Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:28:23 GMT

نامه سرگشاده کانون تربیت اسلامی به نمایندگان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۲۰۰

در نامه سرگشاده کانون تربیت اسلامی به نمایندگان مجلس بر حذف بخش‌های مربوط به خرید خدمات و نیز تأمین منابع مالی برای اجرای نظام رتبه‌­بندی معلمان در لایحه بودجه 98 تأکید شده و آمده است: چرا باید آموزش و پرورش جولانگاه بخش خصوصی و نیروهای غیرمتخصص قرارگیرد؟

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در نامه سرگشاده کانون تربیت اسلامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: چنانکه استحضار دارید تعالی و ترقی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یک کشور و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد محصول و نتیجه نظام آموزشی و تربیتی آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان معلمان، محوری‌ترین نقش را دارند و به راستی آنان پرچمدار تغییر و تحولات آتی و مسؤول تمامی مقدراتی هستند که در آینده برای جامعه رقم زده می شود.

اگرچه توجه به تعلیم و تربیت استحکام بنای پیشرفت و تعالی را امکان‌پذیر می‌سازد و رشد آموزش و پرورش هم به توسعه منابع انسانی آن بستگی دارد، اما در چند سال اخیر به ویژه در لایحه بودجه سال جاری این توجه به تدریج کاهش یافته و دولتمردان تلاش دارند سهم این نهاد سرنوشت‌ساز و تحول آفرین را از بودجه دولت تنزل دهند و دانسته و ندانسته به جایگاه حاکمیتی آن خدشه وارد آورند.

هرچند بر اساس بند دوم سیاست‌های کلان تحول در آموزش و پرورش(سند ابلاغی مقام معظم رهبری) و نیز قانون خدمات کشوری و بند دهم راهبردهای کلان سند تحول بنیادین، بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش تأکید شده است، هرچند اما از لایحه بودجه سال 1398 چنین استنباط می‌شود که دولت قصد دارد مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی احتمالی خویش را با صرفه جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش و خرید خدمات با عنوان و سرپوش «توسعه مشارکت بخش خصوصی» جبران نماید. این نگاه چنان بر برنامه­‌های پیشنهادی به‌خصوص لایحه بودجه سیطره انداخته که گویی دست‌اندرکاران آنها، سیاست‌های مالی را تنظیم­‌گر و تعیین‌­کننده­ اصلاحات ساختاری و فرآیندی آموزش و پرورش می‌دانند.

در ادامه این نامه آمده است: کاهش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، تعلل و تعویق در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با عدم تخصیص مالی به آن و مکلف کردن آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی 99-98 به اجرای خرید خدمات برای 10 درصد از دانش‌­آموزان تحت پوشش علاوه بر تعداد دانش‌آموزان مشمول فعلی، همه و همه نشان‌­دهنده­ بی مهری به نظام آموزش و پرورش کشور است.

همچنین مکلف کردن آموزش و پرورش به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود از جمله در پژوهش‌سراها، راهنمایان آموزشی، مربیان بهداشت، متصدیان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها تا پایان سال 98، حداقل 30 درصد و تا پایان سال 99 حداقل 50 درصد موضوعی است که تاکنون سابقه‌ای در نظام آموزشی کشور نداشته و شیوه خطرناکی است که همانند تزریق بیماری به بدنه ضعیف آموزش و پرورش کشور، آن را دچار اختلال، بیماری و آسیب می نماید.

چرا باید جایگاه تخصصی، کارشناسی و حرفه‌ای تعلیم تربیت کشور این گونه مورد تهاجم قرار گیرد و حرفه‌ای‌ترین گروه آنان از طریق خرید خدمات به کار گمارده شوند؟!

چرا باید آموزش و پرورش جولانگاه بخش خصوصی و نیروهای غیرمتخصص قرارگیرد؟! آیا در سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها اجازه ورود فرد غیرحرفه‌­ای و غیرکارشناس را برمی‌­تابیم؟! در همه جا صالح‌­ترین و شایسته‌­ترین افراد برای نظام تعلیم و تربیت انتخاب شده و تربیت می‌شوند و آنان را با ارائه مشوق‌های متعدد و گوناگون به طور مستمر آموزش می‌دهند. چرا برخی دولتمردان ما به آموزش و پرورش نگاهی غیر تخصصی دارند؟

در این نامه تأکید شده است: اکنون که زمان بررسی بودجه سال 98 فرارسیده است، دلسوزان تعلیم و تربیت کشور چشم امیدشان به شماست تا جایگاه و عظمت آموزش و پرورش را قدر بنهید و نگذارید شأن و منزلت معلمان در جامعه تنزل یابد و با تصویب بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش و حذف بخش‌های مربوط به خرید خدمات و نیز تأمین منابع مالی برای اجرای نظام رتبه‌­بندی معلمان، مسؤولیت سنگین و تاریخی خویش را در خدمت به سرنوشت آینده سازان کشور ایفا نمایید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کانون تربیت اسلامی نامه سرگشاده بودجه 98 بودجه ۹۸ منابع مالی بودجه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان