Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

فرماندار قم در این جلسه گفت: پارسال میوه در کشور فراوان بود و مشکلی برای تامین میوه شب عید نداشتیم.


به گزارش ایرنا، رضا سیار افزود: امسال باید پیش بینی های لازم صورت گیرد و با توجه به افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم میوه تهیه و انبار شود.


وی با تاکید بر نظارت بر قیمت ها، بیان کرد: ارزانی قیمت بازار قم باعث شده شهروندان شهرهای اقماری نیز نیازهای خود را از قم تهیه نمایند و به همین دلیل تامین کالاهای شاخص حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به گرانی مرغ، اضافه کرد: وقتی به سراغ مرغدار می رویم، مدرکی ارائه می کند که نهاده ها را گران خریده و مرغ سه هزار تومان برای وی گران تر تمام شده است که باید این مساله در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

* رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت: بر اساس شرایط روز 550 تن سیب و یک هزار و 150 تن پرتقال میزان سهمیه ای بود که تهران به استان قم اختصاص داده بود، ولی این سهمیه امروز به 350 تن سیب و 700 تن پرتقال کاهش یافته است.


محمدرضا طلایی افزود: با توجه به این که خرید به صورت متمرکز از طریق اتحادیه مرکزی بر اساس سهمیه انجام می شود، تامین بیشتر از سهمیه امکانپذیر نمی باشد.


وی اضافه کرد: موز و خیاری که سال های گذشته در سبد میوه خانواده ها بوده است، امسال قیمت بالایی دارد.


وی به گرانی مرغ اشاره و بیان کرد: با وجود این که قم بیش از 10 هزار تن نهاده طیور خریداری و پول آن را نیز واریز کرده، ولی بخش خصوصی که وظیفه حمل نهاده های مرغ را دارد، نتوانسته نهاده را وارد استان نماید.


طلایی ادامه داد: در روزهای گذشته مرغ با قیمت 98 هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای توزیع شد و قیمت تخم مرغ نیز با توزیع انجام شده در حال کاهش است.


وی افزود: اگر روند توزیع مرغ در کشور به صورت یکپارچه انجام شود قیمت آن کاهش می یابد که این کالا باید در تعاونی های مصرف و فروشگاه های زنجیره ای در قالب تنظیم بازار توزیع شود.


وی خاطرنشان کرد: قیمت آزاد مرغ 133 هزار ریال است که امروز 10 تن و 400 کیلو در فروشگاه های معتبر استان توزیع شد.


به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، توزیع مرغ منجمد در تمام فروشگاه های معتبر هیچ محدودیتی ندارد روزانه حدود 6 تن توزیع می شود.

* مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز گفت: با حمل گوسفند زنده بدون مجوز برخورد می شود و تاکنون چندین پرونده از جمله پرونده هایی با تعداد 200، 15 و 10 راس گوسفند زنده تشکیل شده است و در صورتی که متهمان نتوانند مجوز حمل ارائه نمایند منجر به محکومیت آن ها می شود.

* معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات قیمت 57 قلم کالا در 15 روز گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن، گفت: بر اساس بازرسی های صورت گرفته، قیمت هشت قلم کالا بیش از 10 درصد نوسان داشته است که شامل پیاز درجه یک 25.9، پیاز درجه دو 26.3، گوجه فرنگی 10.3، ذرت خارجی 11.9، کنجاله سویای خارجی 14.8، پودر دستی تاژ 14.9، پودر ماشینی تاژ 48.5 و کاغذ تحریر 14.7 درصد می باشد.


احمدرضا سمیعی نصب افزود: 20 قلم کالا بدون تغییر بوده، قیمت 9 قلم کالا کاهش و قیمت 20 قلم کالا نیز کمتر از 10 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، قیمت 23 قلم کالا بالاتر از میانگین کشوری، 23 قلم کمتر از میانگین کشوری و 11 قلم نیز برابر میانگین کشوری بوده است.

* مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در 2 ماه گذشته 640 تن سهمیه برنج به قم اختصاص یافته که تاکنون 560 تن جذب شده است و سهمیه شکر نیز به 200 تن افزایش یافته است.


بهزاد رادمنش افزود: بالغ بر یک هزار تن آرد به شهرهای استان مرکزی فروخته شده است، زیرا کیفیت آرد استان در سطح کشور درجه یک است.

* معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیر گفت: تاکنون سه هزار و 532 حلقه لاستیک درون شهری در استان توزیع شده که معادل 35 درصد سهمیه اختصاص یافته به قم است.


به گفته حمید سالاری، سهمیه قم حدود 10 هزار و 68 حلقه لاستیک درون شهری است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اجتماعی سایر حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور / قیمت‌ها افزایش یافت؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سجاد اسماعیلی، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده، گفت: به طوری که در سال گذشته با وجود برخی مشکلات در تامین ارز شیرخشک در ماه‌های ابتدایی سال، اما با گشایش‌های ارزی و رفع مشکلات تولید، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد.

بیشتر بخوانید: مردم نگران تامین شیرخشک نباشند

وی ادامه داد: این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال ایسنا درباره کمبود مقطعی شیرخشک‌های رگولار از مرداد تا مهرماه سال گذشته به دلیل اختلال در روند تامین ارز، توضیح داد: اما نهایتا با رفع مشکلات، توانستیم در آبان، آذر، دی و بهمن ماه کمبودها را جبران کنیم و در مجموع با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هم تامین شیرخشک و هم توزیع آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید؛ در حالی که روند در سال قبل از آن طوری بود که ماهیانه بین ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برندهای مختلف نداریم و انواع شیرخشک در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین داروخانه‌های کشور به میزان کافی موجود است و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.

اسماعیلی همچنین به اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک در جهت حمایت از تولید کنندگان نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: به این ترتیب قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر شد و این درحالیست که مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم می‌توانند با ارایه کد ملی کودک به داروخانه و با ثبت کد ملی و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.

اسماعیلی در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم به ایسنا گفت: در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم با اصلاح سیاست‌های ارزی مجددا از تولید کننده این حوزه حمایت شد و مردم با مراجعه به داروخانه و ارایه نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان می‌توانند شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند. در این حوزه نیز آمار تامین و توزیع کاملا پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پنج تولید کننده شیرخشک در کشور فعال هستند که بر حسب نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، برنامه تامین و تولید شیرخشک را با تولیدکنندگان هماهنگ می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1227296 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور / قیمت‌ها افزایش یافت؟
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت