Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابینه سعودی در جریان نشست امروز خود، ژست حمایت از فلسطینیها گرفت و خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه اسرائیل برای توقف شهرکسازی شد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، کابینه سعودی در جریان نشست امروز خود، ژست حمایت از فلسطینی‌ها گرفت.

در جلسه کابینه سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز از شورای امنیت خواسته شده است که به مسئولیت خود در قبال حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها و دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی و چنگ انداختن بر اراضی فلسطینی‌ها عمل کند و دخالت فوری برای توقف شهرک‌سازی به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

طرح بن‌سلمان برای آزاد کردن فروش مشروبات الکلی

این در حالی است که روابط پنهان و آشکار سعودی‌ها با رژیم صهیونیستی بر احدی پوشیده نیست و گزارش رسانه‌ها گواه این مدعاست که روابط میان ریاض و تل آویو روز به روز گرم‌تر می‌شود و موضوع فلسطین اهمیتی برای سعودی‌ها ندارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا اسرائیل تحولات عربستان تحولات منطقه ریاض شورای امنیت شهرک سازی عربستان سعودی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل به خاطر عدم توجه به قطعنامه شورای امنیت شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس نوشت: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: روسیه تصور می کند که شورای امنیت سازمان ملل به زودی به موضوع برقراری آتش بس پایدار و پایدار در نوار غزه باز خواهد گشت. ماه رمضان گذشته است و مسئله آتش بس طولانی مدت بار دیگر بسیار ضروری است. ما فرض می کنیم که شورای امنیت سازمان ملل در آینده بسیار نزدیک به بررسی این موضوع باز خواهد گشت.

نماینده روسیه در ادامه گفت: «واضح است که قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل کافی نیست؛ همین قطعنامه هم به سادگی اجرا نشد.»

نبنزیا افزود: «روسیه پیشنهاد می کند که بلافاصله موضوع اعمال تحریم ها علیه کسانی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد خاورمیانه را نقض می کنند، بررسی شود. تنها راه برای جلوگیری از گسترش فاجعه در غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده برای اطمینان از دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به همه مردم غزه نیازمند و جلوگیری از خطر گسترش بیشتر بحران است. ما بار دیگر تاکید می کنیم که عدم اجرای قطعنامه های الزام آور شورای امنیت باید به اعمال تحریم ها علیه طرف متخلف منجر شود. ما معتقدیم شورا باید این موضوع را بدون تاخیر بررسی کند.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «قطعنامه ۲۷۲۸ که در ماه مارس توسط شورا برای درخواست آتش بس فوری در نوار غزه در ماه مبارک رمضان تصویب شد، اجرا نشد.»

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۵ مارس قطعنامه ای را تصویب کرد که توسط ده عضو غیردائم این سازمان از جمله الجزایر تهیه شده بود و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شد. ۱۴ کشور شورای امنیت سازمان ملل از جمله انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به این قطعنامه رای مثبت دادند. فقط ایالات متحده رای ممتنع داد. با این حال اسرائیل هیچگاه آن را اجرایی نکرد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان