Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:01:33 GMT

ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره‌وری آب

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۰۶۳

ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره‌وری آب

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی جوادیان زاده در کارگروه استانی سازگای با کم‌آبی در یزد اظهار داشت: برنامه پنج ساله‌ای برای میزان صرفه‌جویی در آب در حوزه های مختلف تدوین شده که اگر اهداف این برنامه محقق شود، می‌توانیم بگوییم در مدیریت مصرف آب موفق عمل کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه، میزان مصرف آبی که تا سال ۱۴۰۰ باید در حوزه کشاورزی کاهش یابد، ۵۰ درصد میزان فعلی است که این میزان در بخش خانگی ۲۰ درصد و در سایر بخش‌ها نیز بین ۲۰ تا ۴۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: بیشترین آب مصرفی اکنون در حوزه کشاورزی است که می توان با اصلاح روش‌های آبیاری و تغییر نوع کشت، به برنامه تدوین شده دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مردم یزد از گذشته‌های دور با مشکل بی‌آبی مواجه بودند و به دست به ابداع روش‌های خلاقانه برای بهینه‌سازی و صرفه جویی در مصرف آب زده اند، افزود: از جمله این روش‌ها می‌توان به آبیاری کوزه‌ای و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش نسل امروز باید معطوف به این باشد که با استفاده از روش گذشتگان، میراث آنها را حفظ کرده و به شیوه آنها در بهره‌وری آب عمل کنیم اما لازم است در جوانان برای این مهم انگیزه شود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: در چشم انداز ۱۴۳۰ به دلیل ابهام نیاز آبی صنعت و خدمات، نیاز آبی استان در کشور به درستی ترسیم نشده بود و رقم کمتر از نیاز واقعی مشخص شده بود که خوشبختانه با دلایل منطقی ارائه شده، رقم تخصیصی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف، بتوانیم میزان بهره‌ورری در مصرف آب در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعتی و ... را افزایش دهیم و به تحقق ۱۰۰ درصدی مدیریت منابع آب برسیم.

کد خبر 4514363

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان مصرف برق صنایع در مازندران ۱۸۰ مگاوات است

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم حسینی پیش ازظهر شنبه در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی درباره دیماند خریداری شده برق توسط صنایع گفت: ماده ۱۶ ابلاغی توسط وزارت نیرو اصلاح شده است و برق خریداری صنایع براساس میزان مصرف محاسبه می‌شود.

وی افزود: همه فشارها در حوزه برق و صنعت ناشی از کمبود تولید است زیرا بین تولید و مصرف برق یک ناترازی وجود دارد زیرا شدت مصرف برق در کشور ما سه تا ۵ برابر کشورهای دیگر است، از این رو هرچه تولید کنیم باز با کمبود روبرو هستیم.

وی یادآور شد از آنجایی که هزینه تولید بسیار بالاست بین تولید و مصرف ناترازی ایجاد شده است.

حسینی با اظهار اینکه نیروگاه خورشیدی جوابگو نیست گفت: برای رفع ناترازی یا باید نیروگاه احداث شود و یا مدیریت مصرف داشته باشیم و اگر این ناترازی رفع نشود کشور دچار بحران می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: دولت برای رفع ناترازی و پایداری برق طرح همکاری و اعمال محدودیت را اجرا کرد.

وی با بیان که بخشی از تأمین برق از طریق نیروگاه آبی تأمین می‌شود، یادآور شد: اگر سدهای ما پربار نباشد در تولید دچار مشکل می‌شویم و سال قبل برای جبران کم آبی و تولید برق یک تا دو روز صنایع را تعطیل کردیم.

حسینی صنعت مازندران را ضعیف دانست و گفت: ۷۵ درصد مصرف برق استان خانگی است.

کد خبر 6083191

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز
  • ضرورت نصب کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آب
  • ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی
  • ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران
  • میزان مصرف برق صنایع در مازندران ۱۸۰ مگاوات است