Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:25:09 GMT

رنج تا رنگ + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۸۶۲۴

رنج تا رنگ + تصاویر

«زیور سنجری» یکی از کارآفرین های موفق شهرستان جیرفت استان کرمان است. زمانی که هنوز به مدرسه نمی رفت و ۶ سال بیشتر نداشته بعد از کار در مزرعه، شب ها کنار مادر و خواهر می نشسته و با نور چراغ فانوس، پته دوزی می کرده است. تا اول راهنمایی درس می خواند و به خاطر مسافت طولانی روستا تا محل تحصیل مجبور به ترک تحصیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ازدواج وقتی همکلاسی هایش را می دیده که هر کدام به موفقیتی رسیده اند، حسرت می خورده چرا نتوانسته درس بخواند. از همان زمان تصمیم می گیرد کاری را شروع کند که منجربه اشتغالزایی شود. ۶ فرزند داشته که در شهرستان جبالبارز از توابع شهرستان جیرفت استان کرمان شرکت تعاونی تولیدی بصیرت و کارگاه تولیدی پته دوزی راه می اندازد.

در همان سال های ابتدایی به حدود ۳۰۰ هنرجو کار پته دوزی را آموزش می دهد که تا امروز این تعداد بسیار زیاد شده اند و خیلی از هنرجوها برای او یا برای خود، در خانه و در کنار خانه داری، پته دوزی می کنند و مشتری هم دارند. به روستاها و شهرستان های مختلف می رود و به بانوان بی بضاعت، کم بضاعت، بی سرپرست و بدسرپرست آموزش پته دوزی می دهد. در جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی شهرهای مختلف شرکت می کند و توانسته هنر پته دوزی را معرفی و همچنین مشتری جذب کند.

۱۰ فرزند دارد که یکی از پسرهایش معلول هستند و علاوه بر کار و آموزش، از او نیز به خوبی پرستاری و نگهداری می کند و همسرش در تمام کارها حامی او است. یکی از پسرها که فوق لیسانس باستان شناسی است در بندرعباس زندگی می کند، او مسئول فروش اینترنتی محصولات است. پسر دیگرش نیزمسئول طراحی و دوخت کارها است و از سراسر کشور مشتری دارند. خانم سنجری به دنبال نام و نشان مخصوص برای کارهایش است، چرا که برای دوبی و ترکیه نیز کار می کنند و توانسته اند بازار عرضه خود را گسترش دهند.

 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

روز‌های اردیبهشت ماه در استان کردستان جلوه‌های متنوع و زیبا در طبیعت خلق می‌شود و بهترین زمان برای تفریح و گشت و گذار است.

در تصاویر زیر طبیعت بهاری و سرسبز حومه شهر سنندج را ببینید.

 

دیگر خبرها

  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران