Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد ضعیف فراکسیون امید مجلس و مشکلات بوجود آمده برای دولت روحانی پس از خروج ترامپ از برجام سبب شده اصلاح طلبان به این نتیجه برسند که در صورت ادامه روند فعلی لیستی برای انتخابات 98 مجلس ارائه ندهند.   به گزارش صدای ایران، علی صوفی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان تایید کرده است که احتمال دارد اصلاح طلبان در انتخابات 98 مجلس شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انتقادات به عملکرد ضعیف فراکسیون امید در مجلس و در شورای شهر تهران سبب شده امروز اصلاح طلبان احتمال عدم شرکت در انتخابات 98 را بررسی کنند؛ مشکلات ساختاری کشور و رد صلاحیت کاندیداهای حداکثری آنها از جمله دیگر دلایل احتمالی است.    دولت روحانی نیز اگر چه با حمایت اصلاح طلبان بر روی کار آمد و اقدامات مهمی همچون انعقاد برجام را انجام داد، امروز به دلیل خروج ترامپ از برجام از توفیق گذشته برخوردار نیست و همین احتمال عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات 1400 ریاست جمهوری را نیز تقویت می کند.
بر اساس این گزارش، علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران برای انتخابات سال 94 در گفتگو با فارس، می‌گوید که احتمال دارد اصلاح‌‌طلبان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفندماه سال آینده (98) برگزار می‌شود لیست انتخاباتی ندهند.
صوفی می‌گوید: شورای عالی سیاست‌گذاری با ماموریت انتخابات سال 98 تشکیل شده و کمیته‌های تخصصی خود را نیز در همین جهت فعال کرده اما ممکن است اگر شرایط مثل گذشته باشد اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات شرکت کنند و لیست انتخاباتی ندهند.
وی در پاسخ به این سوال که یعنی ممکن است اصلاح‌طلبان به اضطرار هم لیست ندهند، گفت: بله؛ احتمال آن است که به اضطرار لیست ندهیم.
وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که یعنی می‌خواهید انتخابات سال 98 را تحریم کنید، تصریح کرد: ‌خیر؛  تحریم انتخابات نیست چرا که همه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کرده و رای می‌دهند اما احتمال دارد لیست ندهیم این به معنی تحریم انتخابات نیست.
صوفی تاکید دارد که رویکرد حداقلی به لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان منفی بوده است چرا که به هر حال وقتی که کاندیدای حداکثریمان یا رد صلاحیت بشوند یا امکان حضور لیست حداکثری نباشد منجبر به ناکارآمدی خواهد شد.
وی افزود: ما با تجربه ای که بدست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که ناکارآمدی‌ای که اکنون دامن‌گیر نظام، کشور، جریانات سیاسی، مردم و غیره شده حاصل حضور ما است.
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطرنشان کرد:  ما در انتخابات حضور پیدا کرده و شرکت کردیم و مردم به ما رای داده اند اما به علت اینکه لیست ما حداقلی بوده و نامزدهای ما شرایط احراز لازم تصدی این مسئولیت ها را نداشتند کشور دچار بحران ناکارآمدی شده و مردم هم امروز از شرکت در انتخابات ناراضی هستند و شاید منجبر به این شود که مردم در دوره‌های بعد دیگر راغب به حضور در انتخابات نباشند و این همه را به فکر واداشته است.
صوفی تاکید کرد: این مشکلی است که امروز برای نظام مقدس ما درست شده و صرفاً  مشکل اصلاح‌طلبان نیست بلکه مشکل اصولگرایان هم است.
وی می‌گوید: ما در انتخابات سال 94 با لیست حداقلی بر لیست حداکثری اصولگرایان پیروز شدیم ممکن است ما پیروز شده باشیم اما حاصل انتخابات سال 94 برد- باخت نبود بلکه باخت- باخت چرا که اصولگرایان از سوی مردم کنار گذاشته شدند و چیزی هم که ما ارائه کردیم به اعتبار ما نیز لطمه زد و مایه ناکارآمدی شد.
رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران برای انتخابات سال 94 با بیان اینکه دوستداران انقلاب باید از رقابت‌های گروهی بگذرند، گفت: کشور باید مجلس و ریاست جمهوری کارآمد داشته باشد و این در راستای منافع ملی ما است.
صوفی پیشنهاد می‌کند که هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب رقابت را کنار گذاشته و یا صرفا رقابت‌های هر دو جریان سیاسی با لیست حداکثری باشد. اگر این نیز محقق نشود باید لیست ها تلفیقی از عناصر اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد یعنی 15 نفر اصلاح طلب و 15 نفر اصولگرا که متشکل از افراد کارآمد باشد.
وی در پایان تاکید کرد: منافع ملی باید برای همه جریانات سیاسی اصل باشد و تضمین منافع ملی در گرو کارآمدی نظام است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اصلاح طلبان در انتخابات 98 انتخابات 98 مجلس اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد زاهدی روز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش ورامین ضمن تشکر از فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش در برگزاری پرشور انتخابات، بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات مرحله دوم تاکید کرد و گفت: میزان مشارکت مردم استان تهران در انتخابات نسبت به سال گذشته با افزایش ۲.۱ درصدی همراه بوده که با روشنگری و آگاه سازی، در مرحله دوم هم ان شاالله شاهد حضوری پرشور خواهیم بود.

زاهدی اقدامات آموزش و پرورش را در حوزه‌های مختلف چشمگیر دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید برای پیشرفت کشور، در خدمت آموزش و پرورش گام بردارند و برگزاری این چنین جلسات مسئله محور که با پیگیری و همکاری ادارات منتج به نتیجه می‌شود، بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار ورامین گفت: کانون‌های ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری، از نیروهای ارزیاب متخصص و متعهد در این حوزه استفاده کنند و باید در اجرای این فرایند نظارت دقیق انجام گیرد.

در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات قبلی آموزش و پرورش، پیگیری ماده ۱۳ و ۱۶ عوارض صدور پروانه، پیگیری اجرای سند کاداستر (تک برگ)، ارائه گزارش از روند اجرایی ستاد بزرگداشت مقام معلم، ارائه گزارش در خصوص کانون‌های ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاران، بررسی چالش‌های برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های نهایی در هر سه پایه، ارائه گزارش از ستاد اسکان فرهنگیان ورامین و بررسی بازخوردها و نقاط ضعف و قوت، از موضوعات این جلسه بود.

کد خبر 6082176

دیگر خبرها

  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات