Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@06:58:14 GMT

دیدار نوری المالکی با یک هیات کُردی در بغداد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۰۷۳

دیدار نوری المالکی با یک هیات کُردی در بغداد

خبرگزای فارس: «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق روز سه‌شنبه با یک هیات کردی در بغداد دیدار و در آن بر اهمیت همسویی مواضع اربیل و بغداد در داخل پارلمان تاکید کرد.

به گزارش السومریه نیوز، دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نوری المالکی امروز (سه شنبه) با هیات فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان به ریاست اومید صباح دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه بیانیه آمده است که «در این دیدار، دو طرف درباره اوضاع سیاسی و امنیتی کنونی کشور بحث و تبادل نظر کردند.»

دفتر ریاست ائتلاف دولت قانون از قول نوری المالکی افزود: همسویی مواضع پارلمانی {اربیل و بغداد} و برگزاری جلسه‌های پارلمان بین کمیته‌های پارلمانی و تقویت نقش نظارتی پارلمان اهمیت دارد.

المالکی گفت که مشارکت سازنده نمایندگان منطقه کردستان عراق در رفع اختلافات و مشکلات حل نشده بغداد و اربیل به موجب قانون اساسی ضرورت دارد.

«برهم صالح» رییس جمهور عراق در آبان ماه گذشته در بازدید از حلبچه گفته بود که «قانون اساسی عراق مبنای حل مشکلات اربیل و بغداد خواهد بود و با تاسی از قانون اساسی عراق تمام تلاش خود را برای حل اختلافات اربیل و بغداد بکار خواهد بست.»

مسایل نفتی و نظامی از مهمترین مشکلات موجود بین اربیل و بغداد است. بغداد می‌گوید که کرد‌ها یک خط لوله نفت مستقیم از طریق خاک ترکیه برای صادرات نفت کشیده‌اند و نفت این منطقه را مستقیماً بدون هماهنگی با دولت مر کزی عراق به فروش می‌رسانند.

پیشمرگه از جمله موضوعات دیگر مورد اختلاف اربیل و بغداد وجود است. کرد‌ها مدعی هستند که بغداد دستمزد و بودجه و تجهیزات کافی به نیرو‌های پیشمرگ نمی‌دهد.

دولت عراق به خصوص در دوران نوری المالکی همواره تاکید داشت که نیرو‌های پیشمرگه باید بخشی از نیرو‌های مسلح عراق باشند و فرماندهی آن بر عهده فرمانده کل قوا یعنی نخست‌وزیر باشد، اما کرد‌ها معتقدند که بر اساس توافقات به دست آمده در سال ۲۰۰۵، باید نیرو‌های پیشمرگه تحت فرماندهی رییس اقلیم کردستان عراق باشند، هر چند تحت ساختار نیرو‌های مسلح عراق هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نوری المالکی بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این طرح ها شامل افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت میامی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان،  خط ۶۳ کیلوولت عباس آباد_ میامی با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان و احداث پست سیار ۶۳ کیلو ولت عباس آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان است .

همچنین با حضور وزیر ارتباطات احرای طرح  فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر میامی آغاز شد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد خاطرنشان کرد: در پیش از دولت سیزدهم ۱۳ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل بودند، اما اکنون این تعداد به ۳۹ روستا رسیده است.

زارع پور ادامه داد: کار ایجاد شبکه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر انجام شده و در ۲۰۰ شهر به اتمام رسیده و هفت میلیون خانوار از نعمت آن برخوردار هستند.
وی بیان کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق