Web Analytics Made Easy - Statcounter

       

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت‌الله خادمی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مبنی بر اینکه "۶هزار میلیارد تومان ازمنابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد که در موارد هزینه‌ای برای شهرداری‌ها،‌ بهینه‌سازی راه‌های روستایی و نوسازی مدارس اختصاص پیدا کند"، گفت:پیمانکاران اکثر شهرها و شهرداری‌ها در طی سال‌های گذشته به‌ویژه سال 97 برای بهینه‌سازی راه‌ها و جاده‌ها با کمبود قیر رو به رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل کمبود قیر؛ اختلافات میان دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نفت

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل کمبود قیر را اختلافات میان دو وزاتخانه راه و شهرسازی و نفت عنوان کرد و ادامه داد:به‌طور مثال بسیاری از جاده‌های خوزستان در مرحله آسفالت به دلیل نرساندن قیر به پیمانکاران آسیب دیده‌اند چراکه بارندگی‌های فصل زمستان زیرساخت‌های اکثر این جاده‌ها را از میان برد و این موضوع اختلافاتی را میان دولت و پیمانکاران ایجاد کرده است و پیمانکاران باوجود هزینه‌کرد و آماده‌سازی جاده‌ها به دلیل عدم دریافت به موقع قیر بسیار متضرر شده‌اند.

فعالان عرصه بیزینس قیر با انجام کوچکترین فرآیندی سودهای قابل‌ملاحظه‌ای دریافت می‌کنند

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌های شهرهای کوچک نیز به دلیل دریافت ارزش‌افزوده ناچیز توان خرید قیر را ندارند، اضافه کرد: درحالی شهرداری‌ها و پیمانکاران مشکل خرید قیر دارند که این محصول در کشور با قیمت مناسب فراوان است و افراد فعال در این بیزینس با انجام کوچکترین فرآیندی سودهای قابل‌ملاحظه‌ای دریافت می‌کنند.

زیرساخت‌های جاده‌ای بسیاری از شهرها و روستا ایجاد شده اما برای تکمیل معطل قیر مانده‌اند لذا باید پیش از نابودی این زیرساخت‌ها قیر مورد نیازشان را تامین کرد

خادمی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مبنی بر اینکه "۶هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد" گفت: به نظر می‌رسد این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی نیز رای بیاورد چراکه زیرساخت‌های جاده‌ای بسیاری از شهرها و روستا ایجاد شده اما برای تکمیل معطل قیر مانده‌اند لذا باید پیش از نابودی این زیرساخت‌ها قیر مورد نیازشان را تامین کرد.

میزان درصد تخصیص بودجه در نظر گرفته شده برای تامین قیر در سال98 قابل پیش‌بینی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر ۶هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد بخش عظیمی از نیاز جاده‌ها به قیر را حل خواهد کرد اما اینکه چه میزان از آن در طول سال 98 تخصیص پیدا خواهد کرد قابل پیش‌بینی نیست./

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟