Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حاشیه افتتاح این بخش اظهار داشت:باتوجه به آمار بالای بیماران قلبی و عروقی سرباز و نظر به نیاز شهروندان و درخواست‌های مردمی، بخش مراقبت‌های ویژه قلب با زیربنای ۱۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات مراقبت‌های سکته قلبی به شهروندان سربازی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ۱۰ متخصص در بیمارستان ولایت و فعالیت بخش‌های داخلی، زنان، اطفال، دیالیز، مراقبت‌های ویژه قلب را گام مهم و اساسی در تامین نیاز‌های درمانی شهروندان سربازی خواند و افزود:بزودی شاهد تکمیل چرخه خدمات تخصصی درمان در بیمارستان ولایت با افتتاح و راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه مغز و اعصاب خواهیم بود.

انتهای پیام/ز

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان ولایت شهرستان مرزی سرباز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل وضعیت نوار غزه را جهنم انسانی توصیف کرد

به گزارش قدس آنلاین، دومینیک آلن، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین از طریق ویدئویی از قدس اشغالی با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در ژنو صحبت کرد و گفت: «آنچه من شاهد آن بودم دلخراش است و قابل توصیف نیست. ما دیدیم که تجهیزات پزشکی عمدا شکسته و منهدم شده‌اند. دستگاه‌های مهم سونوگرافی که برای کمک به اطمینان از تولد ایمن نوزادان حیاتی هستند، سیم‌هایشان قطع و صفحه‌نمایش‌شان خرد شده است.»

این ماموریت بین‌المللی از سوی آژانس بهداشت باروری سازمان ملل متحد با همکاری سازمان جهانی بهداشت، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد و آنروا انجام شد.

به گفته سازمان ملل، هدف این ماموریت بازدید از حدود ۱۰ بیمارستان از جمله بیمارستان الاقصی در مرکز غزه بود که به دلیل تعداد زیاد بیماران ترومایی (جراحات جسمی) با حجمی بیش از ظرفیت خود مواجه است و دیگر قادر به انجام مراقبت‌های باروری نیست.

این مقام صندوق جمعیت سازمان ملل گفت: «من از وضعیت یک میلیون زن و دختر در غزه در حال حاضر وحشت دارم، به ویژه ۱۸۰ زنی که هر روز در شرایط غیرانسانی غیرقابل تصور زایمان می‌کنند.»

قبل از جنگ، ۱۵ درصد موارد زایمان نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی داشتند، اما بر اساس برخی گزارش‌ها این درصد اکنون ۲ برابر شده است.

دومینیک آلن گفت: «این اعداد افزایش یافته است. برخی از پزشکان می‌گویند که عوارض مربوط به زایمان در حال حاضر بیش از ۲ برابر آن چیزی است که قبلاً با آن روبه‌رو بودند و این به دلیل سوءتغذیه، کم آبی بدن و ترس است که همه اینها بر توانایی زن باردار برای زایمان ایمن و تکمیل دوره کامل بارداری تأثیر می‌گذارد.»

بیمارستان الشفا که بزرگترین بیمارستان غزه بود، ویران شده، در رفح در جنوب، بیمارستان اماراتی که راه نجاتی برای زنان باردار در غزه است، روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ زایمان از جمله ۱۰ تا ۱۲ سزارین را انجام می‌دهد.

اعضای صندوق جمعیت سازمان ملل با حمایت سرویس مین زدایی سازمان ملل متحد از بیمارستان ناصر در خان یونس بازدید کرد که نیروهای اسرائیلی هفته‌ها پیش از آن خارج شدند.

این بیمارستان دارای یک بخش زایمان است که توسط تیم‌های صندوق حمایت می‌شود.

آلن گفت: «زمانی که از بیمارستان ناصر بازدید کردیم - با وجود خدمات مین زدایی- در حالی که از ورودی بیمارستان عبور می‌کردیم به دلیل وجود مهمات منفجر نشده باید مراقب بودیم.»

وی افزود که به سختی مکانی را که ۲ ماه پیش از آن بازدید کرده بود به دلیل گستردگی ویرانی‌ها تشخیص داد.

سه مرکز پناهگاهی (که مدارس سابق بودند) که توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اداره می‌شد، به مراکز فوریت‌های پزشکی برای اعزام ماماها جهت کمک به زنان باردار که نمی‌توانند مراقبت‌های دوران بارداری را دریافت کنند، تبدیل شدند.

وی از احتمال حمله نظامی به رفح - جایی که حدود ۱.۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند - و تأثیر آن بر فاجعه انسانی آنجا ابراز نگرانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • افتتاح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان اردل
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • بعضی سازمان‌های شهرداری در رفع مشکلات شهروندان ناکارآمد هستند
  • مقام سازمان ملل وضعیت نوار غزه را جهنم انسانی توصیف کرد
  • ۴۱ درصد مرگ و میر در قزوین ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی
  • افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد
  • طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود