Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:45:19 GMT

بازداشت خبرنگاران سودانی در جریان ادامه اعتراضات

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۹۱۵۴

بازداشت خبرنگاران سودانی در جریان ادامه اعتراضات

به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعتراضات ضد دولتی در سودان که از حدود یک ماه گذشته آغاز شده، همچنان در خیابان‌های خارطوم و دیگر شهرها ادامه دارد.

گفته شده در تازه‌ترین تحولات پیرامون این اعتراضات، دستگاه امنیتی سودان ۲۸ خبرنگار را بازداشت کرده است.

خبرنگاران بازداشتی قصد داشتند در مقابل مقر اداره رسانه‌ای دستگاه امنیت و اطلاعات اعتراض خود را نسبت به سانسور امنیتی، ممانعت از چاپ و مصادره مکرر روزنامه «الجریده» اعلام کنند که توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان، در جمع مردم در نایلا، مرکز ایالت دارفور جنوبی اعلام کرده بود که اعتراضات چند وقت اخیر این کشور سبب نخواهد شد که دولت تغییر کند.

عمر البشیر در این سخنان افزود: تنها یک راه برای رسیدن به قدرت در سودان وجود دارد و آن از طریق صندوق‌های رای‌گیری است. مردم سودان در سال ۲۰۲۰ تصمیم خواهند گرفت که چه کسی بر آنها حکومت کند.

اعتراضات سودان در ابتدا علیه وضعیت اقتصادی و گرانی در این کشور آغاز شد، اما خیلی زود رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان حال خواستار کناره‌گیری و استعفای عمرالبشیر پس از سی سال حضور در قدرت هستند.

کد خبر 4514299

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتراضات ضددولتی سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل