Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:33:22 GMT

آسیب های اجتماعی به شکل خزنده خسارت وارد می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۹۵۷۳

آسیب های اجتماعی به شکل خزنده خسارت وارد می کنند

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد به شکل خزنده به افراد و کشور و نظام آسیب وارد می کنند و به دلیل همین ویژگی شاید ضرورت برخورد جدی با آن در جامعه احساس نمی شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی سه شنبه شب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور برگزار شد، افزود: باید جدیت خود در حوزه مقابله با مواد مخدر را به چند برابر وضع فعلی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برخی آسیب های اجتماعی به صورت خزنده پایه های نظام را سست می کنند که مواد مخدر در این میان از همه خطرناک تر است.
وی افزود: گاهی نمی توانیم آمار دقیقی از این آسیب ها در رسانه ها منتشر کنیم زیرا برخی سوء استفاده می کنند اما باید بپذیریم در زمینه مواد مخدر نگرانی های جدی وجود دارد چون این آسیب در بین جوانان و در محیط هایی چون دانشگاه ها و مدارس و حتی روستاها ریشه دوانده است.
حبیبی یادآورشد: متاسفانه مواد مخدر و اعتیاد یک واقعیت تلخ است بنابراین باید آگاهی بخشی کنیم تا خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها پای کار بیایند و به ما کمک کنند.
وی، ترویج اعتیاد در کشور را بخشی از نقشه دشمنان در جنگ نرم دانست و افزود: در جنگ فرهنگی باید از روش های فرهنگی استفاده کرد تا به نتیجه رسیدومهمترین بخش کارهای فرهنگی موضوع پیشگیری است که در این عرصه باید به صورت گروهی و تیمی عمل کنیم و نهادهایی مانند شهرداری، بهزیستی، معاونت اجتماعی استانداری، پلیس و خیرین همه وارد صحنه شوند تا کارها نتیجه بخش باشد.
این مسئول یادآورشد: باید اداره کل ورزش و جوانان با توسعه فعالیت های ورزشی زمینه سرگرمی جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها را جدی بگیرد و نهادهای فرهنگی هم برنامه های هنری و دینی مناسبی برای کاهش آسیب ها داشته باشند چرا که ترویج ورزش و مبانی دینی در کاهش اعتیاد موثر است.
وی همچنین گفت: دسترسی به مواد نباید آسان باشد و کسی جرات کند براحتی در توزیع و یا مصرف مواد مخدرهمکاری کند و در این میان نقش دستگاههای امنیتی و قضایی در برخوردهای قاطعانه باید بیشتر شود.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب هاي اجتماعي اعتياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دادستان عمومی و انقلاب فسا گفت: ماموران پلیس مواد مخدر فسا در جاده داراب به شیراز به یک خودروی سواری پژو مشکوک و آن را پس از مسافتی تعقیب و گریز متوقف و حدود ۱۹۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک را  از آن کشف کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد