیری هرگونه اطلاعاتی را می دهد که این امر در یک کشور دموکراتیک غیر قابل قبول است.

دادگاه عالی هند سال گذشته در حکمی داشتن حریم خصوصی را یک حق اساسی مردم این کشور دانست و با اجباری شدن طرح سیستم شناسایی بیومتریک دولت هند موسوم به 'کارت ادهار' برای دریافت خدمات بانکی و مخابراتی مخالفت کرد.

سیستم ادهار یک کد شناسایی 12 رقمی خاص برای هر شهروند تعریف می کند که این اعداد بر اساس اطلاعات بیومتریک و جمعیتی تهیه شده اند.

بیش از 1.2 میلیارد نفر از جمله افرادی که در مناطق روستایی دور افتاده زندگی می کنند در این سیستم ثبت نام کرده اند که این امر ادهار را به بزرگترین پایگاه داده بیومتریکی در جهان تبدیل کرده است. این سیستم سبب بهبود دسترسی و تحویل خدمات دولتی و ترویج عضویت دیجیتال و مالی در هند شده است. بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از سه چهارم حساب های بانکی جدید در سه ایالت هند با استفاده از داده های بیومتریک ادهار افتتاح شده اند، درحالی که ادغام شماره تلفن ها با ادهار در هند رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ادغام هند رشد چشمگیر دورافتاده تحقیق کد شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد