Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@03:42:12 GMT

پاسخ ظریف به ترامپ از کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۹۵۳۸

پاسخ ظریف به ترامپ از کردستان عراق

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه روز سه شنبه در جریان سفر به اربیل، در گفتگو با شبکه رووداو در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای اخیر ترامپ درباره فروش نفت از سوی کردها به ایران، گفت: ما و مردم کرد از هزاران سال پیش در کنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بود. این دولت ها تغییر می کنند ولی ما در کنار هم باقی می مانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در ادامه بر اهمیت وحدت ملت عراق و حاکمیت ملی این کشور تاکید کرد و گفت: ایران همواره برای تقویت روابط با بغداد و اربیل در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می کند. 
وی هدف از سفر چندروزه اش به عراق را در راستای تقویت روابط با این کشور دانست و مذاکرات خود با مقامات عراقی و کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد. 
ظریف گفت: نیچروان بارزانی و مسعود بارزانی دوستان نزدیک ما هستند و آرزوی ما موفقیت آنهاست.
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که با تشکیل یک دولت متحد در اقلیم کردستان عراق، راه برای همکاری هر چه بیشتر میان اربیل و بغداد از یکسو و تهران و اقلیم از سوی دیگر فراهم شود.
وزیر امور خارجه ایران گفت: خون جوانان ایرانی و عراقی در جریان مبارزه با تروریسم به هم آمیخته است و پیوندهای عمیق میان دو ملت به گونه ای است که هیچ قدرتی توان جدا کردن آنها را از یکدیگر ندارند. 
وزیر خارجه افزود: سابقه روابط ایران و عراق به هزاران سال برمی گردد، و این دهها برابر عمر برخی کشورهاست که امروز تلاش می کنند به دو کشور زور بگویند. 
ظریف تاکید کرد که با این پیوندهای عمیق میان دو کشور ایران و عراق، هیچ قدرتی نخواهد توانست میان آنها فاصله بیاندازد.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد. 
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد. 
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران سوریه عراق کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه