Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 25 دی ماه در چهارمین جلسه کمیته‌های اقماری شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: کارگروه و اتاق فکر اقتصاد مقاومتی حسب دستور شورای فرهنگ عمومی استان در راستای ارائه راهکار و سیاست گذاری با حضور دستگاه های فرهنگی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم موثر است، افزود: فرهنگ سازی پرهیز از اسراف و احتکار، کاهش تقلب، همدلی و همگرایی مردم از جمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت اقتصادی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف و تولید، اصلاح الگوی توزیع منابع و حمایت از مصرف تولیدات داخلی از مواردی است که باید نسبت به آنها فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان می تواند در زمینه اطلاع آگاهی سازی کالاهای غیراستاندارد و مواد عذایی سالم به افراد جامعه اطلاع رسانی نماید.
قلعه‌شاخانی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه بیان کرد: مهم‌ترین هدف گفتمان سازی فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی است و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد.
وی فضای مجازی را ظرفیتی برای ترویج مباحث فرهنگی دانست و اعلام کرد: تولید بسته های با محتوای پاک، ترویج همدلی بین آحاد جامعه و توجه به اقتصاد مقاومتی از مورادی است که می توان برای ترویج و توسعه آن از رسانه‌ها و فضای مجازی بهره گرفت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان خواستار فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از پتانسیل های فرهنگ و هنر شد و افزود: در عرصه فرهنگ و هنر باید مولد باشیم و با ترویج کالاهای فرهنگی هنری ایرانی، از مصرف کالاهای فرهنگی و هنری بیگانگان اجتناب کنیم.
وی در پایان یادآور شد: ارتقای فرهنگ سازمانی، استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی، برخورد با متخلفین اقتصادی، استانداردسازی تولیدات داخلی، همکاری اصناف و تعزیرات و ... از جمله مورادی است که در اقتصادی مقاومتی بایستی مورد توجه باشد.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای این شورا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه ارائه دادند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: عملیات غرور آفرین و تنبیهی «وعده صادق» هیمنه دروغین رژیم غاصب را فرو ریخت.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و راههای تحقق آن افزود: در تحقق شعار سال و برداشتن موانع تحقق شعار سال فعالیت و برنامه‌ریزی فرهنگی در میان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: تفاوت ماهوی مابین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه داری وجود دارد که هدف از شکوفایی و رشد و توسعه اقتصادی با دیدگاه‌های رهبری مبنی بر استقرار اقتصاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی با مشارکت مردم می‌باشد.

وی تحقق شعار سال را در پنج گزاره مبتنی بر سخنانه حکیمانه رهبر معظم اینچنین تبیین و اذعان داشت: در تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدزا و همچنین توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است به صورت علمی مدنظر قرار گیرد.

ایشان خاطرنشان کرد: اتحاد اجتماعی با شکل دهی حلقه‌های میانی و توجه و اهتمام به اعتماد عمومی در سطح جامعه تقویت شود.

وی در پایان سخنان خویش در این جلسه شورا، بیان داشت: بارش برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در سال گذشته و به بارنشستن پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر از جمله پلاتوهای نمایش و نگارخانه هنر سنندج و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا از جمله مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بوده است.

کد خبر 6081731

دیگر خبرها

  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است