Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به سوریه که در پی تداوم مناسبات بین کشورمان و دمشق پس از بحران داعش انجام شد با بشار اسد، رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خانه ملت، در این دیدار ابتدا حشمت الله فلاحت پیشه، با اشاره به اینکه ثبات در بیش از ۶۵ درصد خاک سوریه مشهود است، گفت: علی رغم وقوع برخی تحولات سیاسی و نظامی، کشورهای مختلفی در مناطق با ثبات به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند که امری قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثبات در عرصه بازسازی و توسعه سوریه امری ضروری است، اظهار کرد: بر این اساس در این دیدار بر ضرورت پیش بینی امتیازات ترجیحی و تشویقی برای فعالان اقتصادی ایران تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین چالش های موجود بر سر راه مناسبات اقتصادی و فعالیت تجاری کشورمان در سوریه نیز با حضور رییس جمهور این کشور بررسی شد.

استقبال بشار اسد از ایفای نقش محوری ایران در بخش اقتصادی سوریه

فلاحت پیشه با اشاره به اظهارات رییس جمهور سوریه، تصریح کرد: در این دیدار بشار اسد از ایفای نقش محوری ایران در بخش اقتصادی سوریه استقبال کرد. البته از وجود بوروکراسی دو کشور که موجب کند شدن مناسبات اقتصادی شده گلایه کرد و بر این اساس خواهان همکاری و تعامل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه برای رفع موانع شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رییس جمهور سوریه عنوان کرد رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) حکم راهبردی در دفاع از سوریه صادر کردند و امنیت کنونی این کشور را مدیون قهرمانانی اعم از مردم سوریه و مردم کشورهای دوست مانند جمهوری اسلامی ایران، روسیه و غیره هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه خاطرنشان کرد: بر این اساس بشار اسد تاکید کرد همکاری های راهبردی بین ایران و سوریه همانطور که در حوزه نظامی امنیتی به نتیجه مطلوب رسید، باید این همکاری ها در حوزه اقتصادی نیز ادامه یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: آمادگی مقامات سوری برای گسترش مناسبات اقتصادی وجود دارد اما راهبرد لازم هنوز شکل نگرفته است از این رو به نظر می رسد بیش از این تاخیر در امضاء سند همکاری های جامع و راهبردی بین ایران و سوریه جایز نیست.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ایران بشار اسد حشمت الله فلاحت پیشه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر ملی پوش ایران به استقبال شاگردان قلعه نویی در عشق آباد رفت | محبوبیت ویژه ستاره ایران در ترکمنستان

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتبال کشورمان یکشنبه برای برگزاری دیدار برگشت مقابل ترکمنستان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، عازم ترکمنستان شد. ملی‌پوشان ایران پس از طی مسافت یک ساعته و نیمه و ورود به فرودگاه این کشور، مورد استقبال برخی اعضای سفارت‌خانه ایران در عشق آباد قرار گرفتند. این افراد از برخی بازیکنان مثل طارمی و آزمون امضا و عکس یادگاری گرفتند.

تمیزی، سفید بودن رنگ بیشتر ساختمان‌ها، اتومبیل‌ها و آرامش موجود در پایتخت ترکمنستان مورد توجه اعضای تیم قرار گرفت. یکی از مسئولان تلویزیون ترکمنستان پس از حضور تیم ملی در این کشور، پیروزی ۵ بر صفر ایران در بازی رفت را به اعضای تیم تبریک گفت. تیم ملی در هتل ۵ ستاره ییلدیز که بهترین هتل عشق آباد است مستقر شده. محلی که امکاناتش مثل اتاق و غذاها مورد رضایت ملی‌پوشان قرار گرفته و با ورزشگاه این شهر که فردا دیدار ۲ تیم در آن برگزار می‌شود، حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

عشق آباد در حال حاضر هوایی ابری و مانند تهران بهاری دارد. سردار آزمون، مهاجم مصدوم ترکمن تیم ملی که بازی امروز را از دست داده بیش از سایر بازیکنان مورد توجه مردم ترکمنستان قرار گرفته و حتی خلیل آزمون، پدر او نیز یکشنبه با حضور در عشق آباد به استقبال کاروان تیم ملی رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی صبح دیروز تمرین بدنسازی خود را در هتل انجام داده و از ساعت ۱۷:۳۰ نیز اولین و آخرین تمرین خود را در ورزشگاه محل برگزاری بازی که جمن مصنوعی دارد برگزار کردند. دیدار ۲ تیم از ساعت ۱۸:۳۰ امروز انجام خواهد شد.

کد خبر 840822 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی سردار آزمون

دیگر خبرها

  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • پدر ملی پوش ایران به استقبال شاگردان قلعه نویی در عشق آباد رفت
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • پدر ملی پوش ایران به استقبال شاگردان قلعه نویی در عشق آباد رفت | محبوبیت ویژه ستاره ایران در ترکمنستان
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است
  • استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت درباره غزه