Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: 52 راکب موتورسوار در 9 ماه سال جاری در تصادفات سطح استان جان باختند.

دکتر بابک سلحشور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 65 نفر بود، 20 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: از مجموع 52 نفر، 30 نفر در محدوده سنی زیر 20 تا 40 قرار دارند که 57 درصد کل متوفیات راکبان موتورسوار را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین باتوجه به اینکه در 65 درصد موارد علت نهایی فوت این افراد ضربه به سر و عوارض ناشی از آن، از جمله شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و آسیب بافت مغزی است این امر لزوم بیشتر استفاده از کلاه و تجهیزات ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگان توسط راکبان موتور را تصدیق می کند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: 435 جسد در 9 ماه سال جاری توسط پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی معاینه و علت مرگ آنان بررسی شد.
سلحشور افزود: اجسادی که به پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ ارجاع داده می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.
وی افزود: از جمله مرگ‌های غیرطبیعی مرگ‌ ناشی از تصادفات جاده‌ای است.
استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر راه دارد که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه 13 استان های کشور قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان خراسان شمالی 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را شامل می شود.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پزشكي قانوني راكب موتور سوار خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی ظهر امروز گفت: گردنه زاغه ملایر جز محورهای پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد و سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در گردنه زاغه پایان رسید.

وی ادامه داد: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه خیز استان خارج شده و هم اکنون جز گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: بمنظور ارتقا ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 6083727

دیگر خبرها

  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • بررسی ۱۸۰۰ پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی