Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:34:24 GMT

نگرانی وزارت بهداشت از آمار سوء تغذیه در چابهار

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۷۱۰

مدیر برنامه های بهبود تغذیه در مراکز جمعیتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار بالای سوء تغذیه در شهرستان ساحلی و بندری چابهار نگران کننده است و نیازمند توجه جدی قشرهای مختلف مردم، مسئولان، نهادهای حمایتی و خیران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر رضا عزتیان روز سه شنبه در کارگاه 2 روزه تغذیه سالم در چابهار اظهار داشت: این منطقه و سایر شهرستان های استان سیستان و بلوچستان از نظر سوء تغذیه دارای آمار بالایی است به همین جهت نیاز به توجه جدی تر در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کارگاه با هدف ارتقا سلامت شهروندان و بهبود روند کیفی زندگی شهری برگزار شده است.

مدیر برنامه های بهبود تغذیه در مراکز جمعیتی وزارت بهداشت گفت: استفاده از خوراکی های سالم در زندگی روزمره شهروندان اهمیت زیادی دارد و باید همه قشرها به تغذیه سالم اهمیت دهند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان چابهار نیز اظهار داشت: 39 هزار نفر از کودکان زیر پنج سال این شهرستان به سوء تغذیه مواجه هستند و در حوزه حاشیه شهر و نقاط دور افتاده روستایی وضع از نظر تغذیه و فقر بدتر است.

محمدعلی وطن پرست افزود: برای هر 2 تا سه هزار نفر در شهر چابهار یک کارشناس مراقب سلامت و برای 30 تا 50 هزار نفر یک مرکز سلامت با کادر متخصص انجام وظیفه می کنند.

وی از خیران، نهادهای حمایتی و سازمان های مردم نهاد خواست با توجه به ادامه خشکسالی ها، بیکاری، فقر بالا، حاشیه نشینی و درآمد پایین مردم در زمینه کمک به سلامت و تغذیه این افراد ورود کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز اظهار داشت: کارگاه آموزشی تغذیه سالم با هدف ارتقا سلامت شهروندان و کیفیت زندگی آنان و نیز پیشگیری از بیماری ها از سوی این مرکز و با همت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسعود اعلایی افزود: در این کارگاه آموزشی تغذیه سالم، اهمیت کیفیت محصولات کشاورزی در سلامت و تغذیه جامعه، ارتباط مدیریت بهبود تغذیه، راه و روش اجرای طرح بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایر، استفاده بهینه از محصولات فصلی مطرح و آموزش داده شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت بهداشت سوء تغذیه مناطق محروم تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند