Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اوج مصرف برق کشور نسبت به ابتدای انقلاب رشدی ۱۶ برابری داشته است، گفت: در طی چهار دهه اخیر حجم مخازن سدها بیش از چهار برابر افزایش یافته و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی نیز رشدی هفت برابری داشته است.

 

 رضا اردکانیان در جریان سفر کاروان ندبیر و امید به استان گلستان با حضور در شورای اداری شهرستان‌های مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش این استان به تشریح دستاوردهای صنعت آب و برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در حالی که جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ برابر شده است ولی با این وجود ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما ۱۱ برابر افزایش یافته و به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

 

 وی ادامه داد: طول شبکه‌های برق در این مدت ۱۱.۳ برابر، ظرفیت پست‌‌های برق نسبت به ابتدای انقلاب ۱۴ برابر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع بیش از ۲۷ برابر، اوج مصرف برق بیش از ۱۶ برابر و میزان روستاهای برخوردار از نعمت برق ۱۳ برابر شده است.

 

 وزیر نیرو با اشاره به اینکه تعداد سدهای ملی به ‌بهره‌برداری رسیده در این مدت بیش از ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: در طی چهار دهه اخیر حجم مخازن سدها بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی نیز رشدی هفت برابری داشته است.

 

 اردکانیان با تاکید بر اینکه میزان شبکه‌های اصلی آبیاری و زهشکی افزایشی چهار برابری داشته است، اظهار کرد: در بخش آب و فاضلاب شهری نیز جمعیت تحت پوشش آب شهری بیش از ۴.۵ برابر شده است و تعداد تصفیه‌ خانه‌های آب شهری هم از ۲۷ مورد به ۱۳۹ مجموعه افزایش پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: چهار تصفیه‌ خانه‌ فاضلاب شهری ابتدای انقلاب هم اکنون به ۲۱۶ مورد رسیده است و جمعیت روستایی بهره‌مند از سیستم‌های آب سالم و بهداشتی نیز از دو میلیون نفر ابتدای سال ۵۷ به بیش از ۱۷ میلیون نفر رسیده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟

داوود منظور اظهار داشت: احکامی مانند ضرایب افزایش حقوق از ابتدای سال اجرا شده و با ابلاغ بخش دوم بودجه، به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، تاکید کرد: احکامی مانند ضرایب افزایش حقوق و سایر احکام در بودجه از ابتدای سال اجرا شده و براساس جداول پرداخت‌ها انجام می‌شود و با ابلاغ بخش دوم، این احکام به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه تحولی در بخش دوم بودجه افزود: رویکرد تحولی در بخش دوم بودجه مربوط به توزیع اعتبارات است تا شاهد رضایت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند