Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:28:20 GMT

احتمال عزل یا استعفای ترامپ و پنس قوت گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۹۲۷۵

احتمال عزل یا استعفای ترامپ و پنس قوت گرفته است

تهران-ایرنا-تارنمای خبری نشریه هیل روز سه شنبه نوشت: احتمال عزل یا استعفای دونالد ترامپ و مایک پنس معاون وی در پی انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز، قوت گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در گزارش خود افشا کرد که اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) تحقیقاتی را درمورد احتمال همکاری رئیس جمهوری با روس ها پس از اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.آی در سال 2017 آغاز کرده است.
تحقیقات اف.بی.آی به اثبات سخنان «کریستوفر استیل» مدیر سابق اطلاعاتی انگلیس کمک می کند که گفته بود روسیه در مدت دستکم پنج سال به ترامپ کمک و از وی حمایت کرده است.
چنانچه «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، مسئولیت تحقیقات اف بی آی را برعهده گرفته باشد و همکاری ترامپ با روس ها به اثبات رسد، در آن صورت رئیس جمهوری با ارتکاب جرم سنگین مواجه خواهد بود.
رئیس جمهوری که با قدرت خارجی متخاصم همکاری کند، دستکم به دلیل توطئه علیه آمریکا و شاید خیانت، گناهکار شناخته می شود، که بهانه ای ویژه برای استیضاح وی به موجب قانون اساسی آمریکا فراهم می کند.
هیل در ادامه این گزارش آورد: درست است که خیانت مستلزم وضعیت جنگی است؛ اما با اینکه روسیه با آمریکا با بمب و گلوله درحال جنگ نیست، اما نوع مدرنی از جنگ را با واشنگتن تجربه می کند که حمله ای سایبری علیه دمکراسی ماست.
چنانچه ترامپ به ارتکاب جرم از طرف روسیه گناهکار شناخته شود، معاون وی نیز احتمالا شریک جرم خواهد بود، حتی اگر به طور مستقیم دستی در این کار نداشته باشد.
حال اگر فرض شود که پنس، سیاستمداری بی اطلاع بوده یا دستکم از مساله خیانت مطلع بوده است، نباید فراموش شود که وی در منصب رئیس تیم انتقالی ترامپ، کسی بود که از انتصاب «مایکل فلین» به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا دفاع کرد.
«سالی یتس» معاون سابق دادستان کل آمریکا به کاخ سفید هشدار داده بود که وزارت دادگستری بر این باور است که فلین با روس ها مدارا کرده است.
چنانچه مدرکی وجود داشته باشد دال بر اینکه ترامپ همه چیز را به روس ها فروخته و پنس در سرپوش گذاشتن بر این مساله، سهیم بوده، در آن صورت، معاون رئیس جمهوری به دلیل ارتکاب جرم قابل اتهام یا مخفی نگه داشتن جنایت، گناهکار خواهد بود.
حال اگر ترامپ و پنس از طریق استیضاح و محکومیت یا استعفا، کنار گذاشته شوند، آن وقت پلوسی به موجب قانون، رئیس جمهوری خواهد بود.
همچنین به موجب متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا، پلوسی با موافقت کنگره می تواند معاون خود را منصوب کند.
تارنمای خبری نشریه هیل نوشت: هرچند بعید است که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهوری بعدی این کشور باشد، اما این مساله، درحال حاضر دستکم امکان پذیر است.
به گزارش هیل، این مساله با انتخابات ریاست جمهوری 2020 محقق نمی شود، اما با جانشینی رئیس کاخ سفید در سال جاری، ممکن خواهد بود.
قانون تعیین جانشین رئیس جمهوری 1947 می گوید که رئیس مجلس نمایندگان و نه وزیر امور خارجه، در صف دستیابی به مقام رئیس جمهوری پس از معاون رئیس جمهوری قرار دارد.
از این رو، چنانچه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «مایک پنس» معاون وی از قدرت عزل شوند یا استعفا دهند، پلوسی رئیس جمهوری بعدی آمریکا می شود.
شبک**اروپام**9109**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نانسي پلوسي ترامپ رئيس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد