Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز آمار و فناوری اطلاعات «مافا» قوه قضائیه، میزبان «شنبه‌های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، عصر دیروز دوشنبه ۲۴ دی ماه، «مافا» قوه قضائیه میزبان جلسه ویژه و صمیمانه‌ای با دبیر «شنبه‌های انقلاب» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تشریح برخی از دستاورد‌های مهم دستگاه قضائی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات که به برکت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران حاصل گردیده است، گفت: با عنایت به پیشرفت بی نظیر و فزاینده فناوری اطلاعات طی سالیان اخیر و با هدف همسان سازی فنی – مهندسی با رویکرد حقوقی میان «سرعت توسعه فناورى اطلاعات و ارتباطات» و «بخش‌های مختلف قوه قضائیه» و در راستاى تحقق «عدالت الکترونیک»، توجه ویژه‌ی دستگاه قضائی به حوزه فناورى اطلاعات، معطوف گردید.

وی ادامه داد: این مرکز فعالیتهاى خود را در ابتدا به سوى تجمیع و یکپارچه سازى فعالیتهاى حوزه هاى فناورى اطلاعات در کل کشور جهت دهى نمود و تلاش مجموعه را به شکلى سازماندهى کرد که از توان خود شامل نیروهاى فنى، امکانات و تجهیزات نرم افزارى، سخت افزارى و شبکه اى، به بهترین نحو بهره‌مند گردد.

آیت الله شهریاری افزود: در این راستا، مرکز ابتدا با ایجاد هماهنگى بین مجموعه ستاد و استانها، به شناسایى نقاط ضعف و قوت موجود و اولویتهاى کارى و توسعه اى اقدام نمود که با برنامه ریزی‌های کلان و تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، توسعه خدمت رسانى الکترونیکى به مردم و دادگستری‌ها از راهبرد‌ها و مأموریتهاى اصلى بوده و در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آن که هر نوع توسعه خدمات الکترونیکى نیازمند بستر ارتباطى مناسب می‌باشد، توسعه شبکه اى نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته و مجموعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بر این باور است که با استفاده از امکانات موجود کشور و بهره مندى از نیروهاى انقلابی، متخصص، خلاق و کارآمد این امکان و توانمندى ایجاد خواهد شد که بتوان توسعه خدمات قضایى به مردم را با امکانات موجود فناورى اطلاعات به سویى پیش برد تا مسیر به سمت حلّ یکى از چالشهاى مهم مردم در مسیر رسیدگى به مسائل قضائی جامعه هموارتر گردد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: هر نوع توسعه اى نیازمند طرح و برنامه کلان و عملیاتی است که یکى از راهبردهاى توسعه قضائى کشور، بهره گیرى از فناورى اطلاعات و ارتباطات با توجه به چشم انداز ۲۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر اسناد بالادستی کشور است که در تمامی این موارد عدالت به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گرفته و یکی از مصادیق این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، «طرح ملى عدالت الکترونیکی» است که به تصویب شوراى عالى مدیران قضائی رسید.

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به رسالت اصلی مرکز تأکید کرد: این مجموعه با داشتن ظرفیت بسیار ارزشمند و پشتوانه انقلابی و ولایی در صدد است تا جهت تقویت و توسعه بهره وری نظام قضائی کشور با «رشد سرعت، دقت و کیفیت همراه با ایجاد رضایت­مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از قوه قضائیه با تسهیل در دسترسی به عدالت»، در بهره مندی گسترده از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه اسناد و قوانین تعریف شده، تلاش نماید.

سپس اکبر ثقفیان – قائم مقام مرکز – با اشاره به برخی از مهمترین اهداف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به منظور تحقق «عدالت الکترونیک» گفت: گستردگی زیر ساخت (شبکه ملی عدالت)، ایجاد و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، ثبت نام و ابلاغ الکترونیک و سامانه‌های مختلفی که راه اندازی گردیده است، همگی حاکی از یک «انقلاب بی نظیر، بزرگ و مبارک» در دستگاه قضائی است که به حول و قوه الهی برخی از این دستاورد‌ها در «شنبه انقلاب» با موضوع زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با رویکرد قضائی مطرح خواهد شد.

در ادامه سیدجواد هاشمی فشارکی – دبیر شنبه‌های انقلاب – ضمن قدردانی از میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به تشریح برنامه‌های کلان و راهبردی انجام شده طی ۳۹ شنبه از هفته‌های چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت.

وی گفت: در طی ۳۹ هفته از برگزاری شنبه‌های انقلاب با حضور مردم و مسؤولین ارشد کشوری و لشکری، اهم دستاورد‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴ دهه پربرکت در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، زیربنائی، عمرانی، کشاورزی و ... تبیین گردیده است که در موضوع تحقق «عدالت» هم مقرر است، به بیان توفیقات چشمگیر انقلاب اسلامی پرداخته شود که یکی از مصادیق عدالت، پیشرفت‌های قوه قضائیه بویژه در حوزه «فناوری اطلاعات» است.

هاشمی فشارکی در پایان ابراز امیدواری کرد تا تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان صورت گرفته در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در یکی از «شنبه‌های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم انقلابی و ولایی ایرانِ اسلامی بتواند گام مهم و مؤثری را در راستای تحقق عدالت بردارد.

شایان ذکر است، حوزه ستاد قوه قضائیه با حضور مسؤولان عالی قضائی کشور از ساعت صبح روز شنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ میزبان «شنبه انقلاب» با موضوع «عدالت» خواهد بود و مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم با هدف هم افزایی و تکمیل در ارائه تفصیلی دستاورد‌های دستگاه قضائی در حوزه فناوری اطلاعات، عصر همان روز پذیرای «شنبه‌های انقلاب» است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شنبه های انقلاب مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم

مراسم گرامیداشت روز ملی نان و گندم در مرکز تحقیقات کشاورزی استان برگزار و آخرین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم ارائه شد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در این مراسم، معرفی ارقام را از مولفه‌های اصلی تولید گندم با کیفیت دانست و گفت: درصد پروتئین بالا، پایداری در شرایط سخت و تنش‌های آبی، عملکرد بالا و مقاومت به آفت از شاخصه‌هایی است که در کیفیت گندم، آرد و پخت نان موثر می‌باشد.

گودرزی افزود: سال گذشته شش هزار تن بذر گندم آبی و دیم در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن بذر با کیفیت تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: با وجود خشکسالی‌های اخیر، سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که ۲۵۶ هزار تن آن توسط مراکز خریداری شد در حالی که این میزان، دو برابر نیاز استان است.

او گفت: امسال هم حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۴۳ هزار هکتار ازاراضی آبی استان زیر کشت گندم قرار دارد.

غدیری، محقق و رئیس بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هم یکی از مهم‌ترین وظایف این بخش را معرفی ارقام جدید گندم دانست و گفت: بذر‌های تولید و اصلاح شده که دارای درصد بالای پروتئین و رنگدانه قرمز هستند، در افزایش کیفیت نان و جلوگیری از دورریز‌های آن تاثیر گذارند.

به گفته غدیری سیمین، زرینه و حیران ارقام جدیدی است که در این مرکز معرفی شده و کیفیت بالایی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی