Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی رسول سخنگوی اطلاع رسانی امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرنکار اسپوتنیک در عراق گفت: ما در عراق علیه گروه تروریستی داعش به پیروزی کامل رسیدیم و همه خاک کشور را از لوث داعش آزاد کردیم، اما برخی از تروریست‌های داعشی و برخی از هسته‌های داعش همچنان در مناطق صحرایی و رشته کوه‌ها حضور دارند و عملیات ما برای نابودی آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از طریق عملیات‌های منحصر به فرد و پیش دستانه موفق شدیم که بسیاری از تروریست‌های داعشی باقی مانده را به هلاکت رسانده و مخفیگاه‌های انها را منهدم کنیم.

رسول در پاسخ به این سؤال که آیا منابع تامین مالی داعش از خارج به طور کامل خشکانده شده است یا خیر گفت: اولین کاری که ما انجام دادیم خشکاندن منابع تروریسم بود و تمام راه‌هایی که داعش از طریق آن منابع مالی خود را تامین می کرد مسدود کردیم و نیروهای امنیتی ما هم اکنون در مرزها مستقر هستند و مانع از عبور و مرور داعشی‌ها از خاک سوریه به عراق و بالعکس می‌شوند.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در پاسخ به این سؤال که آیا مرزهای عراق با سوریه و اردن و عربستان کاملا امن است گفت: نیروهای امنیتی و ارتش و داوطلب مردمی در تمام مرزها مستقر هستند و امنیت مرزها برقرار است و نیروی هوایی ارتش دائما منطقه را زیر نظر دارد و پهپادهای ما هرگونه تحرک تروریست‌های داعشی را ضبط می کنند.

وی افزود: ما عملیات‌های پیشدستانه‌ای در خاک سوریه انجام می‌دهیم و چندین حمله به مواضع داعش در این کشور انجام داده ایم که طی آن ده‌ها تن از تروریست‌ها و سرکردگانشان کشته و انبارهای سلاح و یا کارگاه‌های آماده سازی خودروهای بمب‌گذاری شده آنها منهدم شده است. توپخانه ما در پشت مرزها نیز هرگونه تحرک داعش را هدف قرار می دهد.

رسول در پاسخ به این سؤال که حملات عراق به تروریست‌ها در سوریه چگونه با طرف سوری هماهنگ می شود و تا کنون چه خسارت‌هایی به داعش در پی این حملات وارد شده است، افزود: از زمان تاسیس مرکز اطلاعاتی امنیتی ائتلاف چهارگانه عراق، سوریه، روسیه و ایران ما با سوریه در ارتباط مستمر هستیم و اطلاعات دقیقی در اختیار سوریه قرار داده ایم که این کشور توانسته هزاران داعشی را به هلاکت رسانده و انبارهای سلاح و مهمات آنها را منهدم کند. ما چندین بار به مناطق هجین، السوسه، و الباغوز حمله کردیم و به حملات هوایی خود به تروریست‌ها ادامه خواهیم داد و علاوه بر آن توپخانه عراق هرگونه تجمع داعش را هدف قرار خواهد داد.

رسول در ادامه در پاسخ به این سؤآل که آیا تعداد نیروهای آمریکایی و مستشاران این کشور در خاک عراق کاهش یافته است: گفت: ما به هیچگونه نیروی زمینی بیگانه نیاز نداریم. آنچه ما به آن نیاز داریم هماهنگی و همکاری امنیتی و آموزش است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق خاک تروریسم منابع مالی نیروهای امنیتی سوریه عربستان روسیه ایران ایران خاک روسیه سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد

یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق موسوم به «عین الاسد» خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه