Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هنری پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان و نماینده فیاپ در ایران گفت: ۳ هزار و ۱۲۴ شرکت کننده در جشنواره عکس سلامت روان شرکت کرده‌اند و این تعداد شرکت کننده از ۷۸ کشور با ۱۸ هزار و ۳۵۸ عکس با دو موضوع آزاد و سلامت روان حضور دارند. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ علی سامعی در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان، تعداد شرکت‌کننده و کیفیت برگزاری این جشنواره را بالا دانست و اظهار کرد: داوران جشنواره از شهرهای مختلف ایران و همچنین دیگر کشورها انتخاب شدند و پنجمین دوره جشنواره به لحاظ تعداد  شرکت‌کننده، رکورد همه جشنواره‌های ایران را در اختیار گرفته است، داوری پنجمین دوره جشنواره بین المللی عکس سلامت روان از روز شنبه 22 دی ماه 97 در زنجان آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هنری پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان متذکر شد: 3 هزار و 124 شرکت کننده در جشنواره عکس سلامت روان شرکت کرده‌اند و این تعداد شرکت کننده از 78 کشور با 18 هزار و 358 عکس با دو موضوع آزاد و سلامت روان حضور دارند.

وی با اشاره به پایان داوری بخش آزاد جشنواره با 10 هزار عکس تصریح کرد: مهم‌تر از تعداد عکس، سطح کیفی عکس‌ها هم قابل توجه است، ضمن اینکه دوره چهارم این جشنواره با وجود اینکه زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار نشد هم با کیفیت بود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره عکس سلامت روان هم در این نشست با تقدیر از داوران و برگزار کنندگان جشنواره عکس سلامت روان اظهار کرد: این افراد و همین طور فدراسیون جهانی عکس در برگزاری جشنواره عکس سلامت روان یاری می‌کنند.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: جوایز این جشنواره را سازمان جهانی بهداشت متقبل شده است.

رییس فدراسیون هنر عکاسی (فیاپ) با اشاره به اینکه این جشنواره اولین بار است که در دنیا با موضوع سلامت روان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فیاپ هر ساله 600 جشنواره را در تمام پنج قاره برگزار می‌‌کند.

ریکاردو بوسی با بیان اینکه موضوع این جشنواره در عین حال ساده ولی دستیابی به نتیجه آن سخت است، افزود: در این جشنواره چیزی که مخاطب از ما انتظار دارد این است که عکس‌هایی را انتخاب کنیم که اولا مرتبط به موضوع جشنواره باشد و همچنین هدف جشنواره کمک به مردم بوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف این جشنواره کمک به سلامت روان مردم با استفاده از هنر عکاسی است و ما در حقیقیت باید از لنز دوربین برای کمک کردن به مردم استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در این نشست با تاکید بر مغفول ماندن و پایین بودن سطح سواد سلامت روان در جامعه اظهار کرد: برای همه فهم شدن سلامت روان باید اقداماتی انجام شود.

دکتر احمد حاجبی با اشاره به پیش‌بینی راه‌کارهایی برای ارتقای سطح سواد سلامت روان در جامعه افزود: ارائه دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تا استفاده از ابزار هنر از جمله این راه‌کارها است.

وی با تاکید بر قابل توجه بودن عکس‌های ارسال شده به پنجمین جشنواره عکس سلامت در زنجان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره کمک به افزایش سطح سواد در این حوزه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و رییس جشنواره عکس سلامت روان هم در این نشست با تاکید بر اهمیت سلامت روان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره و حضور داوران بنام و مدیرانی از وزارت بهداشت در این محل بیان‌گر اهمیت این جشنواره است.

دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه استفاده از هنر برای رساندن یک پیام موضوع جدیدی نیست، افزود: ولی ورود هنر به حوزه سلامت قابل توجه است و برگزاری این جشنواره همان طرح موضوع است که بیان سلامت محور در قالب هنر و ارائه پیام آن است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فیاپ برای استفاده از هنر عکاسی در حوزه سلامت خبر داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره‌ها بیانگر سطح فرهنگ  است.

دکتر فرامرز نیک‌سرشت به تاثیر هنر در زندگی افراد اشاره و ابراز امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره‌ها به ارتقای سلامت جامعه کمک کند که عکس هم یکی از این هنرها است.

ارسال آثار از 78 کشور دنیا به جشنواره بین‌المللی سلامت روانرییس فیاپ عضو هیئت داوران جشنواره عکس «سلامت روان» شد

انتهای پیام/

R1534/P/S25,2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت عکس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت عکس وزارت بهداشت عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

یوسف نیک انجام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو» یادمان کیومرث صابری فومنی ملقب به «گل آقا» منتشر شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، افزود: داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی)، نثر طنز (طنز مطبوعاتی) و با موضوعات: انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فود بلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک نیوزها و …) جهان گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری آزاد از بخش‌های این جشنواره است.

نیک انجام اضافه کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

گفتنی است؛ مراسم پایانی این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شهر فومن، زادگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081666

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت