Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «دفترچه خاطرات» با موضوع  چهلمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی از بیست و ششم دی‌ماه از شبکه امید پخش می‌شود. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

جشنواره جام‌جم سبدی متنوع از معرفی تولیدات تلویزیون

دبیر کمیسیون تخصصی مستند پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به ارسال 39 اثر به دبیرخانه جشنواره جام جم گفت: در این دوره از جشنواره جام جم هر شبکه حدود 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده که در مجموع 39 اثر برای بازبینی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه اولیه آثار ارزشمندی و قوی ارائه شده که امیدوارم در پایان آثار خوبی اعلام شود.

وی در خصوص محوریت ارزیابی آثار عنوان کرد: در ارزیابی آثار دو موضوع مورد توجه قرار دارد؛ ابتدا محتوا و موضوعات پرداخته شده در آثار است که باید دید آثار از حیث پژوهشی چقدر غنی هستند و موضوعات به صورت عمیق و درست پرداخته شده است. بحث دوم داوری فرم و ساختار آثار است اینکه چقدر توانسته به لحاظ بصری و ساختار روایی برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

غفوری با تاکید بر اینکه مستند در چند سال اخیر رشد خوبی داشته افزود: سینمای مستند از سینمای داستانی ما به مراتب جلوتر است و در جشنواره‌های بین المللی دستاورد و افتخارات بسیاری برای ما داشته است. همچنین در پرداخت موضوعی، مستندسازان ما در واکاوی مسائل اجتماعی، اقتصادی و نقد سازنده آثار استاندارد و قابل قبولی را ارائه کردند.

دبیر کمیسیون تخصصی مستند جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا به آثار توجه ویژه‌‌ای شود و با ایجاد رقابت میان مستندسازان، انگیزه آنها را برای تولیدات بعدی شان افزایش دهد. همچنین وقتی آثار برتر انتخاب می‌شود این اثر برتر می‌تواند به عنوان یک استاندارد مورد توجه دیگران قرار بگیرد و به طور کلی موجب رشد مستندسازی شود.

وی در پایان گفت: اساسا جشنواره جام جم بستر رقابتی میان برنامه سازان است و به بیشتر دیده شدن فعالیت‌های سیما کمک می‌کند. با توجه به اینکه سیما تولیدات بسیاری در 17 شبکه و کانال دارد شاید برای مخاطب سخت باشد که همه تولیدات را ببینید اما با برگزاری جشنواره جام جم سبد متنوعی از تولیدات را به مخاطب معرفی می‌کند تا آنها براساس علایق خود از این تولیدات استفاده کنند.

پوریا شکیبایی مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

سروش صحت امشب سه‌شنبه ( 25دی ماه) در برنامه «کتاب‌باز» میزبان پوریا شکیبایی، بازیگر است. شکیبایی در برنامه امشب راجع به کاراکترهای محبوب ادبی خود صحبت می‌کند؛ داستان چگونه کتاب‌خوان شدنش را می‌گوید و از کتاب‌بازی‌های پدرش خسرو شکیبایی با صحت به گفت‌وگو می‌نشیند.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

تاجر و فعال سیاسی آلمانی مهمان «عصر» طالب‌زاده شد

یورگن گراسمن فعال سیاسی-اجتماعی آلمانی و رئیس بنیاد جمعیت دفاع از قدس است. او بیشتر با فعالیت‌های حقوق بشری خود در حمایت از مردم فلسطین شناخته می‌شود و بارها اقدام به برپایی تظاهرات و تجمع علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در خیابان‌های برلین کرده است. این بنیاد حدود بیست سال سابقه فعالیت در حمایت از حقوق مردم فلسطین را در کارنامه خود دارد. گراسمن البته یک تاجر و بازرگان بخش خصوصی در کشورش است که بارها مسئولان آلمان حساب‌های بانکی‌اش را به علت حمایت‌هایش از فلسطین مسدود کرده‌اند. بازگویی واقعیت‌های موجود درباره هولوکاست از طریق سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و اعلامیه‌ها و نیز تشریح جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رویکرد اصلی گراسمن در سال‌های اخیر بوده است؛ رویکردی که سبب شده تا دولت آلمان او را به شدت تحت فشار قرار داده و فعالیت اعضای خانواده‌اش را نیز محدود کند. برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب زاده پنجشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر 14 از شبکه یک پخش می‌شود.

از حال و روز «درساژ» در آی‌فیلم باخبر شوید

فیلم سینمایی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه فردا بیست و ششم دی‌ماه از کانال فارسی این شبکه معرفی می‌شود. درساژ در ژانر درام محصول سال 1396 است و در نوزدهم دی‌ماه اکران آن آغاز شده است.

این فیلم جایزه بخش نسل جشنواره برلین 2018 و بهترین فیلم اول در سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فجر را کسب کرده است. از بازیگران اصلی آن می‌توان به علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب و نگار مقدم اشاره کرد.

«درساژ» داستان دختر نوجوانی است که طی یک شیطنت نوجوانانه مرتکب جرمی می‌شود و بعد در واکنش به این اتفاق با ابعاد چندگانه‌ جهان اطراف خود روبه‌رو می‌شود. ابعادی که همگی قصد عبور از مرزهای او را دارند.

«سینما آی‌فیلم» چهارشنبه‌ها ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود و در ساعت 06:30 پنجشنبه بازپخش خواهد شد.

سلمان فرخنده از سریال مینو، به ایرانشهر می‌آید

سلمان فرخنده کارگردان، نویسنده و بازیگر ایرانی متولد سال 1361 است که بیشترین فعالیت خود را در حوزه تئاتر داشته و در سینما و تلویزیون کمتر نقشی‌آفرینی کرده است اما این بار در سریال مینو ، نقش عماد را بازی می‌کند. برنامه ایرانشهر به بهانه بازی «سلمان فرخنده» در سریال مینو با این بازیگر گفتگو می‌کند.

گفتنی است برنامه ایرانشهر، امروز سه‌شنبه بیست و پنجم دی با موضوع رفیق شفیق به روی آنتن می‌رود و از دیگر بخش‌های این برنامه پخش قطعات نمایشی کمال مشقت و تاکسی رادیویی خواهد بود. برنامه ایرانشهر روز سه شنبه ساعت 17:10 به تهیه کنندگی آرمان ستوده و با اجرای لیلا صفری و با حضور طنزآفرین این برنامه کمال همنشین (منصور اسکندری) بر روی موج اف ام ردیف 90 مگاهرتز و موج ای ام ردیف 558 کیلوهرتز از رادیو ایران پخش می‌شود.

کوروش علیانی مهمان«شب روایت» می‌شود

در پانزدهمین «شب روایت»، سه شنبه بیست و پنجم دی‌ماه مسعود دیانی میزبان نصرالله قادری است تا درباره‌ی «داستان دینی»، تعریف آن، ویژگی و جایگاه آن در ادبیات گفتگو کنند. نصرالله قادری، نویسنده و کارگردان، صاحب نمایشنامه و داستان‌های متعددی است که در آثار خود به امر دینی در ادبیات توجه داشته است.

مسعود دیانی در این برنامه در بخش لذت نقد با کوروش علیانی همراه می‌شود. کوروش علیانی ، کارشناس ارشد زبان شناسی، نامی آشنا برای مخاطبین روایت فتح است. علیانی از این هفته در میز لذت نقد با «شب روایت» همراه خواهد بود. «شب روایت» چهارمین شب از «شب‌های هنر» و با محوریت ادبیات داستانی و روایت، به تهیه کنندگی حسین شاهمرادی، هر سه‌شنبه شب ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

چرا تلویزیون از "ویتنامی‌ها" عذرخواهی کرد؟ +فیلم

 

پخش برنامه «دفترچه خاطرات» در شبکه امید

برنامه «دفترچه خاطرات» با موضوع  چهلمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی  از بیست و ششم‌دی‌ماه  از شبکه امید پخش می‌شود. دفترچه خاطرات یک برنامه گفتگو محور است که هدفش گفت و گو  با شخصیت های سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی است این برنامه با دعوت از  دکتر تقی پور مبارز انقلابی و  وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضو فعلی شورای عالی فضای مجازی، دکتر محمد عباسی مبارز انقلابی و وزیر سابق ورزش و جوانان و نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد جانبازان، قدیری ابیانه مبارز انقلابی و استاد دانشگاه، زهره‌وند مبارز انقلابی و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان  و ...، با طرح سوال از میهمانان اینکه در زمان انقلاب با توجه به اینکه  سن نوجوانی بودند چطور شد که  وارد مبارزه شدندو محور گفت وگو با آنها بر اساس شغل شان بعد از انقلاب و ذات گفتگو درباره انقلاب و مرور خاطرات چهل سالگی انقلاب است، اینکه نوجوانان امروز چه فرقی با نوجوانان دوران انقلاب دارند می‌پردازد. این برنامه هر روز با دعوت از یک شخصیت شناخته شده و با اجرای 4 نوجوان و بیشتر با آیتم پرسش و پاسخ از میهمانان شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 و پنج شنبه و جمعه ساعت 22:30 پخش می شود. بازپخش این برنامه هر روز ساعت 11 خواهد بود.

برنامه دفترچه خاطرات در 26 قسمت 26 دقیقه ای از روز چهارشنبه بیست و ششم دی‌ماه تا روز 22 بهمن به کارگردانی کاوه امیری و تهیه کنندگی روح الله عبداللهی از استودیوی مرکز انقلاب اسلامی  روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

ساختار سیاسی ایران در دهه‌ 20 تا 40 نمایش رادیویی شد

جواد پیشگرکارگردان این نمایش رادیویی که تنظیم رادیویی آن را نیز بر عهده داشته است، در این زمینه گفت: نگارش این اثر نزدیک به چهار ماه زمان برد، تقریبا روزی 14ساعت برای نوشتن آن زمان گذاشته‌ام؛ چرا که برای نوشتن نمایشنامه رادیویی آن هم بر اساس کتابی ده جلدی از منصور انوری، دقت نظر و زمان بسیار زیادی لازم بود.

وی ادامه داد: از آنجا که بخش زیادی از این کتاب توصیف و روایت بود تبدیل آن به دیالوگ تا جایی که برای شنونده شنیدن آن مورد قبول واقع شود بسیار کار زمان بر و سختی بود، همین‌طور تعداد زیاد شخصیت‌ها باعث شد تا تمرکز نوشتاری بر روی شخصیت‌های محوری و اصلی آن که از دهه 20 تا دهه 40 در داستان حضور دارند صورت گیرد و در عین حال قصه برای مردم جذاب و قابل انتقال باشد.

هنرمند پیشکسوت رادیو تأکید کرد: داستان این نمایش 40 قسمتی از سال 1320 به هنگام حضور ارتش شوروی در ایران آغاز می‌شود و تا سال 1342 ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این خبر، در «جاده جنگ» هنرمندانی چون فریبا متخصص، بیوک میرزایی، مهدی طهماسبی، محمد رضا علی، مهدی نمینی مقدم، سعیده فرضی، فریبا طاهری، مینو جبارزاده، علی اصغر دریایی، بهادر ابراهیمی، رامین پورایمان، نورالدین جوادیان، امین بختیاری، محمد پورحسن و تعداد زیادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش رادیویی به تهیه‌کنندگی: فرشاد آذرنیا، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکتوری: محمدرضا قبادی فر، ساعت 11:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آی فیلم شبکه امید رسانه ملی تلویزیون شبکه چهار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آی فیلم شبکه امید رسانه ملی تلویزیون شبکه چهار آی فیلم شبکه امید رسانه ملی تلویزیون شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم هوایی اسرائیل از ۱ بامداد بسته می‌شود

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد حریم هوایی بسته خواهد شد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد حریم هوایی بسته خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه فرودگاه بن گوریون تل آویو امشب به مدت ۳ ساعت تعطیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • نامزدهای بخش های اصلی، ویژه و مردمی جشنواره پژواک اردیبهشت اعلام می شوند
  • بررسی رویدادهای شبکه های رادیویی
  • خبر‌های رسانه بیست و ششم فروردین
  • نامزد‌های بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد
  • حریم هوایی اسرائیل از ۱ بامداد بسته می‌شود
  • پخش برنامه قدرت اسلحه سازی ایران در تلویزیون + روز و ساعت پخش
  • رضا شفیعی‌جم با «خط رو خط» به تلویزیون می آید
  • بیماری مسعود اسکویی، مرد «صدای خاص» چیست؟
  • آخرین خبرهای ورزشی استان